Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@08:15:11 GMT

۱۵ تکلیف صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۱۷۰۷

۱۵ تکلیف صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه ۹۹

لایحه بودجه سال ۹۹ کشور به دولت اجازه داده مبلغ سه میلیارد و ۴۲۵ میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی را به صورت تسهیلات ارزی با تضمین دولت برداشت کرده و در ۱۵ تکلیف به مصرف برساند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بر پایه لایحه بودجه ۱۳۹۹، تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو از این منابع صرف طرح های آبیاری تحت فشار و نوین، تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو صرف طرح های آبخیزداری و آبخوانداری، تا سقف ۱۰۰ میلیون یور صرف مقابله با اثرات مخرب ریزگردها و تاثیر آن بر شبکه های برق، تا سقف ۲۰۰ میلیون یورو صرف تقویت بنیه دفاعی در اجرای ماده ۱۰۶ قانون برنامه ششم توسعه و تا سقف ۵۰ میلیون یورو صرف خرید تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اهداف آموزشی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طرح های نوآورانه جهاد دانشگاهی تا سقف ۱۵ میلیون یورو، طرح های نوآورانه معاونت علمی و فناوری تا سقف ۷۰ میلیون یورو، سازمان صدا و سیما در اجرای ماده ۹۳ قانون برنامه ششم و توسعه کمّی و کیفی برنامه های تولیدی، پویا نمایی، مستند، فیلم و سریال تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو و طرح های آبرسانی روستایی و عشایری و توسعه شبکه های آن تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو از منابع سال ۱۳۹۹ صندوق توسعه ملی بهره مند می شوند.

سهم پایداری و ارتقای کیفی آب شرب شهرهای پرتنش از منابع سال ۱۳۹۹ صندوق توسعه ملی تا سقف ۵۰ میلیون یورو، افزایش سرمایه دولت در صندوق ضمانت صادرات تا سقف ۱۰۰ میلیون یورو، رفع مشکلات حاد پسماندها تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو، شرکت های دانش بنیان در استان ها تا سقف ۱۰۰ میلیون یورو، حمل و نقل برون شهری (ترانزیت) تا سقف ۱۴۰ میلیون یورو و کارخانه های نوآوری تا سقف ۵۰ میلیون یورو تعیین شد.

برپایه لایحه بودجه ۱۳۹۹ کل کشور، تعیین هر گونه تکیلف خارج از این مجوز در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ برای استفاده و تخصیص منابع صندوق توسعه ملی ممنوع است.

همچنین، نرخ ارز روز سامانه یکپارچه مدیریت ارزی (نیما) مبنای تبدیل این مبالغ به ریال است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (یکشنبه) لایحه بودجه ۴۸۴ هزار میلیارد تومانی سال ۹۹ را به مجلس ارائه کرد.

بودجه سال ۹۹ کل کشور از نظر منابع حدود ۱۹ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۳۷۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون (۱۹.۸۸۷.۳۷۰.۹۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و مصارف بودجه نیز معادل همین رقم تعیین شده است.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد وفات حضرت معصومه س انتخابات مجلس انتخابات مسجد بودجه ۹۹ صندوق توسعه ملی بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ همت تسهیلات توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد

ایسنا/خراسان شمالی مدیر توسعه سرمایه گذاری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی گفت: در سال گذشته سه همت تسهیلات از طریق این صندوق به متقاضیان بخش کشاورزی پرداخت شد.

ابراهیمی در جمع مسئولان کشاورزی بخش کشاورزی در بجنورد در هفتم فروردین ماه اظهار کرد: میزان تسهیلات پرداخت شده به کشاورزان در سال گذشته توسط نظام بانکی ۲۷۳ همت بوده است.

وی افزود: انتظارات از صندوق های کشاورزی فراتر رفته و باید شیوه های سنتی تامین مالی کنار گذاشته شود و باید به دنبال شیوه های نوین باشیم.

ابراهیمی با اشاره به تورم ۴۰ درصدی سال گذشته ادامه داد: میزان تسهیلات اعطایی در سال گذشته نسبت به سال قبل تر از آن کمتر بوده است.

وی بیان کرد: یکی از نقاط قوت حوزه کشاورزی این است که زنجیره ها در صندوق کشاورزی عضو بوده و تمام آن ها سهامدار هستند.

ابراهیمی تاکید کرد: زنجیره های ارزش باید شناسایی شوند و یک تقویم کشاورزی در استان وجود داشته باشد که در چه زمانی چه نیازهایی وجود دارد که باید آن نیازها پوشش داده شود.

وی گفت: باید جست و جو شود که از کدام ابزار مالی در بخش کشاورزی استفاده کنیم تا نفع مالی بیشتری برای کشاورز داشته باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی نیز در این جلسه گفت: بخش کشاورزی یکی از حوزه های مهم اقتصادی کشور است و نقش بسزایی در بخش های تولید، صادرات، اشتغال و تامین امنیت غذایی در کشور دارد.

علیزاده مقدم افزود: مسئله سرمایه گذاری و مشارکت مردمی نقش محوری در تحقق اهداف و عملیاتی شدن و اجرای طرح ها و ایده های توسعه ای در بخش کشاورزی دارد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی جزو چهار استان کشور است که تمام شهرستان های آن‌ دارای صندوق حمایت توسعه کشاورزی است، اظهار امیدواری کرد: با مشارکت مردم، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و استقرار زنجیره های تولید ارزش در بخش کشاورزی در استان محقق شود.

علیزاده مقدم گفت: ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی در کشور ۷۰ میلیارد دلار است که ارزش اقتصادی محصولات خراسان شمالی به ۴۵ هزار میلیارد تومان می رسد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال افزایش بودجه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف می‌شود؟
  • بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • وزیر اقتصاد: حمایت از تولید، نیازمند تخفیف های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • ۳ همت تسهیلات توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد
  • آلمان ۴۵ میلیون یورو به آنروا داد
  • سوءاستفاده مشتریان خارجی از وضعیت فروش نفت ایران
  • سوء استفاده مشتریان خارجی از رقابت چند نهاد و ارگان برای فروش نفت ایران: بیگانگان تخفیفات قابل ملاحظه ای می‌خواهند!