Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری از اخذ سند مالکیت ششدانگ عرصه موقوفه عبدالرسولی این شهرستان خبر داد و گفت: اراضی موقوفه عبدالرسولی شامل روستاهای خرم‌آباد، فرح‌آباد خیل، تازه‌آباد و توربدار شهرستان ساری است.

حجت‌الاسلام علی سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به اهمیت سنددار کردن موقوفات، اظهار کرد: اخذ سند مالکیت موقوفات موجب تثبیت مالکیت اراضی وقفی و از هرگونه تعریض به آن جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اوقاف طی سال‌های اخیر سنددار کردن اراضی وقفی را با جدیت دنبال می‌کند، افزود: این اقدام در راستای تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان اوقاف کشور و سازمان ثبت اسناد صورت می‌گیرد.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری از اخذ سند مالکیت ششدانگ عرصه موقوفه عبدالرسولی این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: اراضی موقوفه عبدالرسولی شامل روستاهای خرم‌آباد، فرح‌آباد خیل، تازه‌آباد و توربدار شهرستان ساری است.


سلطانی مساحت موقوفه عبدالرسولی را ۴۳۲ هکتار اعلام کرد و افزود: این موقوفه داری بیش از 10 نیت دارد که شامل کمک به فقرا و نیازمندان، تامین نیاز مستمندان، تعمیر راه خراب، خرید کتب علوم دینی، تعزیه‌داری حضرت سیدالشهدا و... می‌شود.


وی ضمن درخواست از مردم جهت انعقاد قرارداد با موقوفه جهت پرداخت اجاره‌بها در راستای اجرای امینانه نیت واقف، گفت: پرداخت حق و حقوق موقوفه کمتر از انجام وقف نیست و مردم با عمل به وقف می‌توانند در این کار خیر شریک باشند.


انتهای پیام/86031/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: ساری سند مالکیت موقوفات موقوفه وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۸۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بازرسی مانع تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به «برکه پریان» شد

با پیگیری سازمان بازرسی کشور از تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به «برکه پریان» به مساحت ۸۳۴۰۹ مترمربع واقع در شهر آستارا توسط اشخاص حقیقی جلوگیری و سند مالکیت بنام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

به گزارش ایسنا، با پیگیری سازمان بازرسی از تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به برکه پریان به مساحت ۸۳۴۰۹ مترمربع واقع در شهر آستارا به ارزش حداقل ۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان توسط اشخاص حقیقی جلوگیری و سند مالکیت بنام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور از سنددار شدن اراضی «برکه پریان» با ورود این سازمان خبر داد و گفت: پیرو اطلاعیه واصله برخی افراد درخواست صدور سند مالکیت برای زمین موسوم به برکه پریان، در یک موقعیت مطلوب و بهترین نقطه شهر آستارا و در مجاورت دریا (مجاور بازارچه مرزی) به مساحت ۸۳۴۰۹ مترمربع را کردند و دستگاه‌های متولی نیز صدور سند مالکیت را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: پس از ورود بازرسی کل استان گیلان و با اخذ اصل پرونده‌های ثبتی، مطالعه و مداقه فنی مستندات و نیز شنیدن توضیحات نمایندگان ادارات متعدد مشخص شد اراضی مذکور ملی است.

خدائیان تصریح کرد: با توجه به مستندات موجود، از صدور سند مالکیت بنام شخص مدعی جلوگیری و همزمان اقدام لازم جهت هماهنگی و همکاری و تهیه نقشه‌های حدنگاری (کاداستر) از سوی دستگاه‎های متولی به ویژه ادارات منابع طبیعی، شهرداری، راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای و ثبت اسناد و املاک در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان بازرسی خاطرنشان کرد: پس از تشکیل جلسات متعدد با حضور مدیران کل دستگاه‌های ذیربط در بازرسی کل استان گیلان نهایتا دو فقره سند مالکیت تک برگی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور جمعاً به مساحت بیش از ۲۸ هکتار من جمله زمین مربوط به «برکه پریان» صادر شد.

وی یادآور شد: بر اساس نقشه و مشخصات موجود، مساحت دقیق عرصه مربوط به «برکه پریان» به میزان ۸۳۴۰۹ مترمربع است که در شرایط موجود و بر اساس حداقل قیمت کارشناس رسمی دادگستری ارزش حداقل ۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومانی دارد.

خدائیان تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون زمین شهری و به دنبال پیگیری‌های بعدی سازمان بازرسی، سند مالکیت «برکه پریان» به نام سازمان ملی زمین و مسکن منتقل و مقرر است در راستای حقوق عامه به عنوان فضای سبز، احداث پارک و پارکینگ عمومی بازارچه مرزی آستارا در اختیار شهرداری و برای استفاده مردم عزیز آستارا قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار هکتار از اراضی پارس آباد خسارت دیده اند
  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • کشف زمین‌خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان
  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • کشت ۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب دار شهرستان فیروزه
  • سازمان بازرسی مقابل زمین‌خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان ایستاد
  • سازمان بازرسی مانع تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به «برکه پریان» شد
  • عزم اوقاف زنجان برای سرمایه‌گذاری با مشارکت مردم
  • افزایش ۱۶ برابری درآمد موقوفات زنجان