Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@15:27:43 GMT

استاد برجسته دانشگاه اصفهان درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۱۵۷۰

استاد برجسته دانشگاه اصفهان درگذشت

ایسنا/اصفهان دکتر احمد کیاست‌پور، استاد دانشگاه اصفهان و پیشکسوت برجستۀ نجوم، اپتیک و لیزر این دانشگاه درگذشت.

این استاد برجسته در هفتم خرداد ۱۳۱۲ در اصفهان متولد و پس از فارغ‌التحصیلی در رشته فیزیک دانشگاه تهران، برای ادامه تحصیل راهی خارج از کشور شد. کیاست پور در سال ۱۳۵۳ به دعوت دانشگاه اصفهان به ایران بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات این استاد مرحوم در زمینه بیناسنجی نجومی سیارات و خورشید بود و پایان‌نامۀ خود را نیز در مورد خط‌های بینایی ضعیف در طیف خورشید انجام داد. زمینۀ تحقیقاتی او، اختر فیزیک، اسپکتروسکوپی و اپتیک بود.

به گزارش ایسنا، استادیاری در دانشگاه‌های جرج توون، واشنگتن‌دی‌سی و کاتستون، پنسلوانیا آمریکا ۱۳۴۷-۱۳۴۳؛ دانشیاری در دانشگاه کاتستون، پنسیلوانیا، آمریکا ۱۳۵۲-۱۳۴۷؛ استادی در کاتستون، پنسیلوانیا از ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۳ و از ۱۳۵۳ تا کنون در دانشگاه اصفهان، از مراتب علمی است که این استاد برجسته کسب کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه اصفهان، پیکر مرحوم احمد کیاست پور، صبح روز سه شنبه- ۱۹ آذر- از مقابل دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان تشییع و برای تدفین به قطعه نام آوران منتقل می شود.

خبرگزاری ایسنا، این ضایعه تأسف بار را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر حزب اصلاح یمن درگذشت

«شیخ عبدالمجید الزندانی» از روحانیون «سرشناس» یمنی امروز(دوشنبه) در سن ۸۲ سالگی در استانبول درگذشت.

به گزارش مشرق، الزندانی ریاست شورای مشورتی حزب اصلاح طلب التجمع الیمنی را برعهده داشت. این حزب یکی از بزرگترین احزاب سیاسی در یمن بود که امتداد فکری اخوان المسلمین به شمار می رفت.

الزندانی همچنین بنیان گذار دانشگاه اسلامی الایمان در یمن بود و سازمان جهانی اعجاز علمی در قرآن و سنت را در مکه بنیان گذاری کرد.

شیخ عبدالمجید الزندانی سال ۱۹۴۲ در روستای الظهبی در شهرستان الشعر از توابع استان اب در یمن به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در مصر سپری کرد و از دانشگاه الازهر مدرک گرفت و پس از انقلاب ۱۹۶۷ به یمن بازگشت و فعالیت های سیاسی را از سرگرفت.

وی در زمان حضور در مصر با اخوان المسلمین در ارتباط بود و همین موضوع باعث دستگیری، اخراج از دانشگاه و تبعید او از این کشور شد.

الزندانی به دلیل دیدگاههای دینی و سیاسی خود با انتقادهای شدیدی روبرو بود. آمریکا او را در سال ۲۰۰۴ به اتهام «حمایت از تروریسم» در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داد.

الزندانی همچنین از مخالفان حکومت انصارالله یمن بود و سالها در عربستان زندگی کرد. او همچنین توسط مقامات عربستان حضر خانگی شد و پس از آنکه علمای ارشد عربستان، با صدور بیانیه ای اخوان المسلمین را «تروریسم» خواند، مجبور گردید سال ۲۰۲۰ عربستان را به مقصد ترکیه ترک کند.

دیگر خبرها

  • تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش
  • (ویدئو) اعتراضات ضد جنگ دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • رهبر حزب اصلاح یمن درگذشت
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت درگذشت استاد برجسته جودو
  • پدر جدوی خراسان رضوی درگذشت/ پیام تسلیت فرمانده سپاه
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) درگذشت استاد جودوی خراسان رضوی را تسلیت گفت 
  • درگذشت پدر علم قنات ایران