Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ ستوان دوم نیروی هوایی سعودی که در تیراندازی در یک پایگاه نیروی دریایی آمریکا سه نفر را کشت، در یک مهمانی شام در هفته پیش با سه دانشجوی نظامی دیگر ویدئوهای تیراندازی‌های کور را دیده بود.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات آمریکایی اعلام کردند یکی از این سه دانشجوی نظامی، هنگامی که مهاجم به تیراندازی در ساختمانی در پایگاه هوایی نیروی دریایی آمریکا در پنساکولا در فلوریدا دست زد، در بیرون این ساختمان مشغول فیلمبرداری ویدئویی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو دانشجوی دیگر از درون ماشین شاهد صحنه بودند.
این دانشجویان می‌گویند به طور اتفاقی در آن هنگام در اطراف ساختمان بوده‌اند و خواسته‌اند این لحظه را ثبت کنند.
مقامات آمریکایی می‌گویند در مجموع ۱۰ دانشجوی نظامی سعودی برای بازجویی بازداشت شده‌اند.
هویت مرد مهاجم که باعث کشته شدن سه نفر و زخمی شدن هشت نفر از جمله دو نیروی پلیس شد و در نهایت به وسیله معاون کلانتر پلیس محلی کشته شد، بر اساس گفته منابع آگاه محمد سعید الشمرانی است. قبلا مقامات آمریکایی مرد مهاجم را دارای درجه ستوان دومی در نیروی هوایی سعودی اعلام کرده بودند.
اف‌بی‌آی که این حادثه را تروریستی اعلام کرده است، در حال تحقیق درباره پست‌های رسانه‌های اجتماعی فرد مهاجم و بررسی این موضوع است که آیا او به گروه بزرگتری تعلق دارد یا نه.
الشمرانی در سال ۲۰۱۸ به آمریکا وارد شده بود. اما در این فاصله یک بار به عربستان سعودی رفته بود و در فوریه ۲۰۱۹ دوباره به آمریکا بازگشته بود.
الشمرانی و سه دانشجوی نظامی دیگر سعودی به نیویورک هم رفته و از چندین موزه از جمله مرکز راکفلر و درخت کریسمس معروف آن بازدید کرده بودند. برچسب ها: سعودی

منبع: خرداد

کلیدواژه: سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۰۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام فرماندهان بلندپایه سپاه و ارتش در اولین رژه نظامی بعد از حمله به اسرائیل حضور داشتند؟ +تصاویر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز ۲۹ فروردین، روز ارتش با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم برگزار شد.

بنابر روایت تسنیم، در این مراسم چهره های نظامی شاخص از جمله، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، سردار سلامی فرمانده کل سپاه، سرلشکر صفوی مشاور و دستیار فرمانده کل قوا، امیر سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی، امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضا سپاه حضور داشتند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896296

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان تیراندازی و شرارت در زابل
  • انتقاد اردوغان از آمریکا
  • ارزیابی توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل/ برتری تهران نسبت به تل‌آویو چیست؟
  • توضیح فرمانده کل ارتش درباره صدای انفجار شنیده شده در اصفهان: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد/ رژیم صهیونیستی قبلاً واکنش ما را دیده است
  • عامل تیراندازی در ساوه دستگیر شد
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • «قشون» از چه زمانی «ارتش» شد؟
  • تحلیل دانشجوی فلسطینی از حمله ایران به اسرائیل
  • کدام فرماندهان بلندپایه سپاه و ارتش در اولین رژه نظامی بعد از حمله به اسرائیل حضور داشتند؟ +تصاویر
  • امروز دشمن با عملیات روانی در پی ترمیم گنبد آسیب دیده خود است