Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم‌اکنون ۳۱۰ بیمار مبتلا به اوتیسم در خراسان رضوی که بیشتر آنان کودکان هستند از خدمات و حمایت‌های انجمن اوتیسم استان برخوردارند.

به گزارش قدس آنلاین، مدیر عامل انجمن اوتیسم خراسان رضوی گفت: سن بیماران زیرپوشش انجمن اوتیسم این استان از کودکی تا ۲۵ سالگی است و ۲۹۳ نفر آنان دانش‌آموزان در حال تحصیل می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرزو حیدریان افزود: هم اکنون ۱۱ مدرسه طیف اوتیسم در شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار، قوچان، تربت‌حیدریه و تربت‌جام این استان فعال است.

رئیس شورای مشارکت‌های مجمع زنان خیرین سلامت خراسان رضوی ادامه داد: ۲ مدرسه اوتیسم در شهرستان‌های تربت‌جام و تربت‌حیدریه با کمک‌های مادی و معنوی این شورا تاسیس شده است.

وی برگزاری برنامه‌های  آموزشی در حوزه‌های آشنایی با اختلال اوتیسم، تشکیل کمپین‌ها و همایش‌های اطلاع‌رسانی، ارائه کمک‌های حمایتی در حوزه دارو و درمان و توانبخشی، ارائه خدمات ورزشی هنری، حمایتی و درمانی با تخفیف به خانواده‌های کم برخوردار و راه‌اندازی کلینیک اوتیسم با حضور پزشکان متخصص و روانشناس و برگزاری برنامه‌های حوزه سلامت روان با محوریت خانواده از قبیل نیمروزهای شاد و جشن‌های مناسبتی را از جمله خدمات ارائه شده به بیماران اوتیسم عنوان کرد.

حیدریان از مادران دارای فرزند مبتلا به اوتیسم درخواست کرد ضمن به عضویت در آوردن فرزندشان در انجمن اوتیسم خراسان رضوی از امکانات و خدماتی که در اختیارشان قرار خواهد گرفت، استفاده کنند.

وی از برگزاری همایش نقش ورزش، هنر و توانبخشی در توانمندسازی کودکان مبتلا به بیماری‌های خاص طی روزهای اخیر و در هفته معلولان خبر داد و گفت: در حاشیه این همایش یازدهمین نمایشگاه دست سازه‌های کودکان طیف اوتیسم نیز برپا شد.

اوتیسم یا درخودماندگی، اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه‌ سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن هنوز ناشناخته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اوتیسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد

سرتیپ علی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای گرامیداشت دهه ارتش و هفته سلامت همایش پیاده روی خانوادگی از بوستان معلم مزار شهدای گمنام تا مجموعه ورزشی وحدت شهرستان تربت جام با حضور فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار شد.

فرمانده تیپ ۳۸ زرهی و مسؤول ورزش همگانی تربت جام بیان کرد: در برگزاری این همایش اداره ورزش و جوانان و سایر ادارات و نهادها و دستگاه‌های اجرایی تربت جام همکاری و مشارکت داشتند که از همراهی و همکاری آنان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

گفتنی است: در پایان این همایش با همکاری ادارات و نهادهای تربت جام تعداد ۸۰ جایزه شامل دوچرخه، لباس ورزشی و غیره به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا شد.

کد خبر 6082460

دیگر خبرها

  • عدم پاسخگویی تعرفه‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی به هزینه‌ها
  • همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • بازگشت ۷ واحد راکد در تربت حیدریه به چرخه تولید
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند