Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال که میهمان برنامه ورزشگاه بود، درباره وضعیت ادامه همکاری با آندره استراماچونی اظهار داشت: استراماچونی در استقلال می ماند. استراماچونی با دانش و مطالعه کافی به استقلال آورده شد و حذف مربی قبلی هم با مطالعه و آگاهی بوده است. شاید این پروسه انتخاب و آمدن استراماچونی حدود دو ماه طول کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما 5 هفته از لیگ گذشته بود و فقط 3 امتیاز داشتیم، اما تمام قد از ایشان حمایت کردم. الان که تیم در صدر  جدول است، نظر من و هیئت مدیره این است که استراماچونی نباشد؟ قطعا از استراماچونی حمایت کرده و او را حفظ می‌کنیم.

اخبار ورزشی- وی با بیان اینکه ما در شرایط اقتصادی خاصی هستیم، تصریح کرد: تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه‌ای علیه ما صادر شده است. انتقال پول از ایران به اروپا بسیار سخت شده است و انتقال پول به حساب یک شخص که بسیار سخت‌تر شده است. تأمین منابع یک مسئله و انتقال آن یک مسئله دیگر است. در خصوص انتقال پول نه من و نه باشگاه مقصر نیستیم. ما تقریبا دو ماه است که به استراماچونی بدهکار هستیم. ما چاره‌ای جز این نداریم که از طریق صرافی پول را به صورت بخش بخش انتقال بدهیم که این موضوع هم برای حساب مقصد مشکلاتی ایجاد می‌کند و این مشکلات گریبانگیر استراماچونی هم شده است.

استراماچونی دوشنبه از استقلال پول می گیرد

مدیرعامل استقلال خاطرنشان کرد: همه عزیزان می‌دانند که ما در شرایط سختی هستیم و روز به روز تحریم‌های ناعادلانه سخت‌تر می‌شود. ما سال گذشته 9 بازیکن و کادر خارجی داشتیم که برخی نقد هم پول می‌گرفتند. آن زمان انتقال پول راحت‌تر از امروز بود. روز اول که با استراماچونی قرارداد بستیم، انتقال پول از امروز راحت‌تر بود و روز به روز حلقه تحریم‌ها تنگ‌تر شده و انتقال پول سخت‌تر می‌شود. نه فتحی و نه باشگاه استقلال در این ماجرا مقصر نیستند. در اینجا به مربی خود حق می‌دهیم. با همه این سختی‌ها 4 ماه پول به حساب استراماچونی ریخته‌ایم. امروز و فردا بانک‌های اروپایی بسته هستند و دوشنبه پول به حساب ایشان واریز می‌شود. اسماعیل خلیل‌زاده که از طریق یک کشور سوم این پول را برای استراماچونی منتقل می‌کنند، قول داده‌اند که در اولین ساعات روز دوشنبه این کار را انجام دهند و پول در حساب استراماچونی باشد. او یک مربی حرفه‌ای است و ساعت‌ها وقتش را برای تیم می‌گذارد و جالب است بدانید که ایشان یک روز هم مرخصی نگرفته است. حتی روز شنبه هم ایشان در تمرین بوده و دستیارانش تمرین را برگزار کرده‌اند.

فتحی در واکنش به پُست همسر استراماچونی و ترک ایران توسط او گفت: همسر استراماچونی برای تعطیلات کریسمس تهران را ترک کرده‌اند و این موضوع به مسئله استراماچونی ارتباطی ندارد. باشگاه استقلال، بنده و اعضای هیئت مدیره برای حفظ استراماچونی مُصر هستیم. پروسه آمدن ایشان زمان بر بوده و ما خواهان حفظ او هستیم. در همان زمان که حلقه تحریم‌ها تنگ مثل الان نبود هم مشکلاتی برای انتقال پول وجود داشت.

واکنش مدیر عامل استقلال به احتمال جانشینی استقلال

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به گزینه داخلی برای جانشینی احتمالی استراماچونی فکر می‌کند یا نه، گفت: ما به هیچ گزینه‌ای به جز استراماچونی فکر نمی‌کنیم و همه تلاش‌مان ادامه همکاری است. هواداران عزیز مسائل کشور را درک می‌کنند. مشکلات اقتصادی ما به کل کشور تسری پیدا کرده است. باشگاه استقلال جدا از این جامعه نیست. استراماچونی سرمربی استقلال است و ما تمام تلاش خود را برای حل مسائل مالی سرمربی انجام می‌دهیم تا ایشان کماکان با قدرت در کنار استقلال باشند و با استقلال افتخار آفرینی کنند.

