Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده کره شمالی در سازمان ملل بر این باور است که خلع سلاح هسته‌ای از میز مذاکره با ایالات متحده حذف شده است. ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کیم سونگ نماینده کره شمالی در سازمان ملل روز شنبه در اظهارات انتقادآمیزی درباره آمریکا، گفت: خلع سلاح هسته‌ای از میز مذاکره با آمریکا حذف شده و مذاکرات طولانی با واشنگتن لزومی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شدیداللحن ترین اظهارات یک مقام ارشد کره شمالی علیه آمریکا است که نشانگر عمق اختلافات دو کشور است. کره شمالی تهدید کرده است که با پایان یافتن ضرب الاجل یک ساله برای به نتیجه رسیدن مذاکرات با آمریکا، مسیر جدیدی را در پیش خواهد گرفت.

کره شمالی یک آزمایش مهم انجام داد

این در شرایطی است که خبرگزاری رسمی کره شمالی از انجام یک آزمایش مهم و موفقیت آمیز در سایت پرتاب ماهواره سوهائه خبر داده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سعی کرده است تا تنش اخیر در روابط با کره شمالی را کم اهمیت جلوه دهد. وی بارها گفته است که روابط خوبی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دارد و پیونگ یانگ به دنبال دستیابی به توافق است و قصدی برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا ندارد.

ترامپ در جمع خبرنگاران افزود: ما خواهیم دید درباره کره شمالی چع اتفاقی خواهد افتاد. من متعجب خواهم شد اگر کره شمالی رفتار خصمانه ای نشان دهد. رهبر کره شمالی می داند که انتخابات آمریکا در پیش است. تصور نمی کنم او بخواهد در انتخابات دخالت کند ولی منتظر خواهیم ماند تا ببینیم درباره کره شمالی چه اتفاقی خواهد افتاد. روابط بسیار خوب است.

ترامپ زمان زیادی را صرف کرده است تا کره شمالی را متقاعد کند تا دست از برامه تسلیحات هسته ای بردارد ولی پیشرفت در مذاکرات دو طرف بسیار ناچیز و محدود بوده است.

تنش‌ها در آستانه پایان یافتن ضرب الاجل یک ساله کره شمالی به آمریکا به شدت افزایش یافته است. آمریکا خواستار خلع سلاح یکطرفه کره شمالی شده ولی پیونگ یانگ خواستار لغو کلیه تحریمهای آمریکا است.

نماینده کره شمالی در سازمان ملل افزود: مذاکره متوالی و مداومی که آمریکا به دنبال آن است، تنها یک مذاکره وقت گیر است که برای سیاست داخلی آمریکا مفید و سودمند خواهد بود. ما نیازی به مذاکرات طولانی با آمریکا نداریم و خلع سلاح هسته ای از میز مذاکره با واشنگتن حذف شده است.

کره شمالی پیش از این نیز هشدار داده بود که در صورت مخالفت آمریکا با امتیازات درخواستی پیونگ یانگ، مساله خلع سلاح از میز مذاکره حذف خواهد شد.

روز سه شنبه نیز وزارت خارجه کره شمالی از واشنگتن خواسته بود تا سیاست های خصمانه خود را تغییر دهد.

نماینده کره شمالی در سازمان ملل در ادامه از بیانیه اعضای اروپایی شورای امنیت سازمان ملل در انتقاد از آزمایش موشک‌های کوتاه برد کره شمالی، به شدت انتقاد کرد و آن را یک اقدام تحریک آمیز جدی ارزیابی نموده است. وی کشورهای اروپایی را یک سگ اسباب بازی در دست آمریکا توصیف کرده است.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "کره شمالی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کره شمالی اخبار کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۹۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: تشدید وضعیت کنونی در خاورمیانه به دلیل امتناع غرب از بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران ممکن شده است.

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین همچنین در کانال تلگرامی خود نوشت: رویدادهای بسیار خطرناک کنونی در خاورمیانه یکی از نتایج تصمیم آمریکا و تروئیکای اروپایی برای جلوگیری از مذاکرات بر سر بازگرداندن برجام است. فرصتی برای اجتناب از این وضع وجود داشت. غرب راه را برای وقایع جاری هموار کرده است.

به نقل از خبرگزاری تاس، ایران شنبه و یکشنبه، پهپاد و موشک‌ها را به سمت اسرائیل پرتاب کرد و آن را پاسخی به جنایات متعدد از جمله حمله هوایی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق خواند.

در سال ۲۰۱۵، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان برجام را با ایران برای حل بحران برنامه هسته‌ای تهران امضا کردند.

در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا تصمیم گرفت از این توافق خارج شود. جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده بارها تمایل خود را برای بازگرداندن واشنگتن به توافق هسته‌ای اعلام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
  • 7 فیلم برتر تاریخ سینما دربارۀ «آخرالزمان هسته‌ای»
  • گروسی: ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج امتناع غرب برای جلوگیری از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • رژیم صهیونیستی: ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود
  • روسیه: سخنرانی کیشیدا در کنگره آمریکا شرم آور است