Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جامعه ــ مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای طرح حلقه وصل برای تهیه جهیزیه مددجویان بهزیستی، گفت: همه مردم از جمله خیران تحت فشار اقتصادی هستند اما علی‌رغم شُک‌‌های اقتصادی، کمک‌های مردمی افزایش داشته است. ‌

محمدعلی رستمیان، مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اجرای طرح حلقه وصل با هدف تهیه جهیزیه برای زوج‌های مددجوی بهزیستی، گفت: مدت این طرح یک هفته تمدید شده و تا 16 دی‌ماه، ادامه خواهد داشت و تلاش داریم به کمک مردم برای ۲۶ هزار و ۴۹۰ مددجو که عقد کرده‌اند و منتظر فراهم شدن ملزومات زندگی خود هستند، جهیزیه تهیه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تهیه هفت هزار جهیزیه برای هفت هزار نفر از 9 آذرماه، تا کنون خبر داد و گفت: البته بخش قابل توجهی از این جهیزیه‌ها توسط خیران بزرگ تأمین شده است اما برای تهیه بقیه آن منتظر کمک‌ها و مشارکت‌های عموم مردم هستیم.

رستمیان با تأکید بر اینکه عموم مردم می‌توانند به هر میزانی که در توان دارند حتی هزار تومان در تهیه جهیزیه مددجویان بهزیستی مشارکت کنند، گفت: پس از اینکه مردم حتی هزار تومان در این طرح مشارکت کردند می‌توانند واریز این کمک را در صفحه ویژه این طرح به نشانی http://mosharekat.behzisti.ir/  مشاهده کنند.

وی با اشاره به کاهش توان مالی عموم مردم از جمله خیران، گفت: همه مردم از جمله خیران تحت فشار اقتصادی هستند اما حس انسان‌دوستی افراد همچنان پابرجا است. سال گذشته که یک شُک اقتصادی به مردم وارد شد، منتظر کاهش قابل توجه مشارکت‌های مردمی بودیم اما این کمک‌ها نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه رشد هم داشت. سال 97 علی‌رغم شُک اقتصادی با رشد 29 تا 30 درصدی مشارکت‌های مردمی مواجه بودیم.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سؤال که آیا رشد کمک‌های مردمی با توجه به تورم بالا، پاسخگوی افزایش قابل توجه نیازهای مددجویان هست؟ گفت: منکر تأثیر وضعیت اقتصادی در همه بخش‌ها نیستیم. این تأثیر در کمک‌های مردمی نیز وجود دارد اما در آخرین پویش ما که مربوط به اوایل مهر با عنوان «مشق عشق» بود با کمک‌های مردمی به 150 هزار دانش‌آموز نوشت‌افزار ارائه کردیم.

 

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی جامعه حلقه وصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۸۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی اروپا: منتظر موج تورمی مواد غذایی باشید!

 مطالعه جدیدی که توسط یک دانشمند محیط زیست و بانک مرکزی اروپا انجام شده است، نشان می‌دهد که با افزایش دمای ناشی از تغییرات اقلیمی، قیمت مواد غذایی و به طور کلی نرخ تورم افزایش خواهد یافت.

به گزارش یورونیوز، پژوهشگران با بررسی برچسب‌های قیمت ماهانه مواد غذایی و سایر کالاها، دما و سایر عوامل اقلیمی در ۱۲۱ کشور از سال ۱۹۹۶، به این نتیجه رسیده‌اند که «شوک‌های اقلیمی» باعث افزایش ۱.۵ تا ۱.۸ درصدی قیمت مواد غذایی در سال طی یک دهه آینده خواهد شد، که این رقم در مناطق گرم‌تر مانند خاورمیانه حتی بالاتر هم خواهد رفت. نتایج این مطالعه در نشریه نیچر منتشر شد.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که تنها به دلیل پدیده‌های آب و هوایی ناشی از تغییرات اقلیمی، نرخ تورم تا سال ۲۰۳۵ حدود ۰.۸ تا ۰.۹ درصد افزایش خواهد یافت.

ماکس کوتز، نویسنده اصلی این مطالعه و دانشمند اقلیم‌شناس در مؤسسه تحقیقات تأثیرات اقلیمی پوتسدام در آلمان، می‌گوید این اعداد شاید کوچک به نظر برسند، اما برای بانک‌هایی مانند فدرال رزرو آمریکا که با تورم مبارزه می‌کنند، قابل توجه هستند.

کوتز گفت: «تأثیرات فیزیکی تغییرات اقلیمی تأثیر مداوم بر تورم خواهد داشت. از نظر من، این یکی دیگر از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد چگونه تغییرات اقلیمی می‌تواند رفاه انسان و رفاه اقتصادی را تضعیف کند.» این مطالعه همچنین پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۶۰، بخش تورم ناشی از تغییرات اقلیمی بیشتر شود و قیمت جهانی مواد غذایی سالانه ۲.۲ تا ۴.۳ واحد درصد افزایش یابد. این معادل ۱.۱ تا ۲.۲ درصد افزایش در تورم کلی است.

کوتز و اقتصاددانان بانک مرکزی اروپا با بررسی ۲۰ هزار نقطه داده، به دنبال یافتن یک ارتباط علّی واقعی بین شرایط آب و هوایی شدید، به ویژه گرما و افزایش قیمت‌ها بودند. سپس آنچه را که در آینده برای تغییرات اقلیمی پیش‌بینی می‌شود، بررسی کردند و شوکه شدند.

کوتز گفت: «معمولاً وقتی اقتصاددانان در مورد تورم و تغییرات اقلیمی صحبت می‌کنند، در مورد افزایش قیمت انرژی در پاسخ به تلاش‌ها برای مهار گرمایش صحبت می‌شود، اما این فقط بخشی از مشکل است.»

کوتز ادامه داد: «شوک‌های بهره‌وری ناشی از تغییرات اقلیمی، پدیده‌های آب و هوایی ناشی از تغییرات آب و هوایی، از امواج گرما و ... برای کاهش بهره‌وری کشاورزی وجود دارد. این عوامل نیز تأثیر قابل توجهی بر تورم مواد غذایی و تورم دارند.»

به گفته کوتز، موج گرما در اروپا در سال ۲۰۲۲ نمونه خوبی است. گرمای شدید باعث کاهش عرضه مواد غذایی شد و در نتیجه قیمت مواد غذایی دوسوم درصد و تورم کلی حدود یک‌سوم درصد افزایش یافت.

قیمت‌ها در رومانی، مجارستان و برخی نقاط جنوب اروپا حتی بیشتر هم افزایش یافت. کوتز همچنین گفت: «این تحلیل نشان داد که فشار تورمی بر مواد غذایی و سایر قیمت‌ها در مناطق و فصول گرم‌تر بیشتر است. بنابراین، ممکن است اروپا و آمریکای شمالی به اندازه کشور‌های کم درآمد که توانایی کمتری برای مقابله با آن را دارد، آسیب نبینند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اهدای ۱۸ سری جهیزیه به زوج‌های جوان در شهرستان خواف
  • مشارکت مردم در تولید زمینه‌ساز پیشرفت اقتصادی کشور است
  • عملی شدن «جهش تولید با مشارکت مردمی» نیاز به ورود جامعه نخبگانی دارد
  • جهش تولید از نیازهای اساسی کشور است
  • افزایش تولید ملی با مشارکت مردم از مهمترین راهکار‌های رفع مشکلات اقتصادی
  • افزایش تولیدملی با مشارکت مردم مهمترین راه رفع مشکلات اقتصادی است
  • ضرورت ارتقای امنیت سرمایه گذاری
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|احسان ارکانی
  • بانک مرکزی اروپا: منتظر موج تورمی مواد غذایی باشید!
  • یک دهه تورم اقتصادی و رکود فکری در گیشه