Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، صندوق اعتباری هنر به تازگی در رابطه با بیمه درمان تکمیلی خانه سینما اطلاعیه‌ای منتشر کرده است.

در متن این اطلاعیه آمده است:

«ما نیز در کنار  اصحاب فرهنگ و هنر طی سال‌های فعالیت خود توانسته‌ایم با تلاش جمعی همکاران، به نیاز اعضا در زمینه‌های درمانی و معیشتی پاسخ دهیم. حتی در بحرانی‌ترین شرایط اقتصادی دست از حمایت از اهالی فرهنگ و هنر نکشیده و می‌دانیم که حوزه فرهنگ و هنر چه نقش سرنوشت سازی در یکپارچگی و انسجام یک کشور ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خصوص اعتراض اخیر جمعی از حوزه  سینما طی هفته‌های گذشته (اگرچه مطالب به شکل کلی و بعضاً توهین آمیز مطرح شده) لازم به توضیح است:

1-صندوق اعتباری هنر از سال 88  با ایجاد پوشش‌های درمانی تکمیلی برای اعضاء در سراسر کشور تلاش کرده است امکان خوبی برای تأمین بخش مهمی از هزینه‌های مازاد بر تعرفه‌های بیمه تأمین اجتماعی بیمه‌شدگان و افراد تحت تکفل ایشان ارائه دهد. از آن سال تاکنون هرساله این صندوق اعضا خود در سراسر کشور را تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار داده و تاکنون با بیمه های ایران، آرمان، رازی و سرمد همکاری کرده است.

2-صندوق اعتباری هنر در راستای به کارگیری و ارائه ابزارهای خدمات نوین به اهالی فرهنگ، هنرورسانه، تمرکز زدایی فعالیت‌ها از تهران و برخورداری عادلانه اعضای سراسر کشور از امکانات این سازمان در سال 1396 از سامانه اینترنتی خدمات درمانی استفاده است. سامانه آنلاین امکان نظارت بر عملکرد شرکت‌های بیمه، ارتقا پاسخگویی، ارائه اطلاعات شفاف به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را فراهم کرده است. امکان مشاهده وضعیت اسناد درمانی و ریز هزینه‌های دریافتی بیمه شده اصلی و افراد تحت تکفل به تفکیک نیز در این سامانه امکان‌پذیر است.

3-در قرار داد سال 97 بیش از 115 هزار هزینه درمانی توسط اعضا در سامانه ثبت و بارگذاری شد و بیش از 231 میلیارد ریال خسارت به بیمه‌شدگان توسط صندوق اعتباری هنر پرداخت شد. لازم به ذکر است تاکنون بیش از 1/800/000 برگ سند درمانی از سوی اعضا در این سامانه بارگذاری شده است.

4-در تنظیم قرار داد سال 98، با توجه به افزایش تورم و همچنین افزایش هزینه‌های درمانی، نرخ شرکت‌های بیمه‌ای در حوزه بیمه تکمیلی بیش از 3 برابر رشد داشت در حالی که صندوق اعتباری هنر با توجه به رضایت اعضا از خدمات بیمه درمان تکمیلی در سال 97، توانست برای رفاه حال اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور بالاترین سطح پوشش خدمات در قالب سه طرح متنوع را با افزایش اندکی نسبت به سال قبل از طریق شرکت بیمه سرمد به هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران ارائه دهد.

5_صندوق اعتباری هنر با هدف کاهش دغدغه‌های درمانی فعالان فرهنگی و هنری، بخشی از حق بیمه اعضا و افراد تحت تکفل را در قالب یارانه متقبل می‌شود. علاوه بر یارانه اختصاص داده شده به کلیه اعضا، بخشی از پرداختی اعضا خانه سینما  نیز توسط معاونت ذی‌ربط در سال 97 و 98 پرداخت شده است.

