Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی خرداد- صلاح الدین توماج پور: دوباره هواپیمای سردار خلبان روی باند انتخابات تنظیم شده و برای تیک آف آماده می‌شود، این بار مقصد نه مثل پروازهای شکست خورده قبلی محدوده پاستور که کمی آنطرف‌تر یعنی ساختمان هرمی شکل بهارستان است. اگر محسن رضایی پس از چندین شکست متوالی خسته شده و عطای رقابت را به لقایش بخشید، قالیباف با ثبت نام دیروز خود نشان داد که قصد کوتاه آمدن ندارد و تا هر چند تا که بشود به بازی ادامه می دهد تا بالاخره همای سعادت و الهه پیروزی را در آغوش بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خرداد، محمد باقر قالیباف که مقدمه برکشیده شدن اش در صحنه سیاسی ازسمت های نظامی و انتصابی بود، با آن پشتوانه و به گمانه محبوبیت برآمده از تغییر و تحولاتی که در نیروی انتظامی زمینه سازش بود از چهارده سال پیش عزم جزم کرد که این بار در مناصب انتخاباتی خودی نشان داده و بر صدر نشسته و قدر یابد اما همه تلاش های پرشمار وی ناکام مانده و او هیچ گاه نتوانست حتی با عملکرد 12 ساله در شهرداری تهران و اقدامات پردامنه روبنایی و ویترین خوشی که در مدیریت شهری تهران پیش روی مردم گذاشت، دل آنها را ربوده و رای آنها را اخذ کند.

کاندیدای مغلوب ریاست جمهوری دوره دوازدهم با آن شعار پر سر و صدای 4 درصدی ها، لحظاتی قبل از آنکه مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم به پایان برسد، با یک رانت خشک و خالی و یادآور آن نقد چهاردرصدی از در پشتی گریز زده و برای ثبت نام در انتخابات مجلس با یار غار و مدیر این دوره پروژه انتخاباتی یعنی محسن پیرهادی به طور رسمی به میدان انتخابات آمد.

اینکه چگونه می شود، فردی که چندین و چند دوره شکست های متوالی انتخاباتی را تجربه کرده و از مردم پاسخ منفی شنیده، دوباره عزم جزم کرده و به صحنه انتخابات بیاید، از آن عجایب ظریف و البته جالب صحنه سیاسی ایران است به خصوص که پس از خداحافظی از شهرداری تهران و به اذعان منتخبان مردم در شورای شهر فعلی انتقادات فراوانی در هزینه کردهای شهرداری و بدهی چند ده هزار میلیاردی و شهر فروشی و غیره به وی منتصب است و از همه جالب تر آنکه مرد در سایه و شخص دوم شهرداری تهران و قائم مقام ایشان یعنی آقای عیسی شریفی به تصریح ستاد کل نیروهای مسلح با بزرگترین پرونده فسادی که تاکنون نیروهای نظامی در آن دخیل هستند، روبرو بوده و مدت زیادی است که در بازداشت به سر می برد.

اما به هر تقدیر و با همه این سوابق و عقبه، قالیباف یکبار دیگر پا به میدان انتخابات گذاشته و از آنجا که محسن پیرهادی و مرد همه کاره او در پروژه انتخاباتی، چند ماهی است که تمهید و تدارک گسترده و پردامنه ای را برای انتخابات مجلس تدارک دیده، می توان گفت که هدف او هیچ گاه تصدی یک کرسی سبزبهارستان نبوده و او برای نشستن بر صندلی چندین و چند ساله علی لاریجانی خیزبرداشته است.

در این میان واکنش کاربران در فضای مجازی به نام نویسی قالیباف پردامنه و جالب توجه بود و از آنجا که اکثریت کاربران به طور طبیعی در ادوار قبلی به وی رای نداده اند، این واکنش اغلب منفی و با گلایه و انتقاد همراه بود اما نکته مهم و قابل توجه آنست که چگونه با این پیشینه و جو منفی قالیباف یکبار دیگر پای به میدان رقابت گذاشته و با چه امیدی به کارزار تازه انتخاباتی آمده است.

با این تبصره که حتی منتقدان پر و پا قرص قبلی نیزاین بار شانس بالایی برای کامیابی او در انتخابات قایل هستند.

در واقع لازم است این نکته به کاربران منتقد گوشزد شود که ایرادی به قالیباف و عزم جزم او برای حضور در انتخابات وارد نیست،بلکه وضعیت و شرایط وعملکردها و رویکردهایی که باعث این رجعت جالب توجه و احتمال پیروزی وی و طیف همراه شده، شایسته تامل و تدبر است.

در واقع فریاد و اعتراض اصلی نه متوجه قالیباف که آن طیف و جریانی است که با انتخاب های نادرست، استراتژی فشل، ناکارآمدی و انفعال این وضعیت را رقم زده و توده حامیان جریان تحول خواه و دموکراسی طلب را دچار رخوت و ناامیدی کردند، باید مورد سئوال و پرسش قرار گیرند، آنانی که در اندک زمانی دو ساله ورق را اینگونه برگرداننده و موضوع انتخابات و نقش آفرینی اصلاحی در آن را برای بسیاری بلاموضوع کردند و البته که نباید از نقش عوامل بیرونی و تنزل جایگاه نهاد قانونگذاری و کم رنگ شدن امید به اصلاح هم غافل شد.

برچسب ها: قالیباف ، انتخابات مجلس ، محسن پیرهادی ، مجلس یازدهم ، عیسی شریفی ، بدهی شهرداری ، دولت تدبیر و امید ، شهرداری تهران

منبع: خرداد

کلیدواژه: قالیباف انتخابات مجلس محسن پیرهادی مجلس یازدهم عیسی شریفی بدهی شهرداری دولت تدبیر و امید شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تهران، در راستای اجرای انتخابات یازدهم اسفند ماه سال ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و برگزیده شدن ۱۴ نفر از منتخبین حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس، روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه جلسه مشترک هیات اجرایی و هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ریاست احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران و با حضور حامد شایان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان و همچنین اعضای این هیات در محل سالن جلسات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه اعتبار نامه ۱۴ نفر از منتخبین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران صادر و به امضای احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس رسید.

گفتنی است، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری برای انتخاب ۱۶ منتخب باقیمانده برای ۳۰ کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه تهران برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ببینید | قدردانی بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس از برنامه‌های نوروزی، قرآنی و انتخاباتی صداوسیما
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی