Web Analytics Made Easy - Statcounter

متقاضی حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه انتخاباتی کلان ندارم و هیچ رانتی پشت سرم نیست گفت: مجلس فعلی به وکیل‌الدوله تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مطابق با تقویم وزارت کشور کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از دهم تا شانزدهم آذرماه نسبت به نام‌نویسی در این دوره از انتخابات اقدام کردند که حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی؛ دبیر جبهه پایداری استان همدان نیز یکی از این افراد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت‌وگویی با این داوطلب این دوره از رقابت‌ها داشتیم که در زیر می‌خوانید...

فارس: ابتدا از سوابق کاری خود در استان همدان بفرمایید.

فعالیت‌هایم در عرصه‌های مختلف از سال ۸۵ آغاز شده است؛ در عرصه دانشگاه و مجموعه‌های آموزشی و عرصه سیاسی ورود داشتم.

از سال ۸۵ تا ۹۴ سابقه مدیریتی در دانشگاه را داشتم و در دوره‌های گذشته مجلس دوره نهم دو دهم به نوعی سخنگوی جبهه اصولگرایان استان بودم.

در انتخابات ریاست جمهوری در دو دوره گذشته طی سال‌های ۹۲ و ۹۶ مجموعه نیروهای انقلابی در استان همدان رای اول را داشتند، بنده همواره در همه زمینه‌ها در کنار جریان نیروهای انقلابی هستم و در جلسات متعددی در این جایگاه شرکت می‌کنم.

فارس: بفرمایید هزینه‌های انتخاباتی خود را از کجا تامین می‌کنید؟

کسانی که از نزدیک مرا می‌شناسند می‌دانند که به هیچ کجا وابسته نیستم و در واقع هیچ رانتی پشت سرم وجود ندارد، هیچ سرمایه‌دار و اشرافی پای کارم نیستند.

هزینه‌های انتخاباتی را یا از طریق پس‌اندازهای خود و یا کمک دوستانی که در مجموعه انقلابی هستند تهیه می‌کنم.

فارس: فکر می‌کنید چه مبلغی برای تبلیغ انتخاباتی خود در نظر بگیرید؟

سابقه تبلیغاتی مرا همه می‌شناسند و سه دوره هم به عنوان کاندیدای انتخابات مجلس بودم و هم در شورای شهر، در دوره انتخاباتی مجلس به گروه ائتلاف پیوستم یعنی به نوعی انصراف دادم، در آن زمان هزینه حداقلی داشتم البته کسی هم از من سوال نکرد به نفع چه کسی کنار رفته‌ام و حداقل هزینه‌هایم را باید می‌دادند که از جیب خودم رفت.

در جریان کاندیداتوری برای شورای شهر چیزی حدود ۴ میلیون تومان هزینه کردم و در مقابل کسانی که حتی یک‌میلیارد تومان هم هزینه‌ می‌کردند، حداقل هزینه را داشتم با وجود اینکه آرای زیادی به دست آوردم.

به دنبال هزینه انتخاباتی کلان نیستم، نه پول آن را دارم و نه کسانی مرا پشتیبانی مالی می‌کند که نشات گرفته از کانون‌های قدرت و ثروت باشد بلکه بچه‌های انقلابی، دانشجویی و طلبه ما را یاری کردند که معمولا هم هزینه مالی خوبی ندارند.

تاکنون هزینه انتخاباتم را خودم تأمین کرده‌ام و این دوره هم دنبال این هستم از طریق بچه‌های جریان جبهه انقلابی تهیه شود.

فارس: مهم‌ترین ضعف مجلس فعلی را چه می‌دانید؟

 گلایه مقام معظم رهبری برای پاسخ این سوال کافی است، ایشان می‌فرمایند کنگره آمریکا در طول دو سال 226 مصوبه علیه ما تصویب کرده است اما مجلسی‌ها چه کار کرده‌اند؟

مجلس فعلی پرونده بسیار منفی چه در عرصه پاسخگویی به مطالبات رهبری و چه در حوزه نظارت بر امر عملکرد دولت دارد، در این دوره مجلس بدترین وضعیت اقتصادی را در کشور داشتیم، نمایندگان می‌توانستند کار دولت را کنترل کنند و تذکر دهند اما اغلب آنها چنین کاری را نکردند.

امروز مردم تورم ۶ برابری را تجربه می‌کنند، چرا به یکباره به تورم ۶ برابری رسیده‌ایم، در موضوع بنزین هم رهبری هزینه می‌دهند در حالی که باید دولت و مجلس کار را درست انجام می‌دادند تا نوبت به رهبری نرسد.

متاسفانه در خصوص افزایش قیمت بنزین مجدد موج تورم و گرانی در جامعه ایجاد شده و این قدرت خرید جامعه را پایین می‌آورد.

دولت اگر قانون‌شکنی می‌کرد مجلس باید نظارت داشت و جلوی آن را می‌گرفت، دولت موظف بوده طبق مصوبه مجلس پنجم سالی ۱۰ درصد تورم را بالا ببرد و قیمت بنزین را افزایش دهد اما نباید می‌گذاشت به یکباره کار انجام می‌شد.

دولت چه زمانی که کارت سوخت را جمع کرد و هم اینکه امروز آن را مجدداً راه انداخت بدون اینکه زمان مناسبی برای این کار در نظر گیرد و باعث بروز مشکل در کشور شد و بی‌کفایتی خود را ثابت کرد.

مجلس در این ماجرا بسیار مقصر است و باید پاسخگوی این اقدامات دولت باشد، می‌بینیم که نمایندگان مجلس در بقیه روزها دم از حقوق بشر نمی‌زنند و بعد از ایام انتخابات پیدا می‌شوند و از این موضوع حرف می‌زنند.

مجلس از ۳۶۵ روز سال، ۷۵ روز کاری دارد آیا با این وضعیت انتظار داریم کشور با اقتصاد مقاومتی پیش رود و موفق باشد؟.

فارس: از دیدگاه شما نخستین کاری که مجلس جدید باید انجام دهد چیست؟

ابتدا چهره‌های قبلی لطف کنند و کنار بکشند که این خدمت به مردم است؛ اعضای جدید نیز ابتدا ساختارهای دولت و مجلس را اصلاح کند، متاسفانه ریخت و پاش‌های فراوانی در مجلس داریم، از طرف دیگر باید به عملکرد نمایندگان بیشتر نظارت شود.

هزینه‌های دولت در این چند سال گذشته چند برابر شده و مجلس این هزینه‌های دولت را کاهش دهد، وقتی مردم تورم چندین برابر را شاهد هستند نباید هزینه‌های دولت چند برابر باشد.

این موضوع را در خصوص مجموعه دولت و نه کارکنان، کارمندان و حقوق بگیران می‌گویم، باید ضعف‌های قانونی نیز پیگیری و رفع شود که بعداً در معرفی طرح‌هایم ارائه خواهم داد.

متاسفانه طرح‌ها و لوایح فراوانی در نوبت هستند که در مجلس نه مطرح و نه تصویب شده‌اند؛ مصوبات فراوانی هم که تصویب شده اما اجرا نمی‌شوند مشکل دیگری است، اگر دولت طرح‌ها را ابلاغ نمی‌کند وظیفه مجلس است که این کار را انجام دهد.

مجلس فعلی به نوعی به وکیل‌الدوله تبدیل شده و آن تعدادی هم که ادعا می‌کنند در جریان‌ کارهای مجلس نیستند بیشتر منافع خود را نگاه می‌کنند چراکه وقتی نماینده‌ای در منزل ۳۵ میلیاردی می‌نشیند هیچگاه به فکر مردم نخواهد بود.

امیدوارم شورای نگهبان این موضوعات را مورد توجه قرار دهد و هرکسی تایید نشود، در حال حاضر افرادی شروع به تبلیغات کرده‌اند و پول‌های کلانی را هزینه می‌کنند و از طریق رابطه و جابه‌جایی نیروها کارهایی را انجام می‌دهند که این کار در آستانه انتخابات قانونی نیست.

فارس: مهمترین اقدامی که می‌خواهید در مجلس آینده انجام دهید چیست؟

ریز مطالب را نمی‌توانم اکنون بگویم اما مشکلاتی در بخش دانشگاه داریم که به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه باید در این بخش به وظیفه‌ام عمل کرده و آنها را رفع کنم.

در بخش فرهنگی ضعف قانون داریم، بسیاری از مشکلاتی که در حوزه قضائی در کشور اتفاق می‌افتد دارای خلأ قانونی است و باید پیگیری شود.

باید برای کوچک‌سازی دولت تلاش بیشتری داشت و دولت در حال حاضر اختیارات کلانی در دست گرفته که توان انجام آن را ندارد.

باید کاری انجام دهیم تا ساختارها اصلاح شود؛ اولویت‌های هم که مقام معظم رهبری فرمودند را حتما پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/98026/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات مجلس مقام معظم رهبری خبرگزاری فارس همدان کوچک سازی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه برای ارتقای شاخص‌های آبرسانی روستایی در استان هزینه شده که موجب افزایش پنج درصدی بهره‌مندی روستاها از آب شرب سالم و پایدار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آبفا، محمد فرهاد اظهار کرد: در ابتدای کار دولت، شاخص بهره‌مندی آب شرب روستایی در استان ۷۶ درصد بود که با اقدامات انجام شده طی این مدت، این شاخص به ۸۱ درصد ارتقا یافته است.

وی افزود: در دولت سیزدهم تاکنون ۵۴ روستای جدید تحت پوشش خدمات شرکت در حوزه آب شرب قرار گرفته و تنش آبی در ۱۰۰ روستا نیز برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۶۸ روستای استان نیز در حال انجام است، گفت: از این تعداد ۹۹ روستا از محل اعتبارات ملی، ۸۸ روستا از محل اعتبارات استانی، ۱۲ روستا از محل اعتبارات خیرین آبرسان و ۱۶۹ روستا از محل طرح جهاد آبرسانی تأمین اعتبار شده است.

فرهاد خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه برای ارتقای شاخص‌های آبرسانی روستایی در استان هزینه شده که موجب افزایش پنج درصدی بهره‌مندی روستاها از آب شرب سالم و پایدار شده است.

کد خبر 745555

دیگر خبرها

  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • مواجهه ۲.۴۲ درصدی خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های سلامت/ راهکار‌های کاهش هزینه‌های کمرشکن سلامت در ایران
  • سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومانی در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری ایلام هزینه
  • اگر اسرائیل از پایگاه‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس به ایران‌ حمله کند آن پایگاه‌ها را خواهیم زد
  • ماجرای فروش سوالات آزمون وکالت؛ وقتی با ۲۰ میلیون تومان می‌توان وکیل شد!
  • هزینه دوره TTC در سال 1403 چقدر است؟
  • طرح سوال از قوه قضائیه در مجلس به دلیل استنکاف از قانون وکلا