مدیرعامل باشگاه استقلال تأکید کرد: با صراحت و صداقت عرض کردم که استراماچونی با ما قرارداد دارد و باشگاه استقلال مصر است که قرارداد ایشان با ما استمرار داشته باشد. ما و ایشان تمایل به همکاری داریم و این وسط اگر مشکلی هم باشد، تلاش می‌کنیم تا آن را حل کنیم.

فتحی در رابطه با قرارداد شیخ دیاباته با استقلال یادآور شد: دیاباته با ما قرارداد دوساله دارد و بند فسخ ندارد. او با پیشنهاد استراماچونی به ما اضافه شد و قراردادش حدود 500 هزار دلار است. او نمی‌تواند از استقلال جدا شود، مگر اینکه ما به او اجازه دهیم. نه فقط او بلکه نه مهدی قائدی و نه روزبه چشمی و دیگر بازیکنان، قرار نیست از استقلال جدا شوند. با پیشنهاد استراماچونی قرار است در نیم فصل حداقل یک مهاجم ترجیحا خارجی به جمع ما اضافه شود. با وجود همه مشکلات انتقال ارز موفق شدیم بخش بزرگی از پول میلیچ، استراماچونی و دیاباته را پرداخت کنیم. این وظیفه کادرفنی و باشگاه است که بازیکن خارجی جذب شده، به صورت فیکس بازی کند و متمایز از بازیکنان داخلی باشد. استراماچونی نشان داده که این موضوع را در خریدهایش مورد توجه قرار می‌دهد.

وی با اشاره به حواشی که برخی‌ها برای استقلال ایجاد می‌کنند، عنوان کرد: استقلال هروقت اوج می‌گیرد، حواشی شروع می‌شود و شایعات دامن ما را می‌گیرد. ما در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای‌گری موفق شدیم این مجوز را بگیریم. هفته گذشته از طریق فدراسیون متوجه شدیم که در خصوص استقلال و تراکتور برای AFC ابهام ایجاد شده و فدراسیون فوتبال در حال اقناع آنهاست. اگر مثلا رابسون یا هر بازیکن دیگری از استقلال قصد شکایت دارد، باید در سال بعد این کار را انجام دهد. ضمن اینکه ما موفق شده‌ایم موافقت شفاهی فیفا را در خصوص پرداخت پول رابسون بگیریم. با هماهنگی انجام شده با فدراسیون، به ما گفته‌اند که مشکل خاصی جهت حضور ما در لیگ قهرمانان آسیا وجود ندارد. یکشنبه هم نمایندگان ما به مالزی می‌روند تا در قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا حاضر می‌شوند.

مدیرعامل باشگاه استقلال افزود: امسال استقلال با هدایت استراماچونی و هنرنمایی بازیکنان خوب و با کیفیت استقلال، آنقدر خوب کار کرده که تحسین پیشکسوتان حریف را هم به همراه داشته است، اما متأسفانه برخی از خودی‌ها انتقاد می‌کنند. فکر می‌کنم که تمام مشکلات چهار دهه استقلال را هم من باید پاسخ دهم! مثلا در خصوص زمین تمرین، این مشکل تمام ایران است. کی‌روش هشت سال در ایران بود و تا روز آخر هم در این خصوص انتقاد می‌کرد. ما امسال دو زمین تمرین داریم. کمپ حجازی زیر ساخت لازمه را نداشته و مرغوبکار هم شرایط خوبی ندارد. ما زمین تهرانسر و انقلاب را در اختیار داریم. ما یک پکیج خوب را در آنجا برای کادرفنی آماده کرده‌ایم.

