Web Analytics Made Easy - Statcounter

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه نشستی را برای تنظیم متن اتهامات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ برگزار کردند.

قدس آنلاین؛ به نقل از رویترز، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته نشستی را برگزار کردند تا برای هفته نهایی تحقیقات در خصوص استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آماده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا پس از نشست چند ساعته پشت درهای بسته اعلام کردند که هنوز در روند رسمی تنظیم پیش نویس اتهامات علیه ترامپ قرار دارند. پیش بینی می‌شود مفاد لایحه مربوط به استیضاح ترامپ تا اوایل روز پنجشنبه به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شود.

جیمی راسکین نماینده دموکرات در این باره گفت: کمیته قضایی در حال بررسی اطلاعات دریافت شده از کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان است.

شنبه صبح نمایندگان یک گزارش ۵۵ صفحه‌ای را منتشر کردند که در آن به زمینه‌های قانونی استیضاح ترامپ اشاره شده است.

جرولد نادلر رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: استیضاح تنها راه برای پاسخگو کردن ترامپ است. ترامپ از قدرتش سوء استفاده کرده و به امنیت ملی ما خیانت کرده و انتخابات را آلوده کرده است. تنها راهکار قانون اساسی برای درمان این بدرفتاری استیضاح است.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این با انتشار گزارش ۳۰۰ صفحه‌ای دونالد ترامپ را متهم کردند که با دخالت خارجی قصد پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری را داشته، به امنیت ملی ضربه زده و تلاش و کارزار بی سابقه‌ای را برای جلوگیری از اقدامات قانونی کنگره انجام داده است.

این اتهامات دموکرات‌ها می‌تواند پایه و اساس هرگونه طرح استیضاح رسمی ترامپ باشد. کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا همچنین ترامپ را به سوء استفاده از قدرت متهم کرده و افزود: ترامپ از کمک ارتش آمریکا استفاده کرده است تا رئیس جمهور اوکراین را برای انجام تحقیقاتی که در نهایت از نظر سیاسی به نفع وی تمام می‌شود، تحت فشار قرار دهد.

دموکرات‌ها همچنین ترامپ را متهم کرده‌اند که در مسیر تحقیقات مجلس نمایندگان کارشکنی کرده و حاضر به ارائه اسناد و مدارک لازم نشده و جلوی مشاوران و دستیاران ارشد کاخ سفید را برای حضور در نشست های استماع و شهادت گرفته است.

یک افشاگر اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم کرده است که کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به تحقیقات ضد فساد رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش کرده است.

زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا بوده، پسرش در هیئت مدیره شرکت بوریسمای اوکراین که در زمینه انرژی فعالیت می کند، عضویت داشته است.

ترامپ و متحدان جمهوریخواه وی اتهامات مطرح شده را رد کرده‌اند. اگر مجلس نمایندگان آمریکا در نهایت رای به استیضاح ترامپ بدهد، مجلس سنا که در اختیار جمهوریخواهان است احتمالا محاکمه ای را آغاز خواهد کرد که در نهایت می تواند منجر به برکناری ترامپ از قدرت شود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استیضاح ترامپ مجلس نمایندگان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر دادگاهی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا به اتهام پرداخت حق السکوت، آغاز شد.

جلسه محاکمه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه شنبه به اتهام پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی در نیویورک درحال برگزاری است.

این جلسه دادگاه با وجود درخواست‌های متعدد بر پایه استدلال‌های حقوقی برای تأخیر یا لغو دادگاه و باوجود همه اتهام زنی ها علیه قاضی و مسئولان دادگاه، با انتخاب هیئت منصفه آغاز شد.

طبق قانون رئیس جمهور سابق آمریکا در این دادگاه که به دلیل اتهام به ارتکاب جرایم قضایی محاکمه می شود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6080119

دیگر خبرها

  • کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • انتقاد از برخورد دوگانه با مسلمانان آلمان
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد