Web Analytics Made Easy - Statcounter

«آنگ سان سوچی» رهبر میانمار و برنده جایزه صلح نوبل برای دفاع از کشتار مسلمانان روهینگیا به شهر لاهه هلند سفر کرده است.

اخبار بین‌الملل- دیوان کیفری بین‌المللی در روزهای دهم تا دوازدهم ماه دسامبر جاری برای بررسی پرونده کشتار مسلمانان «روهینگیا» توسط ارتش و دولت میانمار تشکیل جلسه می‌دهد.

در ماه نوامبر گذشته کشور کوچک و مسلمان گامبیا در غرب آفریقا دادخواستی به دیوان ارائه کرده و اکثریت بودایی میانمار را به نسل‌کشی اقلیت مسلمان آن کشور متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسل کشی جدی‌ترین جنایت بین‌المللی است. جلسات این دادگاه سه روز طول می کشد و در طول سه روز دادرسی، از هیئت ۱۶ نفره قضات سازمان ملل در دیوان کیفری بین‌المللی خواسته می شود «اقدامات موقت» برای محافظت از اقلیت روهینگیا را قبل از اینکه این پرونده به طور کامل شنیده شود، اعمال کنند.

در سال ۲۰۱۷ پس از حمله وحشیانه ارتش میانمار بیش از ۷۰۰ هزار نفر از اقلیت روهینگیا مجبور به فرار از کشور شدند. بر اثر این حملات هزاران نفر کشته شده یا مورد تجاوز قرار گرفتند.

سوچی در حالی میانمار را ترک کرد که هزاران نفر از طرفدارانش او را تا فرودگاه همراهی کردند و برای پیروزی او در دیوان مراسم مذهبی برگزار کردند. همچنین دهها نفر دیگر در روزهای آینده به لاهه سفر می‌کنند تا با تحصن در برابر دادگاه از کشتار مسلمانان روهینگیا حمایت کنند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: میانمار آفریقا سازمان ملل میانمار صلح نوبل آنگ سان سوچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور صبح چهارشنبه عازم سریلانکا خواهد شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پس از پایان سفر به پاکستان، صبح چهارشنبه به دعوت رسمی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا سفری یک روزه به این کشور جنوب شرق آسیا دارد و علاوه بر برگزاری استقبال رسمی و ملاقات خصوصی در کاخ ریاست جمهوری، همراه با رئیس جمهور سریلانکا در مراسم افتتاح و آغاز بهره‌برداری رسمی از «ابر پروژه چندمنظوره اومااویا» شامل ۲ سد و نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، شرکت خواهد کرد.

این پروژه چند منظوره که تمام مراحل مشاوره، طراحی و ساخت آن توسط مهندسان ایرانی انجام شده، از بزرگترین پروژه‌های عمرانی سریلانکا به ارزش حدود ۵۰۰ میلیون دلار است که تامین مالی آن از سوی دولت این کشور انجام شده و بیش از ۴۰۰ مهندس ایرانی در احداث آن نقش داشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • رئیسی عازم پاکستان شد
  • رئیس جمهور عازم پاکستان شد
  • رئیسی عازم پاکستان و سریلانکا می‌شود
  • رئیس جمهور صبح چهارشنبه عازم سریلانکا خواهد شد
  • اعلام روز جهانی یادبود کشتار مسلمانان در سربرنیتسا
  • تاکید دیوان محاسبات بر لزوم تامین به‌موقع منابع نیروهای مسلح
  • سناتور آمریکایی، دادگاه لاهه را به نفع اسرائیل تهدید به تحریم کرد
  • هشدار به قضات لاهه؛ اگر در کنار ایران و حماس و متحدان پوتین بایستید تحریم خواهید شد!
  • ورود ۱۰۶ هزار پرونده به دیوان عالی کشور در سال ۱۴۰۲