فتحی ادامه داد: استقلال به عنوان یک مجموعه دولتی، دارای نیازهای گسترده‌ای است. این نیازها مال امروز هم نیست. این مسائل یک روز و دو روزه هم حل نمی‌شود. قطعا این شعارها خط دهی شده است. ما سه گل جلو هستیم، ولی به هواداران می‌گویند مدیریت نمی‌تواند. تیم وقتی می‌برد، همه عناصر باشگاه از بالا تا پایین یعنی از مدیریت تا کارمندان و کادر پزشکی و تدارکاتی در آن سهیم هستند. واقعا فکر می‌کنم کسانی که آرامش استقلال را دوست ندارند، این ابهامات را در ذهن هواداران ایجاد می‌کنند. تا استقلال می‌آید به اوج برسد، شیطنت می‌کنند. خواهش می‌کنم کسانی که استقلال را دوست دارند، اجازه دهند این تیم آرامش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: استراماچونی سرمربی ما بوده و فعلا مشکلی جهت حضور او و حفظش در حال حاضر وجود ندارد. ما در شرایط اقتصادی بدی هستیم. این نیست که پول داشته باشیم، ولی نخواهیم به بازیکنان بدهیم. ما امسال 30 درصد هزینه تیم را کمتر کردیم. ما رقم نجومی نداریم. ما از اسپانسر و حامی مالی مشترک ارتزاق می‌کنیم. مثلا ما جلسه‌ای با حامی مالی خود داشته‌ایم. گفته‌اند به ما که پول فردا می‌آید و الباقی سه، چهار روز دیگر به شما داده می شود. من به بازیکن گفته‌ام یک هفته دیگر، ولی پولی به حساب ما نیامده است. بازیکن روی این پول حساب کرده است. من به او حق می‌دهم. ما وقتی از اسپانسر نمی‌توانیم پول بگیریم و پول ما را به فردا و پس فردا حواله می‌کنند، من هم مجبورم به بازیکن بگویم که فردا پول به شما می‌دهم.

مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به بحث بلیت‌فروشی گفت: ما با موسسه کوثر، یک بخش کارمان بلیت فروشی است و یک بخش دیگری تبلیغ روی پیراهن‌مان بود که به اتکا منتقل شد. ما با کوثر این قرار را داشتیم که جزئیات کار بلیت فروشی را برای ما ارسال کنند، ولی تعلل کردند و ما با شرکت دیگری وارد کار شدیم. بعد از ایجاد زیرساخت‌ها، با شرکت توسعه کار کردیم. امروز می‌بینیم بعد از بلیت فروشی، شرکت توسعه با کمال شفافیت رقم بلیت فروشی را اعلام می‌کند. ما یک پرونده هم در خصوص برهان مبین داریم که متعلق به گذشته و حتی پیش از دوره آقای افتخاری است و جلسات مختلفی در این خصوص داشته‌ایم که ان‌شاءالله این موضوع هم حل می‌شود. این شرکت هم برای پرسپولیس، فدراسیون و سازمان لیگ هم شکایاتی را تنظیم کرده است و ما چندین بار در این خصوص به دادگاه رفته‌ایم. روز شنبه نیز جلسه شورای معاونین وزارت ورزش به میزبانی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برگزار شد و من هم خیلی اتفاقی آنجا بودم که در جریان صحبت با کریمی مدیر این شرکت در خصوص مسائل مختلف و به محض آغاز جلسه، آنجا را ترک کردم. بلیت فروشی متعلق به باشگاه است، چون زیر ساخت را شرکت توسعه ایجاد کرد، به نمایندگی از باشگاه‌ها بلیت فروشی را انجام می‌دهد.

فتحی افزود: جا دارد از صبوری و لطف بازیکنان‌مان که تنها درآمدشان فوتبال است، تشکر کنم. ما بازیکنانی داریم که درصد بسیار کمی گرفته‌اند. از غفوری، چشمی، باقری تا محسن کریمی و دیگران که درصد کمی گرفته‌اند، تشکر می‌کنم. علت این موضوع هم این است که حامیان مالی، پول را به موقع نمی‌دهند. پول را زمانی می‌دهند که صدای بچه‌ها در آمده یا تیم افت کرده است. من نمی‌دانم چرا پول را نمی‌دهند. استقلال درآمد پایدارش، حامیان مالی‌اش هستند.

وی در خصوص بودجه باشگاه استقلال برای فصل جاری عنوان کرد: هزینه استقلال زیر 70،80 میلیارد تومان است. همین امسال، بحث مجوز حرفه‌ای باعث شد حدود 10 میلیارد هزینه کنیم. برای صدور کارت بازی دیاباته، یزدانی، میلیچ و ... حدود 4 میلیارد تومان بابت بدهی‌های باشگاه پرداخت کردیم. اینها مشکلات باشگاه است. مثلا می‌گویند پول اللهیار صیادمنش کجا رفت؟ می‌شد به هواداران بگوییم که پول به مربی خارجی نمی‌دهیم یا دیاباته را جذب نمی‌کنیم تا مجوز حرفه‌ای را کسب کنیم؟ خدا را شکر موفق شدیم بسیاری از بدهی‌ها را پرداخت کنیم. بدهی‌هایی که مربوط به دوره من نبود راف پرداخت کرده‌ام. اگر این بدهی‌ها نبود، بازیکنان 50 درصد از پول خود را گرفته بودند.

مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد پرونده داریوش شجاعیان و ماشین‌سازی گفت: طلب داریوش شجاعیان هم متعلق به دوره مدیر قبلی بود که حل شد. من دو دوره مجوز حرفه‌ای گرفته‌ام. هر دو بار هم این موضوع نفس ما را گرفته است. چون باید پولی را به بدهکاران بدهید و یک پول را هم برای پیش پرداخت باید در نظر بگیریم. من وقتی به تمرین می‌روم، بازیکن از من مطالبه حقش را می‌کند. من ناراحت نمی‌شوم، چون این حق اوست ولی پول ما را نمی‌دهند. موقعی من باید زیر سوال قرار بگیرم که پول باشد و نخواهم تزریق کنم. ما شرکت دولتی هستیم، ولی ردیف بودجه نداریم. اراده جدی در وزارت ورزش و دو باشگاه برای خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس وجود دارد. نحوه اداره دو باشگاه الان خصوصی است.

فتحی در واکنش به اینکه گفته می‌شود استراماچونی از حضور استقلال در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا اطلاعی نداشته است، گفت: هر اطلاعاتی که در خصوص سهمیه آسیایی از سوی فدراسیون منتشر شده را، ما به مربی خود منتقل کرده‌ایم. ما امسال اسب خود را برای قهرمانی زین کرده‌ایم. فدراسیون هم که دوست ندارد سهمیه 2+2 باشد. ما ابتدا تصور می‌کردیم سهمیه 1+3 است، ولی بعدا اعلام شد که سهمیه 2+2 است. اینجا نه ما قصوری کردیم نه فدراسیون. ما بهترین و بزرگترین بازی‌های لیگ را برده‌ایم و می‌توانیم با حضور استراماچونی و بازیکنان‌مان به جایگاه مد نظرمان برسیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استقلال استراماچونی مدیرعامل استقلال فتحی استقلال مدیر عامل استقلال امیر حسین فتحی استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی نباید به خاطر جوانگرایی آسیب ببیند

پیشکسوت فوتبال با بیان این که جوانگرایی در تیم ملی باید صورت بگیرد گفت: این اتفاق نباید به گونه ای رقم بخورد که تیم ملی به خاطر آن آسیب ببیند.

به گزارش مشرق، علی جباری در خصوص پیروزی پرگل تیم ملی ایران برابر ترکمنستان گفت : نتیجه بازی قابل پیش بینی بود و حتی می توانستیم گل‌های بیشتری هم به ثمر برسانیم و حالا با خیالی آسوده خودرا را آماده بازی برگشت می کنیم تا در عشق آباد هم برنده از زمین خارج شویم ، قلعه نویی که حالا آرامش ذهنی دارد و دغدغه آیی بایت نتیجه دور برگشت ندارد باید از بازیکنان جوان استفاده کند تا آنها هم کسب تجربه کنند این دیدارها می تواند به بازیکنان جوان تیم ملی کمک کند تا میادین بین‌المللی را تجربه کنند و پخته تر شوند چون آینده فوتبال ملی ما از آن آنها خواهد بود

جوانگرایی باید اصولی انجام بگیرد

وی در خصوص تغییرات در تیم ملی و حضور بازیکنان جوان گفت : جوانگرایی بهترین کار صورت گرفته در تیم ملی است ،تعدادی از بازیکنان قدیمی به جام جهانی نخواهند رسید و باید جای خودرا به جوانان بدهند اما جوانگرایی نباید با شتاب صورت بگیرد بلکه تیم ملی باید آرام آرام تغییر نسل دهد تا به فوتبال ملی ما آسیبی وارد نشود ، تیم ملی به با تجربه ها نیاز دارد و ترکیب با تجربه ها و جوانان رمز موفقیت تیم ملی در ادامه راه و جام جهانی خواهد بود تا بتوانیم نتایجی در شأن تیم ملی فوتبال کشورمان کسب کنیم .

استقلال سخت ترین دوران را سپری کرد

جباری در خصوص عملکرد استقلال در سال ۱۴۰۲ گفت : در هیچ زمانی استقلال را تا این حد پر حاشیه و مشکل ندیده بودم ، استقلال با نکونام سخت ترین فصل فوتبالی را سپری می کند ، اختلاف مدیر عامل و سرمربی،مشکلات مالی ، نبود امکانات کافی ، عدم جذب بازیکنان مورد نظر کادر فنی در فصل نقل و انتقالات همه دست به دست هم دادند تا استقلال آرامش نداشته باشد و همه نگران بودند که این اتفاقات اجازه ندهد استقلال بتواند نتیجه لازم را کسب کند .

راز موفقیت استقلال اتحاد و همدلی است

وی در ادامه تاکید کرد : استقلال با کوهی از مشکلات توانست نتایج خوبی بگیرد و تنها در لیگ یک بار آنهم به ناحق نتیجه را واگذار کند ، آبی پوشان مدتهاست صدر نشین لیگ برتر هستند و می خواهند این روند صدرنشینی خود را تا پایان فصل ادامه دهند ، این تیم با یکدلی ,صمیمیت و همدلی و حمایت هواداران توانسته عملکرد خوبی در لیگ داشته باشد و باید بازیکنان و کادر فنی در هفته های حساس باقی مانده تا پایان فصل به چیزی جز پیروزی برابر حریفان فکر نکنند و تمرکزشان برروی موفقیت استقلال باشد تا بتوانند در پایان فصل به قهرمانی دست پیدا کنند.

استقلال به چند مهره تاثیر گذار نیاز دارد

جباری در پاسخ به این پرسش که نقاط قوت و ضعف استقلال را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت :تیمی در فوتبال وجود ندارد که نقطه ضعف نداشته باشد ،استقلال برای موفقیت در فصل آینده باید خودرا تقویت کند آنها در پست هافبک و حمله برای برطرف کردن ضعف های خود باید چند مهره قابل و تأثیر گذار را به خدمت بگیرند تا در فصل آینده کمبودی حس نکنند ، استقلال در درون دروازه و خط دفاع عالی بوده و توانسته بهترین خط دفاعی را بخود اختصاص بدهد ، نکونام در خط دفاع و دروازه خیالش راحت است ولی برای هافبک و حمله باید تدابیری بیاندیشد که در فصل آینده دچار مشکل نشود .

خارجی های استقلال تاثیرگذار هستند

کارشناس فوتبال در مورد عملکرد سه بازیکن خارجی استقلال تصریح کرد: در بدترین زمان یامگا را از دست دادیم و نبود او کاملا حس می شود ،بدون شک یکی از بهترین خارجی های استقلال در چند سال اخیر بوده که اگر مصدوم نمی شد استقلال عملکرد بهتری داشت و امیدواریم هر چه زودتر سلامتی کامل خودرا بدست بیاورد ، بلانکو هم تاثیر بسزایی در استقلال داشته او در خدمت تیم است و موقعیت سازی می کند اما انتظارداریم در امر گل زنی هم موفق باشد ، ماشاریپوف هم یک بازیکن کامل است و با فکر و سر بالا بازی میکند و اعتقاد دارم او به یکی از مهره های تاثیر گذار استقلال تبدیل خواهد شد .

قهرمانی استقلال در دست خودش خواهد بود

جباری در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا استقلال به قهرمانی خواهد رسید یا خیر گفت : قهرمان شدن یا نشدن در دست بازیکنان و کادر فنی است ، اگر هوشیار باشند و تمرکز خودرا از دست ندهند و وارد حاشیه ها نشوند جام را بالای سر خواهند برد ،استقلال فقط به آرامش نیاز دارد و نباید وارد بحث های غیر فوتبالی شود ضمن اینکه هواداران هم باید حمایت کنند تا انشالله جشن قهرمانی در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • مدیر برنامه‌های دیویس: ضرب‌الاجل بایرن منصفانه نیست
  • از ستاره های استقلال در میدان گمرک هم زیاد است! | چشمانم رنگ آبی را نمی‌بیند | ما که قهرمانی‌های استقلال را ندیده‌ایم
  • استقلال از پرسپولیس و سپاهان جلو زد!
  • (عکس) رجزخوانی کاپیتان پرسپولیس برای رقبا با این ژست ویژه
  • آژیر قرمز برای ۳ تیم خوزستانی/ نابسامانی مدیریتی عامل اصلی ناکامی
  • دستیار مجیدی، استراماچونی و منصوریان میهمان تمرین امروز استقلال
  • بازدید قائم مقام مدیر عامل بانک ملی ایران از شعبه فرودگاه امام(ره)
  • بانوی ایرانی، مدیر مسابقات انتخابی تنیس روی میز آسیای میانه شد
  • تیم ملی نباید به خاطر جوانگرایی آسیب ببیند
  • پیام مدیر عامل بانک ملی ایران به مناسبت حلول سال نو