Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه های آلمانی گزارش می دهند که هکرهای مشکوک به ارتباط با دولت ویتنام ، شبکه های اینترنتی دو تولید کننده خودرو یعنی هیوندای و بی ام و را نقض کرده اند.

این رسانه ها مدعی شده اند که هکرها حریم امنیتی شرکت های مذکور را نقض کرده اند.گفته می شود مهاجمان یک ابزار آزمایش نفوذ به نام "Cobalt Strike" را استفاده کرده و شبکه های داخلی شرکت های مذکور را درگیر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهرا بی ام و  فقاد اقدامات پیشگیرانه بود و در نتیجه به هکرها اجازه داده بود تا در شبکه این شرکت به نفوذ خود ادامه دهند. این هکرها هر حرکتی را دنبال کردند و تا پایان هفته گذشته نیز به طور کامل به شبکه های بی ام و دسترسی داشتند. تا این لحظه شرکت های بی ام و و هیوندای هیچ نوع بیانیه یا نظری درباره ماجرا نداشتند.

گمانه زنی ها حکایت از آن دارند که پشت صحنه اصلی این حملات استفاده از تهدید برای حملات در صنعت خودرو است. اعتقاد بر این است که این گروه با عنوان Ocean Lotus به نمایندگی از دولت ویتنام حملات خود را انجام می دهد. این گروه از سال 2014 فعال بوده است. در حالی که حملات اولیه به هک کردن شرکتهای خارجی فعال در ویتنام و دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا متمرکز شده بود ، از سال 2017 این گروه بطور مستمر صنعت خودرو را هدف قرار داده بودند.

 

پیش از افشاگری های امروز ، این گروه به طور علنی اقدام به حمله به تویوتا استرالیا کرده بود. تویوتیا ژاپن و تویوتای ویتنام نیز تخلفات مشابهی را افشا کردند. بسیاری از کارشناسان حدس می زنند که دولت ویتنام از گروه های هکری برای انجام جاسوسی اقتصادی در شرکت های خارجی ، سرقت مالکیت معنوی و سپس استفاده از آن برای شرکت هایی با بودجه دولتی استفاده می کند.

مدتی پیش نیز چین از این استراتژی برای پیشبرد بخش ساخت هواپیما استفاده کرده است و اکنون کارشناسان معتقدند ویتنام از روشی مشابه برای راه اندازی اتومبیل تازه خود VinFast استفاده می کند./انتخاب

بیشتر بخوانیم: حمله هکری به روترهای سیسکو

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۹۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه

منابع خبری اوکراین می‌گویند در حملات شبانه پهپادهای این کشور، ۲ انبار نفت روسیه هدف قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک منبع اطلاعاتی اوکراین گفت: پهپادهای ارسال شده توسط سرویس امنیتی اوکراین در یک حمله شبانه به ۲ انبار نفت متعلق به شرکت روزنفت در منطقه اسمولنسک روسیه حمله کردند.

این منبع گفت که این انبارها حاوی ۲۶هزار متر مکعب سوخت بودند که با این حمله آتش گرفته و بسیاری از کارکنان این انبارها تخلیه شدند.

به گفته این منبع خبری، نیروهای اوکراینی اعلام کرده اند که قصد دارند به حملات خود علیه زیرساخت‌های نظامی و لجستیکی که سوخت ارتش روسیه در اوکراین را تامین می‌کنند، ادامه دهند.

مقامات منطقه ای روسیه پیشتر گفته بودند که پس از این حمله پهپادی، آتش سوزی در این تاسیسات رخ داده است.

واسیلی آنوخین، فرماندار منطقه اسمولنسک در بیانیه‌ای در پیام رسان تلگرام گفت که این حمله تلفاتی نداشته است.

با ورود جنگ اوکراین به سومین سال خود، این کشور به طور فزاینده ای بر هدف قرار دادن تاسیسات نفت و گاز روسیه با پهپادهای دوربرد متمرکز شده است.

کی‌یف، با وجود درخواست‌های متحدانش برای توقف حملات به منظور جلوگیری از اقدام تلافی جویانه روسیه و افزایش قیمت جهانی نفت، پالایشگاه‌های نفت را اهدافی مشروع می‌داند.

طبق ادعای خبرگزاری رویترز، تا پایان ماه مارس، حدود ۱۴ درصد از ظرفیت اولیه پالایش نفت روسیه توسط حملات پهپادهای اوکراینی از بین رفته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • (ویدئو) حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • این افراد مراقب باشند در خطر حمله قلبی اند
  • صعود شرقی‌های قاره‌کهن به مرحله یک‌چهارم نهایی