Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@22:35:40 GMT

۱.۳ میلیون هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۹۷۲۵

۱.۳ میلیون هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

روح الله غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، ارزش دلاری این میزان صادرات را بیش از ۸۰۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: از نظر وزنی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد ۲۵ درصد افزایش صادرات در این مرز بوده ایم.

به گفته وی در هشت ماه گذشته امسال ۱۸ هزار و ۷۰۰ کامیون در این مرز تردد داشته اند.

وی عنوان کرد: ساخت و ساز روز افزون کشور عراق باعث مطالبه شدید تجار عراقی و خریداری زیاد مسالح ساختمانی آنها از شرکت‌های ایرانی شده است که روزانه بخش عظیمی از صادرات ما را به خود اختصاص می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی با بیان این که مهران یکی از امن‌ترین و درسترس‌ترین مرزهای کشور است گفت: مرز مهران هر روز مهران شاهد صادرات چشم‌گیر و حضور تجار ایرانی و خارجی همیشگی خود است.

کد خبر 4791711

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی صادرات کالا مرز مهران انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بسیج بیرجند تعطیلی مدارس ثبت نام کاندیداها شهرکرد خطبه های نماز جمعه بارش برف انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۹۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «فقر مطلق در ایران ۳۷ درصد کاهش یافت»، خبری که گزارش جدید بانک جهانی بر آن اذعان می‌کند؛ اتفاقی که به اعتقاد کارشناسان تحت تاثیر افزایش صادرات نفت رقم خورده است.
 
حال روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش می‌دهد، ایران بیش از هر زمان دیگری در ۶ سال گذشته نفت صادر می‌کند و درآمد ایران به سالانه ۳۵ میلیارد دلار رسیده است. طبق گزارش موسسه ورتکسا، تهران در سه ماه اول سال به طور متوسط ۱.۵۶ میلیون بشکه در روز نفت فروخته است. رئیس خدمات ریسک ژئوپلیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات متحده گفته که ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند. تقریباً همه نفت ایران به چین صادر شده و رقم ماهانه (و نه میانگین) فروش ایران به بالاترین سطح از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ است درحالیکه تحریم‌های دوره دوم از نوامبر سال ۲۰۱۸ و در سه ماهه چهارم این سال بر صادرات نفت ایران اعمال شده است.

طبق گزارش بانک جهانی، افت صادرات نفت ایران از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ به کمتر از یک‌پنجم موجب شد که فقر مطلق در ایران ۴ برابر شود و «حال آسیب‌های آن دوران با شیب ملایمی در حال بهبود است». اخیرا نیز رویترز به نقل از موسسه آمریکایی «راپیدان انرژی» اعلام کرده که صادرات نفت خام ایران بدون در نظر گرفتن میعانات گازی، روزانه بین ۱.۶ تا ۱.۸ میلیون بشکه تخمین زده می‌شود، مدیرعامل این شرکت می‌گوید که رقم فعلی فروش به ۲ میلیون بشکه در روز نزدیک شده، عددی که ایران قبل از تحریم‌ها صادر می‌کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ بارش و برودت هوا
  • مجوزی برای صادرات دام صادر نشده است
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری
  • عراق در صادرات نفت به آمریکا از عربستان پیش افتاد
  • هر ماه ۱۰ تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود