Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@10:41:05 GMT

نقش دانشجويان در رفع مشکلات جامعه

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۹۳۳۹

نقش دانشجويان در رفع مشکلات جامعه

خبرگزاری آریا- دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: فضای فکری تئوری و آکادمیک صرف، موجب فاصله دانشجویان از بدنه جامعه می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، آقای مقصود دَرودی افزود: سازمان بسیج دانشجویی کشور در سالیان اخیر رویکرد مسأله محوری را پیش گرفته است تا با این طرح بتوانیم در حل مشکلات مردم در سطح جامعه کوشا باشیم و گام‌های مثبتی برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای سجاد اسدی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز در این برنامه گفت: کارکرد اجتماعی جنبش دانشجویی یکی از نقاط کلیدی در راه مرتفع سازی مشکلات جامعه است.
وی ادامه داد: با نگاهی به صدر انقلاب اسلامی می‌توان مشاهده کرد آرمان‌های مردمی همان اهداف جنبش‌های دانشجویی است.
این دانشجوی فعال عرصه سیاسی- اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر جنبش دانشجویی به علت گم کردن اولویت‌های خود از بدنه جامعه فاصله گرفته است.
آقای اسدی افزود: در سال‌های اخیر بسیج دانشجویی با ورود به بخش خصوصی سازی توانسته است قسمت‌هایی از مشکلات اقتصاد را برطرف کند.
وی اضافه کرد: بسیج دانشجویی به عنوان نماینده مردم در دانشگاه ها، از مسئولان می‌خواهیم که به دانشگاه بیایند و برای بی تدبیری هایشان پاسخگو باشند و فرار نکنند.
آقای دَرودی نیز گفت: در سال‌های اخیر با بررسی‌ها و نقطه زنی‌های بسیج دانشجویی در برپایی اردو‌های دانشجویی توانسته ایم در برخی مناطق مشکل اشتغال روستایی را برطرف کنیم.
وی همچنین دانشگاه‌های امروز کشور را مکانی برای تولید ناامیدی میان دانشجویان عنوان کرد و افزود: وقتی دانشجویان در پایان دوره مدرکی می‌گیرند، اما مدرک آن‌ها به هیچ کاری نمی‌آید ناخودآگاه در جامعه تولید ناامیدی می‌شود.
آقای دَرودی به حضور نیافتن رئیس جمهور در دانشگاه به مناسبت 16 آذر اشاره کرد و ادامه داد: توجه نکردن مسئولان به دانشجویان، آرمان گرایی دانشجویان را کم می‌کند.
آقای اسدی دبیر انجمن دانشجویان مستقل نیز به عذرخواهی نکردن رئیس جمهور در شوک گرانی بنزین و سپس ابراز بی اطلاعی از افزایش نرخ سوخت اشاره کرد و افزود: این نوع رفتار از رئیس جمهور روحانی؛ نمک بر روی زخم مردم است. آقای روحانی باید بستری برای بیان اعتراضات مردم فراهم آورد.
آقای دَرودی نیز به بی توجهی رسانه ملی و حتی نماز‌های جمعه تهران در پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از نکات مهم این بیانیه؛ گسترش علم و فناوری و توسعه فرهنگ و اشتغال است، اما متأسفانه دانشگاه‌های ما سرگرم چاپ ISI و مقالات هستند و بی توجه به آینده دانشجویانی که مدارکشان به بازار کار هدایتشان نمی‌کند.
آقای محمد زادمهر دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز در ارتباط زنده تصویری با این برنامه گفت: جنبش دانشجویی در دهه نود به دلایلی به رکود رفت و با جامعه فاصله گرفت، البته این رکود ریشه در سیاست‌های دولت به منظور درگیر کردن دانشجو با مباحث بودجه‌ای و مسائل حقوقی دارد.
وی درباره بی اعتنایی رئیس جمهور به اعتراضات و مطالبات مردمی افزود: بی توجهی فردی که با 24 میلیون رأی مردمی به چنین جایگاهی رسیده یک ضعف است، نمی‌دانم به ایشان و تیم همراهشان چه می‌شود گفت.
آقای علی دهقان دبیر دفتر تحکیم وحدت دانشجویی در ارتباط زنده تلفنی از مشهد با استودیوی گفتگوی ویژه خبری گفت: نهاد دانشگاه یک بستر علمی و فرهنگی است که بر مبنای حل و مرتفع کردن مشکلات جامعه گام بر می‌دارد. متأسفانه جنبش دانشجویی با اثرپذیری از جامعه در ایفای نقش خود برای حل مشکلات جامعه کمی عقب افتاده است.
وی تصریح کرد: در اتحادیه دانشجویی؛ ما سعی کرده ایم مسائل راهبردی و کلان در اقتصاد و اجتماعی را برطرف کنیم و با گفتگو و ارائه راه حل به مسئولان آن را مرتفع سازیم.
آقای دانیال یادگاری دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: دانشگاه باید ما را برای مبارزه اجتماعی آماده کند، زیرا نهضت انقلاب اسلامی دارای یک خیزش همگانی است که بر اساس مبارزه با ظلم و مبارزه با تحجر شکل گرفته است.
وی ادامه داد: جریان دانشجویی باید در مقابل هر ظلمی فریاد بزند، چون ماهیت جمهوری اسلامی با مطالبه گری مشکل ندارد، اما در شرایط فعلی مسئولین همه تلاش خود را می‌کنند که یک فرد به عنوان کارگر یا کارمند نتواند مطالبه خود را بیان کند. چرا با هر گونه اعتراض و مطالبه گری مردم با نگاه امنیتی برخود می‌شود؟ معلوم نیست وزارت کشور چه زمانی قرار است فرصتی به بیان اعتراضات مردمی بدهد یا رسانه ملی چه زمانی می‌خواهد صدای شلاق خورد‌های مبارزه گر با فساد‌های اقتصادی و اجتماعی باشد.
آقای یادگاری مشکل حال حاضر جامعه را پاسخگو نبودن مسئولان عنوان کرد و افزود: نه رئیس رسانه ملی و نه هیچ مسئول دیگری حاضر به شنیدن صدای دانشجویان و صدای مردم نیست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نقش دانشجویان مشکلات جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، این مراسم صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین دانشگاه (معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان همدان، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه و مسئول روابط عمومی دانشگاه) برگزار شد و از زحمات برادر امین بشیری تقدیر شد و امیرحسین صبوری به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه معرفی شدند.

کد خبر 6081314

دیگر خبرها

  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد