Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد از تصویب نهایی آئین‌نامه جامع بازار فناوری و سرا‌های نوآوری شامل صندوق خطرپذیر ستارگان و صندوق فناوری توسط هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد، با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو، گفت: امیدوارم مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در گام دوم انقلاب بسیار بهتر از ۴۰ سال اول به توسعه و رشد انقلاب و کشور کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ۱۶ آذر یک مناسبت مبارک برای دانشگاه آزاد اسلامی به حساب می‌آید، اظهار داشت: با حمایت‌های ویژه هیأت امنا، هیأت رئیسه و شورای دانشگاه آزاد اسلامی، آئین نامه جامع بازار فناوری و سرا‌های نوآوری شامل صندوق خطرپذیر ستارگان و صندوق فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنای دانشگاه به تصویب نهایی رسید.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد افزود: هوشمندی و آینده نگری هیأت امنا و هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی باعث شد که در رویکرد آموزش عالی دانشگاه تغییر جدی صورت گرفته و از دانشگاه نسل یک و دو به سمت دانشگاه اسلامی حرکت کنیم.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه دانشگاه اسلامی دارای کارکرد‌های خاص خود است که ویژگی‌های دانشگاه نسل سوم و چهارم را در بر می‌گیرد، گفت: نقطه شروع این هوشمندی و تغییر رویکرد جدی تشکیل معاونت مستقل تحقیقات، فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی بود. معاونتی که به صورت اختصاصی و مستقل در حوزه فناوری، نوآوری، تبدیل علم به ثروت و محصول فعالیت می‌کند، یک امر بسیار مبارک است که از شش ماه پیش اتفاق افتاد.

وی تاکید کرد: پس از ایجاد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری بازدید‌های گسترده‌ای در سطح کشور انجام شد، همچنین بازخورد‌های زیادی از موانع و مشکلاتی که در راه توسعه فناوری و تجاری سازی محصولات پیش روی دانشگاه بود، بدست آمد و محصول این بازخوردها، افکار صاحب نظران و مشاوره اهل فن در این حوزه منجر به ایجاد آئین نامه بازار فناوری و سرا‌های نوآوری شد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با اشاره به آئین نامه جامع بازار فناوری و سرا‌های نوآوری اظهار داشت: این آئین نامه بسیار روان و با آزادی عمل در چارچوب قوانین دانشگاه طی دو ماه گذشته تهیه شد و به هیأت امنای دانشگاه ارسال شد و امروز با حمایت و پشتیبانی ارزشمند هیأت امنای دانشگاه به تصویب نهایی رسید.

دهقانی فیروزآبادی افزود: این آئین نامه که شامل صدور مجوز تشکیل صندوق VC یا صندوق خطرپذیر فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است، بسیار حائز اهمیت است، چرا که این صندوق بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه اولیه برای حمایت از فناوران دانشگاه دارد. همچنین حضور دانشگاه آزاد اسلامی در فراصندوق ستارگان که یک صندوق ملی خطرپذیر است، نیز در این آئین‌نامه پیش بینی شده است. ظرفیت شروع هزار میلیاردتومانی برای این کار، ظرفیت بسیار بالایی است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه سرمایه دانشگاه آزاد اسلامی، سرمایه‌ی ریالی دانشگاه نیست، گفت: سرمایه اصلی دانشگاه، وجود اساتید و دانشجویانی است که به شدت به حوزه فناوری و تولید ثروت علاقه‌مند هستند. یکی دیگر از سرمایه‌های اصلی دانشگاه زیرساخت‌ها، ساختمان ها، تجهیزات آزمایشگاهی و همه اجزایی است که می‌تواند به هر شرکت دانش بنیان کمک کند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یکی دیگر از دارایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی پراکندگی و نفوذ این دانشگاه در بدنه مردم و دولت است. طبق آمار‌های غیررسمی که وجود دارد، بین ۶۰ الی ۷۰ درصد کارکنان دولت و شرکت‌های خصوصی فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به سرمایه دیگر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این سرمایه که می‌تواند به عنوان متصل کننده سرمایه‌های دیگر به کار رود، وجود صندوق خطرپذیر فناوری در دانشگاه است که با تصویب نهایی آن هر چه سریعتر اقدامات دانشگاه برای عملیاتی کردن اهداف صندوق آغاز خواهد شد.

تصویب آئین‌نامه جامع بازار فناوری و سرا‌های نوآوری نقطه عطفی در حرکت دانشگاه آزاد به سمت دانشگاه اسلامی 
وی با بیان اینکه باید قدردان حمایت ویژه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی برای تصویب نهایی آئین‌نامه جامع بازار فناوری و سرا‌های نوآوری باشیم، گفت: این حرکت نقطه عطفی در حرکت رسمی و قانونی دانشگاه آزاد اسلامی به سمت دانشگاه اسلامی است. ۱۶ آذر سال جاری یک برگ دیگری از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی که باید به تقویم دانشگاه اضافه شود، چرا که می‌تواند باعث تحول در آموزش عالی شود.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد با حرکت جدی که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان پیشرو در کشور آغاز کرده است، در چند سال آینده چشمه‌های درخشانی از جوشش فناوری و تولید ثروت دانش‌بنیان در کشور مشاهده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از همه خانواده دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهم تا با حمایت خاص و ویژه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی کمربند‌های همت خود را بسته و در حوزه فناوری و نوآوری و تولید ثروت از علم تمام تلاش خود را به کار برند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد فناوری سراهای نوآوری تجهیزات آزمایشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری به جامعه نوآور تبدیل می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی منصوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاورد‌های انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی به‌عنوان دانشگاه جامعه‌محور و جامعه پرداز همیشه سعی کرده ارزش‌آفرینی کند. ارزش‌آفرینی با یک هدف بسیار متعالی که رشد و پرورش نیروی انسانی کشور بوده، واقعاً هدفی عالی است که اگر درست انجام شود کشور را بیمه می‌کند.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰سال فعالیت خود درخشانی را به ثبت رسانده میلیون‌ها فارغ‌التحصیل از این دانشگاه یکی از دستاورد‌های این دانشگاه است به همت استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شاهد این هستیم رشد علمی و فرهنگی کشور نقش‌آفرینی کند همه که عضو این خانواده بزرگ هستیم از این بابت به خود می‌بالیم که در چنین مجموعه‌ای خدمت می‌کنیم و در به دست آمدن این دستاورد مهم سهیم هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در چله دوم حیات خود با درک تحولات جامعه رویکرد تحولی به خود گرفته و با تدوین سند تحول و تعالی که سند راهبردی، عملیاتی پنج ساله بوده در راستای ارتباط مؤثر با جامعه برنامه‌ریزی کرده است.

منصوری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در این سند چهار وجه کاربردی را ترسیم کرده وجه علمی، وجه فناوری، وجه فرهنگی و وجه تربیتی، اگر این چهار وجه به درستی در جامعه بتواند نمود پیدا کند نظام فرهنگی بر تربیت جامعه فرهیخته، نظام علمی به جامعه دانا، نظام تربیتی به جامعه کارآمد و نظام فناوری به جامعه نوآور منتهی خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی با این اهداف بلندی که ترسیم کرده و گام برمی‌دارد بتواند با این اهداف دست پیدا کند. قطعاً برای رسیدن به این اهداف همه همکارانی که در دانشگاه آزاد اسلامی هستند اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان باید تلاش کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به پیام تبریک نوروزی دکتر طهرانچی بیان کرد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیام نوروزی خود شعار تولید با مشارکت مردم را به سه مؤلفه مهم تقسیم کرد مشارکت مردم که بیانگر مؤلفه اجتماعی شعار است مؤلفه نوآوری که اگر بخواهد جهش در تولید اتفاق بیفتد لازمه آن جهش نوآوری بوده سومین مؤلفه اقتصاد است که این سه مؤلفه را از شعار سال می‌توان استنباط کرد.

منصوری با قدردانی از تلاش شش ساله نعمت‌الله نعمتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان مطرح کرد: رویکرد دانشگاه اسلامی در انتخاب مدیران و مدت فعالیت مدیران بدین گونه است که هر عزیزی مدت محدودی مدیریت داشته باشد. دستاورد‌های به دست آمده نعمتی به‌واسطه همکاری همه همکاران در واحد دامغان بوده همدلی همراهی و همکاری همه اعضای هیئت علمی و کارکنان واحد دامغان منتج به این کارنامه ارزشمند شده این همکاری و همدلی همان‌طوری که در دوران مدیریت نعمتی بوده باید حسین افشاری رئیس جدید این واحد دانشگاهی نیز ادامه پیدا کند تا بتوانیم شاهد تحولات بزرگی در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه تحولات در جامعه به‌واسطه اقبال اجتماعی مردم نسبت به رشته‌ها و انتظارات مردم از دانشگاه آزاد اسلامی است، تأکید کرد: امروزه از دانشگاه انتظار می‌رود که معرفت را به جوانان آموزش دهد مهارت آنان را افزایش، خودباوری، امید و نوآوری را رقم بزند برای این اتفاقات نیاز است همه بیش‌ازپیش تلاش کنیم تا بتوانیم به این انتظار جامع پاسخ شایسته‌ای دهیم و همچنان مورد پسند و اقبال مردم ایران قرار گیریم که حیات دانشگاه به حمایت مردم است.

به گزارش آنا، در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دامغان از تلاش نعمت‌الله نعمتی قدردانی و حسین افشاری دانشیار رشته علوم باغبانی به‌عنوان سرپرست جدید این واحد دانشگاهی معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری را به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان