Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@09:40:01 GMT

حق پخش از انحصار صداوسیما خارج می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۱۵۱۴

حق پخش از انحصار صداوسیما خارج می‌شود

حق پخش تلویزیونی رویدادهای ورزشی که تا امسال در انحصار سازمان صدا و سیما بود و ورزش از آن بی بهره بود، از سال آینده شرایط تازه ای پیدا خواهد کرد و ورزش هم از آن متنفع خواهد شد.

به گزارش مشرق، سالهاست در مورد حق پخش تلویزیونی رویدادهای ورزشی بین اهالی ورزش و مسئولان صداوسیما چالش وجود دارد که این امر در حوزه فوتبال چشمگیرتر و تاثیرگذارتر است اما هنوز این مشکل حل نشده و سازمان صداوسیما حاضر نیست به خاطر درآمدی که از این بخش دارد، سهم فوتبال و ورزش را بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

فدراسیون فوتبال از ورود دوربین‌ها به ورزشگاه‌ها جلوگیری کند

در بند «ل» لادیحه بودجه سال ۹۹ آمده است:« به استناد بند (پ) ماده (٩٢) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره ١٤٠١٨٤ نزد خزانه دای کل کشور واریز نمایند. وجوه واریزی به نسبت مساوی از محل ردیف ٤٩-٥٣٠٠٠٠ مندرج در جدول شماره (٩) این قانون در اختیار وزارت ورزش و جوانان (برای کمک به فدراسیون های مربوطه) و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد.»

به نظر می رسد در صورتی که این لایحه در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد بخش عمده ای از مشکلات ورزش و فوتبال از سال آینده حل خواهد شد. در این صورت از فروردین ماه سال آینده این تصمیم اجرایی خواهد شد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین فوتبال لیگ برتر صدا و سیما سازمان لیگ فدراسیون فوتبال حق پخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صداوسیما

با حکم رئیس دستگاه قضا، نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما منصوب شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزای تسنیم، نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما منصوب و معرفی شدند.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای؛ رئیس قوه قضاییه در احکام جدیدی، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی و امیر قطبی را به عنوان نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی منصوب و معرفی کرد.

پیش از این حجت‌الاسلام محمد مصدق و محمدجواد لاریجانی به عنوان نماینده‌های قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال
  • ببینید | ️جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد‌
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • انتصاب نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صداوسیما
  • محمد مومنی: واگذاری سرخابی‌ها به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی می‌کند
  • از قهرمانان ایران در شبکه ورزش رونمایی می شود
  • آینده جهان از شب عملیات وعده صادق تغییر کرد
  • رونمایی از «قهرمان ایران» در شبکه ورزش