6-بیمه سرمد خدمات خود را در دو بخش بستری و پاراکلینیکی با شرکت کمک‌رسان ایران(sos) به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ارائه می‌دهد. صندوق اعتباری هنر با بیش از هزار و 700   مرکز درمانی و بیمارستانی قرار داد دارد و اعضا از طریق ارائه کدملی می‌توانند به صورت آنلاین از خدمات درمانی بدون پرداخت هزینه استفاده نمایند. همه خدمات بستری و صدور معرفی نامه (به جز دندان پزشکی) به عهده شرکت کمک‌رسان ایران(SOS) است.

7-صندوق اعتباری هنر افتخار این را دارد با توجه به وظیفه حمایتی خود، هزینه‌های درمانی خارج از تعرفه بسیاری از بزرگان فرهنگ و ادب این سرزمین را به دور از هیاهوی رسانه ای در قالب بیمه تکمیلی به طور کامل پرداخت نماید و هیچ‌گاه نسبت به انتشار آن اقدام نخواهد کرد.

8-خدمات ارائه شده در حوزه بیمه درمان تکمیلی در چند سال اخیر از طریق صندوق اعتباری هنر به تمامی صنوف ارائه شده است. بیمه درمان تکمیلی سینماگران در سال های 96 و 97 مانند دیگر صنوف فرهنگی و هنری ذیل قرار داد بیمه صندوق اعتباری هنر قرار داشته است. با این تفاوت که مسئولیت پیگیری و دریافت خسارت بیمه‌شدگان با شرکت بیمه، رأساً توسط نماینده خانه سینما دنبال می‌شد. از جمله وظایف وی دریافت خسارت‌های افراد در موعد مقرر و ارسال به شرکت بیمه بوده است. در سال 98 صندوق عهده‌دار ارسال مدارک خسارت بیمه شدگان خانه سینما به شرکت بیمه شد.

9-خسارت‌های پرداختی بیمارستانی و پاراکلینیکی (به غیرازهزینه های دندانپزشکی و مراکز خدمات آنلاین) به خانه سینما که توسط نماینده این خانه پیگیری شده است؛ در سال های 96 (بیمه رازی) بیش از 30 میلیارد ریال و در سال 97(بیمه سرمد) نیز بیش از 31 میلیارد ریال بوده است.

10-عمده موضوعات مطرح شده در فضای رسانه‌ای مرتبط با عدم پرداخت خسارت‌های سال گذشته می‌باشد که صندوق مسئولیتی در این رابطه نداشته و نماینده قبلی خانه سینما  در امور بیمه درمان تکمیلی مسئول پیگیری اسناد درمانی و احقاق حقوق بیمه شدگان هستند با این وجود طی ماه جاری صندوق با همکاری خانه سینما و شرکت‌های بیمه رازی و سرمد نسبت به تعیین تکلیف و پرداخت هزینه‌های معوق سال‌های گذشته اقدام نمود.

11-در سال 98 با توجه به تفاهم انجام شده با خانه سینما مسئولیت دریافت، پیگیری و پرداخت خسارت‌های اهالی سینما بر عهده صندوق اعتباری هنر می‌باشد و صندوق در این رابطه تمام تلاش خود را در بررسی اسناد، هماهنگی با شرکت بیمه و پرداخت به موقع انجام خواهد داد.

12-علی رغم درج فایل راهنمای بارگذاری اسناد درمانی در سامانه و پیگیری خسارت‌های درمانی در سایت صندوق اعتباری هنر و پاسخگویی همکاران صندوق به مراجعین حضوری، برای آموزش کار با سامانه، سهولت در ثبت اسناد درمانی و رفع اشکالات احتمالی، صندوق نماینده خود را نیز در خانه سینما مستقر کرده است.

13-تلفن‌های پشتیبانی صندوق اعتباری هنر در ساعات اداری پاسخگوی سوالات احتمالی اعضا در بخش‌های عضویت، بیمه تأمین اجتماعی، بیمه درمان تکمیلی، تسهیلات، طرح تکریم و کمک مستمری است. طبق بررسی‌های انجام شده به طور میانگین بیش از 9 هزار تماس با صندوق اعتباری هنر در طول هفته برقرارمی‌شود که بیش از 6 هزار تماس مرتبط با واحد بیمه تکمیلی است که سعی همکاران ما در این بخش پاسخگویی به سوالات اعضا در سراسر کشور است با این وجود با توجه حجم بالای تماس‌ها ممکن است بعضی از تماس گیرندگان در صف انتظار قرار گیرند که در تلاش هستیم با ارائه آموزش های لازم از طریق نمایندگان صندوق در استان‌ها و جلسات با خانه و انجمن‌ها و در صورت لزوم استقرار نماینده‌ای از صندوق در محل خانه‌ها و انجمن‌ها برای پاسخگویی و رفع ابهامات بیمه‌ای از میزان تماس‌های ورودی کاسته شود.

14-کاستن دغدغه‌های معیشتی، درمانی و ... هنرمندان عضو، توسعه و توزیع منطقی و عادلانه منابع و کسب اعتماد اهالی فرهنگ، هنر و رسانه از اهداف مهمی است که صندوق اعتباری با تلاش مستمر، علی‌رغم مشکلات بسیار و محدودیت‌های منابع آن را دنبال می‌کند. می‌دانیم در این راه کاستی‌هایی وجود دارد اما امیدواریم با تلاش جمعی و همراهی و همدلی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بتوانیم با افتخار به عنوان حامی و خدمت رسان در کنار جامعه فرهنگ وهنر کشور باشیم.

متأسفانه انتظار ایجاد فرصت برابر برای اطلاع‌رسانی و پاسخگویی از طریق برنامه هفت بی‌فایده است و حمله و اعتراض یکسویه فرصتی برای پاسخگویی در اختیار این مجموعه قرار نداد.

با این همه امیدواریم جلسات صنفی و داخلی خانه سینما با مسئولان محترم صنوف منجر به روشنگری شود و زمینه درک این واقعیت مهم که همگی برای یک هدف تلاش می کنیم بیشتر فراهم شود.

صندوق اعتباری هنر آماده پاسخگویی در جلسات کارشناسی و فنی و نیز پیگیری اعتراضات می باشد و امیدوار است فضای مفاهمه و همدلی به توهین و تخریب آلوده نشود.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تلویزیون خانه سینما سینما صندوق اعتباری هنر بیمه تکمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای این صندوق بهره‌مند هستند.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، محمد اسماعیل کاملی با اشاره به خدماتی که سازمان بیمه سلامت به بیماران SMA ارائه می‌دهد، اظهار کرد: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، در صورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری‌های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بهره‌مند می‌شوند.

وی در خصوص پوشش دارویی این بیماران افزود: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه‌های منتخب از مزایای صندوق بهره مند می‌شوند.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE۱, SMA TYPE۲, SMA TYPE۳ از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره‌مند می‌شوند.

وی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می‌توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تأیید در کمیته‌های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره‌مند شوند.

کاملی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذی‌صلاح خواهد بود.

کد خبر 739654

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق بیماری‌های خاص-صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق صعب‌العلاج
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • ارتقای رتبه ترکیه
  • شناسایی ۵ هزار هنرمند واجد شرایط دریافت طرح‌های حمایتی مسکن
  • اقدامات صندوق هنر برای مسکن هنرمندان
  • اقدامات صندوق هنر برای مسکن هنرمندان/ تشکیل ۷۰۰ پرونده برای هنرمندان تهرانی در سال ۱۴۰۲
  • ۷۰۰ پرونده مسکن برای هنرمندان تهرانی توسط صندوق هنر تشکیل شد
  • تازه‌ترین جزییات از تشکیل پرونده مسکن برای هنرمندان استان تهران