Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: توسعه و تقویت سطح کمی و کیفی شطرنج در استان نیازمند حضور و استفاده از ظرفیت مربیان تراز اول کشور است که در این زمینه حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رسول منعم در مجمع سالیانه هیات شطرنج قم در سالن اداره کل ورزش و جوانان این استان، افزود: ارتقای رشد کیفی شطرنج قم نیازمند استفاده از ظرفیت اساتید برجسته شطرنج کشور و توجه ویژه نسبت به برگزاری دورهای آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت همگانی کردن شطرنج در قم گفت: باید از فرصت برگزاری جشنواره‌ها در سطح استان برای معرفی این رشته ورزشی استفاده شود تا شطرنج در قم توسعه یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم بابیان اینکه بخش خصوصی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در رشته شطرنج است گفت: خانه جوانان در بخش‌های کهک، دستجرد و منطقه پردیسان در ماه‌های اخیر افتتاح‌شده است که می‌توان از این مکان‌ها برای توسعه شطرنج در سطح استان استفاده کرد.

وی اظهار داشت: شطرنج ازجمله رشته‌هایی است که توفیق‌های خوبی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی کسب کرده که این موفقیت‌ها موجب توسعه شطرنج در استان‌ها شده است.

منعم با اشاره به ظرفیت‌های قم در رشته شطرنج گفت: باوجوداینکه زیرساخت‌های استان برای توسعه شطرنج مناسب نیست ولی ظرفیت‌های خوبی برای توسعه این رشته ورزشی با همکاری آموزش‌وپرورش در قم وجود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم ادامه داد: اعزام به مسابقات قهرمانی کشور و حضور در لیگ‌های معتبر ازجمله عملکرد شاخص این هیات در سال‌های اخیر است.

وی ادامه داد: شعار «هر خانه یک میز شطرنج» برای توسعه و همگانی کردن این رشته ورزشی باید در دستور کار هیات شطرنج قم قرار گیرد تا بستر لازم برای ورود و فعالیت افراد بیشتر به این رشته فراهم شود.

وی، حضور و استفاده از مربیان برجسته کشور برای توسعه شطرنج استان را ضروری دانست و ادامه داد: مناسبت‌های دینی و مذهبی بزرگی در قم وجود دارد که می‌توان از این ایام برای برنامه‌ریزی لازم برای میزبانی مسابقه‌های بین‌المللی شطرنج در استان استفاده شود.

منعم در ادامه با تاکید بر اینکه خروجی مجمع سالیانه هیات‌های ورزشی برای ورزش قم بسیار بااهمیت است، اظهار داشت: تاکنون حدود ۳۰ مجمع سالیانه رشته‌های مختلف ورزشی در ماه‌های اخیر در استان برگزارشده است که از این تعداد ۲۵ مجمع با حضور رئیس فدراسیون‌ها ترتیب یافته که این فرصت خوبی برای رشد و توسعه ورزش قم در سطح کشور ایجاد کرده است.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان قم نیز در این جلسه گفت: رشد رشته شطرنج در گرو توسعه در سطح کل استان و معرفی آن است و تا زمانی که مسئولان هیات در این زمینه تصمیم جدی نگیرند، امکان ارتقای شطرنج در قم وجود ندارد.

حمید نریمان ادامه داد: چندین مکان برای فعالیت هیات شطرنج به آن‌ها معرفی‌شده است که هیات هیچ‌یک از آن‌ها را نپذیرفته است.

وی ادامه داد: هیات شطرنج استان قول داده بود که طی چهار سال شطرنج را در تمام سطح قم توسعه دهد که تاکنون این وعده محقق نشده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی قم ورزش و جوانان شطرنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر بانوان شطرنج ایران یادواره شهید آرمان علی وردی با ۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی از پنج‌شنبه ۳۰ فروردین‌ ماه به مدت ۶ روز در محل فدراسیون شطرنج برگزار شد.

لیگ برتر شطرنج بانوان ایران که با حضور ۸ تیم باشگاه نخبگان، باشگاه شطرنج افلاک، باشگاه پیشگام نوین رایمند شهرضا، باشگاه پیشگام نوین تهران، باشگاه اندیشه نوین ساری، باشگاه فیل خوب اراک، باشگاه ابتکار لنگرود و دانشگاه تهران آغاز به کار کرد در نهایت با قهرمانی باشگاه نخبگان گیلان به پایان رسید.

در پایان آیین اختتامیه لیگ برتر شطرنج بانوان کشور با حضور مسئولان فدراسیون شطرنج و اعضاء تیم‌ها برگزار و جام و مدال و حکم و جوایز این رقابت‌ها به عنوان‌داران از سوی مسئولان فدراسیون شطرنج اعطاء شد.

کد خبر 6087185

دیگر خبرها

  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • تراز هر ۲ نوبتِ کنکور متفاوت از یکدیگر اعمال می‌شود
  • باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • برگزاری سمینار کوچینگ ورزش‌های رینگی
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند