Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@02:03:47 GMT

مرغ ارزان شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۹۹۸۳

مرغ ارزان شد

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کننده به ۱۲ هزار تا ۱۲۵۰۰ تومان کاهش یافته و از نرخ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان دولت نیز ارزان‌تر شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسننیم، حبیب اسدالله نژاد نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی مرغداران گوشتی کشور با اشاره به کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار اظهار کرد: عرضه و تقاضا قیمت‌ها را در بازار تنظیم می‌کند به طوری که اکنون قیمت مرغ در بازار از نرخ مصوب ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی کمتر شده است و به قمیت ۱۲ هزار تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد این درحال است که چندی پیش تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان نیز افزایش یافته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی از واحد‌های صنفی ممکن است مرغ را با قیمت‌های بسیار بالاتری به بهانه عرضه مرغ سبز یا مرغ قطعه بندی شده به فروش برسانند که این امر ملاک قیمت گذاری نیست و لازم است که اتحادیه مربوطه برخورد لازم را با واحد‌های متخلف داشته باشد.
نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی مرغداران گوشتی کشور ادمه داد: قیمت منطقی که مرغداران برای فروش مرغ زنده در نظر گرفته اند با احتساب ۱۰ درصد سود ۹۵۰۰ تومان است، اما در حال حاضر نرخ مصوب خود دولت نیز رعایت نمی‌شود.

وی افزود: قیمت مرغ زنده نیز در نقاط مختلف کشور ۷ هزار و ۸۰۰ تا ۸ هزار و ۲۰۰ تومان و نرخ مصوب این محصول ۸۵۵۰ تومان است و اکنون مرغداران تولید خود را زیر قیمت به فروش می‌رسانند.

کسری ۴۵ هزار تنی ذخایر راهبری ۱۰ روزه از بازار داخلی تامین می‌شود؛ دولت واردات نکند

اسدالله نژاد با اشاره به برنامه ریزی ستاد تنظیم بازار برای واردات ۴۵ هزار تن برای ذخایر استراتژیک اظهار داشت: شرکت پشتیبانی دام می‌تواند به جای واردات این مرغ را در ظرف ۱۰ روز از بازار داخلی تامین کند.

وی گفت: در حال حاضر مرغداری‌های کشور با انباشت مرغ در واحد‌های خود مواجه هستند و میزان تولید، مازاد تقاضا در بازار است و دولت به راحتی می‌تواند نیاز خود برای تامین ذخایر راهبردی از بازار داخلی به جای واردات تامین کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا نانسی پلوسی روز دانشجو استیضاح ترامپ مسعود سلیمانی حادثه تالار عروسی سقز سقز فروش صندلی اتوبوس بازار مرغ قیمت مرغ کاهش قیمت انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا نانسی پلوسی روز دانشجو استیضاح ترامپ مسعود سلیمانی حادثه تالار عروسی سقز سقز فروش صندلی اتوبوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۹۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است

محمدرضا صدیق پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرقطعه جوجه یکروزه ۱۱ تا ۲۷ هزار تومان است و این دامنه قیمت قبل از عید به طور متوسط ۲۰ هزار تومان به انضمام مثبت و منفی ۲۰ درصد بسته به تنوع نژاد و سن مرغ مادر است.

به گفته او، سودجویی عوامل واسطه و دلال ناشی از ازدیاد تقاضا موجب شده تا قیمت جوجه بالای ۳۰ هزار تومان عرضه شود که از بازرسی وزارت جهاد تقاضای معرفی گرانفروشی جوجه با نرخ بالای ۳۰ هزار تومان را داشتیم تا برخورد لازم صورت بگیرد.

صدیق پور ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی فروردین به ۱۳۵ تا ۱۳۸ میلیون قطعه برسد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه افزود: یکی از مشکلات فعلی بحث پایین بودن قیمت مرغ زنده است که اعتراضات مرغداران را به همراه داشته است، لذا در راستای کاهش زیان مرغداران، تامین ذخایر استراتژیک از سوی پشتیبانی امور دام امری ضروری است‌.

او با بیان اینکه ماه گذشته ۵ درصد جوجه یکروزه مربوط به جوجه ریزی های وارداتی بوده است، گفت: براساس فشاری که برای واردات است، ۸ تا ۱۰ درصد جوجه یکروزه وارداتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت ارزان‌ترین سواری ایرانخودرو در بازار
  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید