Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@14:47:47 GMT

بررسی استیضاح سه وزیر در هفته جاری

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۱۱۰۷

به گزارش ایسنا، اسدالله عباسی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون استیضاح سه وزیر کشور، نفت و آموزش و پرورش در دستور کار مجلس قرار دارد، گفت: ظرف امروز و فردا سه وزیر یاد شده با حضور در کمیسیون های مربوطه به دغدغه های نمایندگان پاسخ خواهند گفت.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط ویژه کشور و همچنین اولویت بررسی لایحه بودجه در صحن مجلس شورای اسلامی امیدواریم نمایندگان از توضیحات وزرا در جلسات کمیسیون های تخصصی رضایت داشته و مسئله استیضاح به صحن مجلس نرسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی درباره لایحه بودجه سال ۹۹ نیز گفت: پس از بررسی متن لایحه توسط نمایندگان و تقدیم پیشنهادهای مورد نظر آنان به کمیسیون تلفیق و بررسی آن ها در این کمیسیون، در نهایت لایحه بودجه در تاریخ ۴ اسفند ماه در صحن مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با ابراز امیدواری نسبت به در نظر گرفتن منویات رهبری در این لایحه یادآور شد: حذف تدریجی وابستگی به نفت، همسان سازی حقوق بازنشستکان، افزایش حقوق شاغلین متناسب با نرخ تورم و توجه به طرح تحول سلامت، کشاورزی و محیط زیست از مهمترین ویژگی های لایحه تقدیم شده است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در پاسخ به سوالی درباره بودجه شرکت های دولتی که چندی پیش و جدا از لایحه بودجه به مجلس تقدیم شده بود، نیز خاطرنشان کرد: در سنوات پیش بودجه گاهی مشاهده می شد که برخی بودجه های در نظر گرفته شده به علت پایدار نبودن منابع بودجه محقق نشده و مصوبات مجلس اجرایی نمی شد. به همین دلیل در سال جاری تصمیم گرفته شد تا بودجه مربوط به شرکت های دولتی امسال پیش از لایجه بودجه به مجلس ارائه شود تا منابع آن مورد بررسی دقیق تر قرار بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر این بودجه در کمیسیون مربوطه بررسی شده و رقم ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای شرکت های دولتی در نظر گرفته شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود

منظور  در سفر به دامغان که در قالب دومین سفر هیئت دولت به استان سمنان انجام شد درباره آخرین وضعیت قانون بودجه ۱۴۰۳  گفت: با توجه به این‌که امسال برای نخستین بار بودجه ۲ مرحله‌ای شده بخش اصلی قانون بودجه که به تبصره‌ها و جداول کلان مرتبط بود ۲۷ اسفند پارسال ابلاغ شد و عملا اجرای قانون بودجه را از ابتدای سال آغاز کردیم.

وی افزود: دولت در نخستین روز آغاز به کار مجلس در سال جدید بخش دوم قانون بودجه را به مجلس تحویل داد و مجلس نیز اعلام وصول کرد. کمیسیون‌های مجلس رسیدگی را آغاز کردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: هفته گذشته هفته پرکاری در کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون تلفیق بود و هفته آینده نیز این روند ادامه دارد. بخش دوم قانون بودجه ۱۴۰۳ که به جداول و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها مرتبط است، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ می‌شود
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ خواهد شد
  • واکنش معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به احتمال استیضاح «مراد صحرایی»
  • آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟
  • ویکند ۲ روزه در بخش‌خصوصی؟
  • جدول ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در تلفیق بررسی شد