Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصرفبه گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمود حجتی صبح یکشنبه ۱۷ آذر در جمع خبرنگاران از رفع تصرف ۲۴هزار متر مربع اراضی ملی این شهرستان واقع در پلاک کولیک چشمه مگسی خبرداد و اظهار داشت: این اراضی در اجرای حکم قطعیت یافته قضائی و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی دماوند، استان تهران از ید متصرف خارج و به دولت بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: تمامی بناها و دیوارهای ایجاد شده بر روی این اراضی همزمان با اجرای حکم خلع ید مورد تخریب قرار گرفته است.  

این مسئول منابع طبیعی شهرستان دماوند از توقیف دو دستگاه تراکتور در اراضی ملی واقع در مناطق زان و چنار این شهرستان نیز خبرداد و در این باره اظهار داشت: طی گشت زنی‌های صورت گرفته توسط یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان مشاهده شد که افرادی فرصت طلب با شخم و شیار غیرقانونی قصد سوء استفاده از این اراضی را دارند که با دستور دادستان این شهرستان و حضور به موقع عوامل یگان حفاظت، ضمن توقیف این تراکتورها رانندگان آنها با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.  

حجتی تأکید کرد: اراضی ملی جزو انفال و بیتالمال محسوب می‌شود و با هرگونه تخریب و تصرف به عرصه‌های منابع طبیعی بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی ملی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.  

کد خبر 468513 برچسب‌ها منابع طبیعی تهران استان تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منابع طبیعی تهران استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان

فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از رفع تصرف اراضی ملی واقع در استان به مساحت بیش از ۱۲۶ هزار مترمربع و به ارزش بیش از سه هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز،سرهنگ فریدون عبادی گفت: در فروردین امسال، 53 مورد رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در خوزستان با درایت نیروهای یگان حفاظت اراضی انجام و این اراضی به بیت المال بازگردانده شد.

وی افزود: با تلاش و همت کارکنان این فرماندهی و پشتیبانی عوامل انتظامی این میزان رفع تصرف در شهرهای استان اجرا و اقدامات لازم به عمل آمد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خوزستان بیان کرد: عوامل یگان حفاظت اراضی استان با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند و همچنین به‌ صورت مستمر و شبانه‌روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می‌دهد.

عبادی از همکاری مقام قضایی و همراهی مقامات انتظامی استان در مبارزه با زمین خواری و حفظ حقوق بیت المال تقدیر و تشکر کرد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خوزستان تلاش‌های یگان حفاظت اراضی اداره کل را در تعامل با اداره حقوقی در این مسیر موثر و پیشرو خواند و از دقت و تیزهوشی روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها قدردانی به عمل آورد.

سرهنگ عبادی از شهروندان خواست تا مشاهدات خود را از موارد زمین خواری به شماره پیامکی 30041735 اعلام کنند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان