Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@06:26:07 GMT

تکالیف بودجه ۹۹ برای هدفمندی یارانه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۹۲۶۷

تکالیف بودجه ۹۹ برای هدفمندی یارانه‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب ۱۳۸۸.۱۰.۱۵ و با هدف تحقق عدالت، کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم و همچنین معطوف نمودن یارانه به خانوارهای نیازمند و در اجرای ماده ۳۹ قانون برنامه ششم توسعه تمامی دریافتی ها (منابع مندرج در جدول ذیل به استثنای عوارض شهرداری ها و دهیاری ها) به سازمان هدفمندی یارانه ها نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود و پس از تخصیص سازمان برنامه و بودجه مطابق جدول زیر هزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانک های اطلاعاتی در اختیار و بر اساس معیارها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه تعیین می گردد نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران اقدام کند.

منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین نسبت به قیمت قبل از سهمیه بندی در سال ۹۸ مشمول عوارض و مالیات بر ارزش افزوده و سهم ۱۴.۵ درصد شرکت ملی نفت ایران نیست.

همچنین بر اساس لایحه بودحجه سال ۹۹ کل کشور بدهی سازمان هدفمندی یارانه ها به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بابت تنخواه دریافت بابت اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سال ۸۹ تا سقف ۵۷ هزار میلیارد ریال به عنوان بدهی دولت به بانک مرکزی محسوب خواهد شد.

کد خبر 4791617 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی ایران قیمت دلار قیمت بنزین بنزین بانک مرکزی ایران کمک معیشتی خانوار اوپک بودجه 99 کل کشور وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت جهاد کشاورزی مالیات قیمت یورو نشست 177 اوپک طرح ملی مسکن لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد 111 درصدی درآمد دولت از محل جرائم و خسارات در بودجه / درآمد ناشی از جرایم رانندگی در صدر/ 1403 برای چه مواردی باید جریمه بپردازید؟

گروه اقتصاد و درآمد : بر اساس جزئیات منتشر شده از جداول قانون بودجه، دولت برای سال 1403، درآمدهای مربوط به جرائم و خسارات را 111 درصد افزایش داده است.

 

به گزارش جماران، درآمدهای حاصل از جرایم و خسارات در بودجه 1403، حدود 26 تریلیون تومان برآورد شده که بیش از دو برابر سال گذشته ارزیابی شده است. بر این اساس درآمدهای حاصل از جرایم رانندگی با رقم 6 تریلیون تومان در صدر درآمدهای ناشی از جرایم قرار دارد. پیش از این نیز رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرده بود نرخ جرایم رانندگی به طور متوسط پنج برابر افزایش یافته است.

 

همچنین درآمدهای حاصل از جریمه ها و دیگر وجوه ناشی از اجرای قانون مبارزه با مواد مخدر نیز 90 میلیارد تومان تخمین زده شده. همچنین درآمد ناشی از اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز 3 تریلیون و 800 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

 

درآمدهای حاصل از جرایم و مجازات قانون کار، جرایم و خسارات محیط زیستی، تخلفات صنفی، جرایم و فروش صیدآلات و چوب آلات و ادوات و مواد بازداشتی، درآمد حاصل از جرایم انصراف تحصیلی، درآمدهای حاصل از مجازات ورود و اقامت غیرمجاز اتباع خارجی – علاوه بر جرایم ذکر شده در بند 3 ماده 15 قانون ورود اتباع خارجی و به استثنای کسانی که به تشخیص مراجع ذی ربط بیش از مدت روادید صادره عذر موجه دارند، درآمد حاصل از اجرای تبصره 5 قانون اصلاح تعزیرات حکومتی مصوب 19/711373 مجمع تشخیص مصلحت نظام، درآمد حاصل از جرایم و خسارات ناشی از اجرای قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، درآمد حاصل از خسارات ناشی از اجرای طرح های عمرانی و معادن دولتی عرصه های منابع طبیعی ، درآمد حاصل از خسارات ناشی از اکتشاف و بهره برداری از معادن بخش خصوصی، اجرای قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا، درآمد حاصل از افزایش بهای تعرفه هر متر مکعب فروش آب شرب شهری برای مشترکان پرمصرف، آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها، درآمد حاصل از اجرای قانون هوای پاک، درآمد حاصل از اجرای وصول جریمه ها و خسارات قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالابها،  درآمد حاصل از جرایم ماده 21 قانون پسماند، درآمد حاصل از وصول جریمه ها و خسارات مربوط به آلودگی خاک ، درآمد حاصل از صدور یا تمدید مجوزها یا اخذ جرایم موضوع قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگری و همچنین درآمد حاصل از سود سرمایه گذاری ها و دارایی های بنیاد شهید و امور ایثارگران مواردی است که دولت از محل آن، درآمدهایی برای بودجه 1403 کشور در نظر گرفته است.

 

البته در این ردیفها، ردیفی نیز با عنوان «درآمد حاصل از سایر جرایم و خسارات» در نظر گرفته شده که بدون تشریح جزئیات آن، رقمی بالغ بر 6 تریلیون و 785میلیون تومان به در آمد حاصل از آن اختصاص یافته است که نشان می دهد برخی محل های درآمدی ناشی از جرایم و خسارات در جداول بودجه ذکر نشده اند.

گفتنی است که دولت هیچ جریمه ای را برای موضوع ناشی از مصرف گاز و فرآورده های نفتی مازاد بر الگوی مصرف که موضوع ماده 26 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی بوده، در نظر نگرفته است.

         

دیگر خبرها

  • رشد 111 درصدی درآمد دولت از محل جرائم و خسارات در بودجه / درآمد ناشی از جرایم رانندگی در صدر/ 1403 برای چه مواردی باید جریمه بپردازید؟
  • افزایش حدود ۱۰۰ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی/ چرا خالص دارایی‌های خارجی بازارساز کاهش یافت؟
  • احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد
  • تصفیه‌حساب در بازار پول؟
  • استان مرکزی از توانمندی‌های سرمایه‌گذاری خوبی برخوردار است
  • مبلغ یارانه نقدی و معیشتی ثابت ماند
  • یارانه نقدی و معیشتی در سال ۱۴۰۳ تغییر می کند؟
  • مبلغ یارانه نقدی و معیشتی ۱۴۰۳ تغییر کرد؟!
  • یارانه نقدی و معیشتی در سال 1403 ثابت ماند
  • یارانه نقدی و معیشتی ثابت ماند