Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-28@15:24:01 GMT

بیانیه آژانس درباره دیدار عراقچی با گروسی

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۱۳۱۹

بیانیه آژانس درباره دیدار عراقچی با گروسی

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره دیدار «رافائل گروسی» مدیر کل جدید این سازمان و عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران که روز جمعه در وین برگزار شده بود بیانیه منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است؛ دو طرف در این دیدار درباره فعالیتها و اقدامات پادمانی آژانس در ایران از جمله راستی آزمایی و نظارت تعهدات هسته‌ای این کشور تحت توافق برجام و دیگر مسائل رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه افزود: مدیر کل آژانس در این دیدار همانطور که قبلا تاکید کرد بود به دنبال ایجاد یک روابط سازنده کاری با طرف ایرانی است. رافائل گروسی همچنین بر نیاز به همکاری کامل و به موقع ایران در پرداختن به سوالات آژانس درباره تکمیل اعلامیه‌های پادمانی ایران تاکید کرد.

عباس عراقچی نیز روز جمعه درباره اولین ملاقاتش با مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی که پس از نشست کمیسیون مشترک برجام انجام شد، این ملاقات را بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: بعد از انتخاب ایشان به این سمت ما دیدار رسمی سیاسی با ایشان نداشتیم، البته آقای غریب آبادی سفیر ما با ایشان دیدار کرده بود و این اولین دیدار سیاسی بود که با ایشان داشتیم.

وی بیان کرد: برای شروع کار، ملاقات خوبی بود. ملاقات کاملا محترمانه و هر دو طرف تأکید کردند که همکاری های سابق و مثبت و سازنده ما با آژانس ادامه خواهد یافت و آژانس نیز رویکرد حرفه ای خود را حفظ خواهد کرد و به انجام وظایفش در ایران به شکل کاملا بیطرفانه و حرفه ای ادامه خواهد داد.

عراقچی خاطرنشان کرد: درباره ابعاد مختلف همکاری های صحبت کردیم درباره برخی مشکلاتی که اخیرا وجود داشته و راه حل هایی که وجود دارد، بحث کردیم. خوشبختانه نیت و اراده خوبی را در آقای گروسی شاهد بودم که وظایف خودش را به عنوان مدیرکل آژانس در یک فضای کاملا حرفه ای و به دور از فشارهای سیاسی که معمولا در شورای حکام وجود دارد، انجام دهد و ما از این جهت بسیار خرسندیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی رافائل گروسی عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای رتبه ترکیه

موسسه رتبه‌بندی فیچ، رتبه صندوق ثروت ترکیه را به B+ ارتقا داد.

به گزارش ایسنا، آژانس رتبه‌بندی اعتباری فیچ رتبه صندوق ثروت ترکیه (TWF) را به B+ و چشم‌انداز آن را به مثبت ارتقا داد.

آژانس رتبه‌بندی اعتباری در بیانیه‌ای یادآور شد که رتبه قبلی صندوق B بوده است.

فیچ صندوق ثروت ترکیه را به‌عنوان نهاد مرتبط با دولت (GRE) ترکیه طبقه‌بندی و رتبه‌بندی‌های آن را با رتبه‌بندی دولت بدون توجه به نمایه اعتباری مستقل (SCP؛ b) برابر می‌کند.

به نقل از ترکیش، صندوق ثروت ترکیه دارای ۳۰ شرکت در هفت بخش، ۲ مجوز و املاک و مستغلات در کارنامه خود است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانیه مجمع زنان اصلاح‌طلب درباره «زهرا شجاعی»
  • غزه ؛ غرق شدن 12 نفر هنگام کسب کمک در دریا
  • بایرن خطاب به هواداران: بلیت بازی آرسنال را نخرید!
  • ارتقای رتبه ترکیه
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • عکس| پس از بیانیه جنجالی؛ قلعه‌نویی یک استقلالی را انتخاب کرد
  • عکس| پس از بیانیه جنجالی؛ قلعه‌نویی یک استقلال را انتخاب کرد
  • حضور فیکس سیدحسین پس از بیانیه جنجالی
  • آلمان ۴۵ میلیون یورو به آنروا داد
  • زیان افزایش نرخ بلیت موزه ها را آژانس‌داران باید بدهند