Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: ساماندهی وانت‌بارها و دستفروش‌ها باید به عنوان یک اولویت مهم در استان مورد توجه قرار گیرد و راهکارهای ارائه شود که این تهدید به فرصت تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شهرام ملکی صبح امروز در نشست بررسی ساماندهی دست فروشان و ساخت و سازهای غیرمجاز که با حضور استاندار کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان امروز به عنوان یکی از نقاط و ظرفیت‌های گردشگری مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: هرچند این استان به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری مطرح است، اما هنوز فضاها و زیرساخت‌های لازم را در این حوزه آماده نکرده‌ایم.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان از وانت‌بارهای دست فروش و افزایش تعداد آنها در معابر مختلف به عنوان یکی از مشکلات جدی در سطح شهر سنندج نام برد و گفت: متاسفانه هر روز به صورت خزنده معابر و مسیرهای جدیدی در سیطره وانت‌های دست فروش قرار می‌گیرد.

ملکی گفت: شاید خیلی از افرادی هستند که اینها را مدیریت و برنامه‌ریزی  و هدایت می‌کنند که مجموعه شهر سنندج به وانت‌بار تبدیل شود.

وی اضافه کرد: با این کار به اقتصاد رسمی و کسانی که شرافتمندانه دارند کار و تلاش می‌کنند ضربه وارد می‌شود و به کارهایی که مافیا و قاچاق است دامن می‌زنیم.

وی افزود: ساماندهی وانت‌بارها و دستفروش‌ها باید به عنوان یک اولویت مهم در استان مورد توجه قرار گیرد و راهکارهای ارائه شود که این تهدید به فرصت تبدیل شود.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: یک مشکل شهری ما دست فروشان است تمام کارهای مشابه را در سطح کشور شناسایی و طرح‌های موفق کاملا رصد شده است.

ملکی اظهار کرد: در مجموعه استانداری بر اساس درخواست شهرداری ترک تشریفات مناقصه را داده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت‌هایی که وجود دارد یک نفر را که در اجرای این طرح در سایر استان‌ها موفق بوده معرفی کند.

وی با بیان اینکه همه همکاران به دلیل تهدیدها و لایه‌های پنهانی که وجود دارد و اینکه مجموعه شهرداری ابزاری قانونی برای برخورد با افراد سودجو را ندارند باید نقش آفرینی کنند، گفت: در گام نخست یک مصوبه شورای تامین می‌خواهیم که این طرح را بعد از اینکه بروز می‌شود همه را پای کار بیاورند.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان عنوان کرد: این یک فرصت است باید از فاز امنیتی آن بیرون بیایم شورای تامین یک مصوبه در راستای اجرای این طرح بدهد و گام‌های مختلف در اجرای این مصوبه ارائه شود.

ملکی خاطرنشان کرد: شهرداری تمام اطلاعات در اجرای طرح ساماندهی دستفروشان را به روز و هرجا با مشکل مواجه شدیم باید زیر نظر شورای تامین مشکل رفع شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: ملکی شهرام استاندار دست فروش ساخت و ساز غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد شهرداری نقش بسزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد

استاندار کردستان گفت: شهرداری‌ها ویترین خدمات نظام هستند و نحوه عملکرد و خدمت‌رسانی‌ آن‌ها نقش بسزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج اظهار کرد: شورا و شهرداری در این دوره خدمات خوبی را به مردم ارائه کرده‌اند که به شخصه از تمام این زحمات و تلاش‌ها قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: همان‌طور که بارها عنوان کرده‌ایم شهرداری‌ها ویترین خدمات نظام هستند و نحوه عملکرد و خدمت‌رسانی آنها نقش به‌سزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد. استاندار کردستان خاطرنشان کرد: مطالباتی را که شهردار و اعضای شورای شهر مطرح کردند، دسته‌بندی و اولویت‌بندی خواهیم کرد و در یک جلسه کاری در شورای شهر بر اساس اولویت‌بندی‌ها به آن خواهیم پرداخت. زارعی‌کوشا گفت: در نشستی که در وزارت کشور داشتیم قول‌های مساعدی در مورد اختصاص ماشین‌آلات و اعتبارات از متولیان امر گرفته‌ایم که امیدواریم جامه عمل پوشانده شود. وی تصریح کرد: مردم کردستان ویژگی‌های خاصی دارند که منحصربه‌فرد است و آن اینکه قدرشناسی و قناعت از ویژگی‌های بارز این مردم است که نمونه آنها در هیچ جای کشور وجود ندارد. استاندار کردستان اضافه کرد: مردم این استان مردمانی قدرشناس هستند که حتی قدر کوچک‌ترین قدم‌هایی را که برایشان برداشته می‌شود، می‌دانند و این نشان از بزرگی آنهاست. زارعی‌کوشا با بیان اینکه گام‌های توسعه‌ای خوبی برداشته شده است اما هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنیم، افزود: رفع مشکل بیکاری به عنوان یکی از مطالبات مردم در اولویت برنامه‌های دولت در استان است که سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفته و توانستیم رتبه اول کاهش نرخ بیکاری را در کشور کسب کنیم. وی اضافه کرد: موضوع بیکاری در استان آن‌قدر مسئله بزرگی است که باید به صورت مستمر و چندین سال پیاپی برای رفع آن به صورت جهادی تلاش کرد. استاندار کردستان ادامه داد: رفع تورم و بیکاری از مطالبات مردم است که در سال‌جاری به صورت ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. زارعی‌کوشا افزود: اقدامات خوبی در سطح استان صورت گرفته است که زمینه افزایش امید را در جامعه فراهم می‌کند، چرا که مردم معتقد هستند مدیرانی که سرکار هستند هدفشان خدمت به مردم است. وی با اشاره به اینکه گزارش پژوهشی و تحلیلی در ارتباط با فضای ۳۱ استان کشور انجام شده و قرار است در هیئت دولت مطرح شود، گفت: این پژوهش تغییر وضعیت استان‌ها را در شبکه اجتماعی توئیتر مورد بررسی قرار داده و با پنج رنگ آن را مشخص کرده است. استاندار کردستان با بیان اینکه بر مبنای این پژوهش کردستان در مرداد ۱۴۰۰ جزو سه یا چهار استانی بود که ۶۸ درصد توییت‌های منتشر شده مربوط به آن منفی بوده است، اضافه کرد: در دی ماه ۱۴۰۲، بهترین تغییر وضعیت داده شده مربوط به کردستان با شش دهم درصد منفی بود و از این نظر رتبه نخست را کسب کرده است. وی گفت: نتایج پژوهش مذکور معنادار و بیانگر فضای مطلوب ایجاد شده در استان است که در نتیجه جلب اعتماد و پشتیبانی که دولت و مجموعه مدیریتی استان در آن سهیم هستند، به وجود آمده است. زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: این وضعیت در شرایطی به وجود آمده است که شاهد تخریب‌های سنگینی از سوی معاندان خارج از کشور و بدخواهان داخلی بوده‌ایم. کد خبر 739737

دیگر خبرها

  • دستگیری ۷۰ خرده فروش مواد مخدر در آذربایجان شرقی
  • عملکرد شهرداری نقش بسزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد
  • کردستان جایگاه سوم کشوری در اجرای طرح زندگی با آیه‌ها را دارد
  • فضای بازار در قم برای گران فروشان باید ناامن شود
  • اجرای طرح ساماندهی مساجد و بکارگیری ائمه جماعات در محلات
  • دستور استاندار کردستان به مدیران جهت اجرای شعار سال در استان
  • روستای گردشگری پالنگان در مسیر ثبت جهانی
  • مشکلات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کردستان
  • موانع سر راه ثبت جهانی پالنگان هرچه سریع‌تر رفع شود
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