Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@05:53:37 GMT

سه متخلف شکار و صید در سیرجان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۰۸۱۹

سه متخلف شکار و صید در سیرجان دستگیر شدند

علی‌اکبر رسولیان روز یکشنبه افزود: نیروهای گشت و کنترل حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان حین گشت‌زنی در ارتفاعات منطقه شکارممنوع گود غول سیرجان متوجه حضور سه شکارچی شدند.

وی اظهار داشت: نیروهای گشت و کنترل حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان به منظور برخورد قانونی با این متخلفان وارد عمل شدند و بعد از مدتی هر سه نفر را غافلگیر و دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان تصریح کرد: لاشه یک راس بز وحشی و سایر ادوات شکار شامل یک قبضه اسلحه خفیف متعلق به غیر، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی، ۲ دستگاه بی سیم دستی و دوربین چشمی در جریان بازرسی از متخلفان کشف و ضبط شد که در هنگام تشکیل پرونده مشخص شد یکی از متخلفان سابقه شکار و صید غیرقانونی داشته و در همان راستا حکم جلب این فرد صادر شده و تحت تعقیب قبلی نیز بوده است.

وی گفت: متخلفان پس از تشکیل پرونده به منظور رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی از نظر مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز وحشی معادل ۱۰۰ میلیون ریال تعیین شده و متهمان باید مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال را به حساب دولت واریز کنند.

همچنین متهمان در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

برچسب‌ها شکارچیان غیرمجاز کرمان ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شکارچیان غیرمجاز کرمان ایرنا شکارچیان غیرمجاز کرمان ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۱۴ رأی محیط‌ زیستی برای متخلفان در گیلان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری اظهار کرد: صید، شکار، برداشت غیر قانونی، تعرض و دست اندازی به طبیعت و آلودگی محیط زیست نمونه‌هایی از تخلف‌های زیست محیطی است که برای رسیدگی به مراجع قانونی ارجاع می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از صدور ۱۴ رأی محیط‌زیستی به عنوان مجازات جایگزین برای متخلفان محیط‌زیست استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این اقدام نشان دهنده توجه مقامات قضائی استان به اهمیت محیط‌زیست است.

وی با بیان اینکه در صورتی که متخلف شرایط ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی را داشته باشد با حکم سبز به سمت ارائه خدماتی هدایت می‌شوند، افزود: پیشتر سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان احکام جایگزین (احکام سبز) پیشنهاد کرده است.

وی ادامه داد: به کارگیری متخلفان محیط زیستی برای حراست از عرصه‌های طبیعی ابتکاری قانونی است که به منظور سیاست حبس زدایی دستگاه قضا اجرا می‌شود.

کد خبر 6076590

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچی سابقه‌دار همراه با گوشت کَل‌وحشی آماده طبخ در بویراحمد
  • شناسایی و دستگیری شکارچی حرفه‌ای دنا
  • شناسایی متخلف سابقه دار شکار با همکاری سپاه و نیروی انتظامی
  • کشف ۱۵ سهره وحشی در خرامه
  • عکس یادگاری با لاشه در همدان، شکارچی متخلف را به دام قانون انداخت
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در ۵ شهر مازندران
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان
  • احکام سبز برای متخلفان محیط زیستی گیلان صادر شد
  • صدور بیش از ۱۴ رأی محیط‌ زیستی برای متخلفان در گیلان