Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بندر بوشهر به رغم اقلیم گرم و خشک و تابستان‌های داغ و شرجی‌های بی‌امانش، پاییز و زمستان بی ضابطه ای دارد. در اواخر فصل پاییز و دو ماه اول فصل زمستان، بوشهری‌ها شاهد بارش‌های رگباری و تگرگ‌های دانه درشت، وقوع بارندگی‌های کوتاه اما شدید و خیابان‌ها و معابری می‌شوند که پس از این رگبارها غرق آب می‌شوند و دیگر معبر امنی برای رهگذران نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست مدیریت بحران استانداری بوشهر در خصوص آبگرفتگی معابر سطح شهر در زمان بارندگی عنوان کرد: در مورد وضعیت شهرهای ساحلی به ویژه در کشور ما با توجه به جزر و مد دریا و کندی سرعت آب و هدایت آن به سوی دریا در زمان وقوع مد، چنین اتفاقی نیز دور از ذهن نیست.

جهانگیر دهقانی در پاسخ به اینکه چرا چنین اتفاقی هر ساله تکرار می‌شود، ادامه داد: همانطور که شاهد بودید در بارندگی روز سه شنبه هفته گذشته ۵۲ میلیمتر بارندگی داشتیم که خیلی شدید بود و انتظار هم میرفت چنین اتفاقاتی رخ دهد.

وی بیان کرد: ما نقیصه‌ها و مشکلاتی که وجود دارد را می‌پذیریم. برای نمونه پروژه جدید دفع آبهای سطحی روبروی فرودگاه که الان مناقصه آن برگزار شده، که از میدان فرودگاه تا میدان انتظام امتداد دارد و اگر اجرا شود قطعا خیلی از آبهای سطحی و روانآب‌ها هدایت خواهد شد و مشکل آن نقاط حل می‌شود. طی صحبت با شهردار قرار شده است که عملیات آن به زودی برگزار شود.

این مسئول ادامه داد: پل ورودی میدان آزادی نیز یکی از نقاطی بوده که آبگرفتگی زیادی داشت و طح آن در حال اجرا است که از یک هزار و ۸۰۰ متر حدود ۴۰۰ متر آن اجرا شده و پروژه با اعتباری در حدود ۱۰ میلیارد تومان فعال است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: در مورد سایر نقاط نیز، برخی از جاها نیاز به احداث کانال جدید دارد، یعنی باید مشاوری که طرح جامع شهری یا دفع آب‌های سطحی را تدوین می‌کند اینها را در طراحی ها دیده و اصلاحات را لحاظ کند.  در طرح جامع مدیریت شهری که آب منطقه ای تدارک دیده است، موضوع دفع آب‌های سطحی و تمام مسائل و مشکلات موجود دیده شده و با زمانبندی مناسب به مرور اصلاح خواهد شد.

دهقانی تصریح کرد: در این موارد و در حوزه مسائل شهری که بر عهده شهرداری‌ها است، در جلسات مکررا عنوان شده و استاندار محترم نیز تاکید ویژه ای بر این مسئله داشته اند. به ویژه در مورد میدان روبروی فرودگاه که جز مصوبات ستاد مدیریت بحران استان گکذاشته و با دستور استاندار برای رسیدگی فوری در دستور کار قرار داده شد.

وی با بیان اینکه به دنبال حل این مشکلات هستیم، افزود: با در نظر گرفتن همه این مسائل، با توجه به توپوگرافی شهر و وضعیت جزرومد دریا، در صورت بارندگی شدید در مدت زمان کوتاه این آبگرفتگی رخ می‌دهد. خوشبختانه تمام دستگاه‌ها پای کار بوده‌اند تا بتوانند در سریع ترین زمان ممکن مشکلات مدیریت و برطرف شود.

این مسئول با اشاره به اینکه شیفت عصر مدارس در روز بارندگی تعطیل اعلام شد، گفت: به دلیل اینکه ترافیک به وجود نیاید و خودروهای کمتری مجبور به رفت و آمد در مسیرها نباشند تصمیم بر تعطیلی برخی از مدارس شهر بوشهر و شهرستان‌ها گرفته شد.  

سرپرست مدیریت بحران استانداری بوشهر در پاسخ به اینکه چرا تصمیم تعطیلی مدارس دیر گرفته می‌شود، عنوان کرد: من در برنامه تلویزیونی هم توضیح دادم که بارندگی بعد از ساعت ۸ و سی دقیقه شدید شد و ما نوبت صبح را تعطیل نکردیم، به این دلیل که مدارس مکان امنی هستند اما به هر دلیل ناهماهنگی‌هایی پیش می‌آید و نوبت عصر را نیز ساعت ۱۰ و سی دقیقه تعطیل و اعلام کردیم. به هر ترتیب در مورد این مسائل باید بر اساس پیش بینی‌های جوی و شرایط بررسی و سپس در خصوص آن تصمیم گرفته شود.

جهانگیر دهقانی یادآور شد: در حال برنامه ریزی برای کاهش مشکلات و مدیریت شرایط بحران در مواقع بارندگی و بروز آبگرفتگی‌های احتمالی هستیم.

کد خبر 468502 برچسب‌ها استان بوشهر مدیریت بحران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش مدیریت‌ بحران برای بارش باران در ۵ استان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از آماده‌باش سراسری در پنج استان کشور که هشدار قرمز هواشناسی برای بارش باران و باد شدید دریافت کرده‌اند، خبر داد.

محمدحسن نامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به صدور هشدارهای سطح قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی در مورد بارش باران و باد شدید گفت: سازمان هواشناسی برای سه روز آتی در پنج استان کشور شامل استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان هشدار بارش شدید باران و وزش باد شدید صادر کرده است. در همین راستا نیز ستادهای بحران استان‌ها و شهرستان‌ها در این پنج استان در آماده‌باش کامل هستند و همه مرخصی ها لغو شده است زیرا در این استان ها ممکن است میزان بارش ها شدید شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: همچنین در ۲۴ استان دیگر که هشدار نارنجی دارند نیز آمادگی لازم وجود دارد.

وی با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم در این دو روز که احتمال خطر وجود دارد، سفر خود را مدیریت کنند، گفت: همچنین توافقاتی انجام شده که اگر میزان بارندگی از چندمیلی‌متر بیشتر شود؛ با پلیس هماهنگ شود تا محدودیت تردد در جاده‌ها اعمال شود. همچنین از پلیس خواستیم تا در این شرایط خودرویی در زیر پل ها و جاده های فرعی و ساحلی تردد نکند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: از مدیران سازمان آب استان‌ها خواستیم تمام افرادی را که در بستر و حریم رودخانه ها هستند تخلیه کنند و افراد در اردوگاه‌های اضطراری اسکان داده شوند. همچنین از دهیاران و استانداران خواستیم بازدید میدانی از مراکز مختلف داشته باشند و هرکجا را که احساس کردند امکان دارد در معرض سیل باشد، تخلیه کنند. همچنین عشایر عزیز نیز که معمولا در مناطق عمیق و مجاورت رودخانه ها اسکان دارند باید تخلیه شوند.

وی افزود: ما دستور داریم که در صورت نیاز افراد را بالاجبار تخلیه و جابه‌جا کنند. کسانی که ممکن است در معرض خطر باشند در صورت عدم ناهماهنگی، به صورت هدایت اجباری از محل‌های خطرناک دور خواهند شد. عوامل وزارت نیرو نیز موظفند سدهایی را که ممکن است پر شوند، مدیریت کنند تا سرریز نشوند.

نامی تاکید کرد: این پنج استان در این دو روز، بسیار در معرض خطر هستند و از مردم و مسافران نوروزی خواهش می‌کنیم کارهای ریسکی انجام ندهند و در اماکن امن بمانند. همچنین در هنگام بارش‌ها خودروی خود در یک مکان مرتفع پارک کنند و در خودرو نمانند. ما همه تلاش خود را می کنیم تا مشکل خاصی برای مردم پیش نیاید اما نیازمند همکاری مردم با مسئولان هستیم. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسیج امکانات و حضور میدانی مسئولان خوزستان برای رفع آبگرفتگی‌های احتمالی
  • بارش‌ها مشکل جدی برای کرمانشاه ایجاد نکرد
  • اعلام هشدار سطح نارنجی دریایی و جوی در استان بوشهر
  • احتمال طغیان رودخانه‌های لرستان در پی بارش شدید باران
  • آماده‌باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران بوشهر
  • فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر/ هشدار سطح نارنجی صادر شد
  • تاکید استاندار خوزستان بر خودداری از سفرهای غیرضروری هنگام بارندگی
  • خودداری شهروندان از سفرهای غیر ضروری در هنگام بارندگی های پیش رو
  • برگزاری نشست مدیریت بحران خوزستان
  • آماده باش مدیریت‌ بحران برای بارش باران در ۵ استان