Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:21:20 GMT

پلیس امنیت مترو راه‌اندازی شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۱۸۱۸

پلیس امنیت مترو راه‌اندازی شود

ایسنا/اصفهان بررسی حوادث اخیر و راهکارهای پیشگیری از تکرار آن، به ویژه جلوگیری از آسیب دیدن تاسیسات شهری و جبران خسارات وارده همچنان محور بحث‌های اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان بود.

یکصد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور ۱۳ نفر از اعضای این شورا، صبح روز یکشنبه ۱۷ آذر، طبق روال هرهفته در تالار شورای ساختمان مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور این جلسه، با گرامیداشت روز دانشجو ابراز امیدواری کرد که تاثیرگذاری دانشجویان در جامعه ادامه داشته باشد تا شاهد حضور فعال آنها در عرصه های مختلف کشور باشیم.

به گزارش ایسنا، علیرضا نصر با اشاره به دستور مقام معظم رهبری به مسئولان کشور مبنی بر رفتار توأم با رأفت اسلامی با خانواده جانباختگان حوادث اخیر، گفت: در جریان این اتفاقات خانواده‌های زیادی آسیب دیدند که امیدواریم زمینه دلجویی از آنها فراهم شود و شورای شهر اصفهان هم آمادگی همراهی در این زمینه را دارد.

وی با اشاره به مشخص شدن نتایج دو مطالعه صورت گرفته از سوی دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان درخصوص سیاهه انتشار آلایندگی و تعین سهم آلایندگی هوا، تصریح کرد:  باتوجه به اینکه نتایج این دو مطالعه مشخص شده قرار است به اطلاع مردم برسد و پایه ای برای برنامه ریزی و فعالیت ها در راستای کاهش آلایندگی و بهبود وضعیت هوای اصفهان باشد.

نصر با تاکید براینکه تمام بخش هایی که در آلودگی هوای اصفهان نقش دارند، باید اقدامات لازم را انجام دهند، افزود: مدیریت شهری هم سهم مشخصی دارد و باید تلاش کند تا زمینه زیست بهتر شهروندان فراهم شود.

مترو اصفهان ایمنی لازم را نداشت

رئیس شورای شهر اصفهان در ادامه با بیان اینکه در حوادث اخیر یکی از مکان‌هایی که آسیب زیادی دید مترو اصفهان بود، گفت: مترو اصفهان با خون دل راه اندازی شد، در حالیکه به نظر می رسد یکی از دلایل آسیب سنگین وارد شده به مترو این است که ایمنی لازم را در مقابل چنین وقایعی نداشت.

نصر با تاکید براینکه نیروهای امنیتی و انتظامی باید مانع ورود اغتشاشگران به مترو می شدند، افزود: مسئولان مترو هم باید توجه بیشتری به امنیت مترو می کردند.

وی با بیان اینکه با درس گیری از این حادثه، باید به تقویت نیروهای انتظامی مترو توجه ویژه داشت، گفت: از شهردار اصفهان درخواست می شود پلیس امنیت مترو راه اندازی شود تا در مواقع ضروری اقدامات لازم صورت گیرد، به ویژه اینکه مترو مخل تردد روزانه حدود یکصد هزار نفر از شهروندان بوده و حفظ امنیت آنها بسیار بااهمیت است.  

جداکردن معترضان از فریب خوردگان

رضا امینی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در نخستین نطق خود در شورای پنجم، با اشاره به تغییر معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در هفته گذشته، ضمن قدردانی از زحمات بی شائبه علیرضا صلواتی در طول شش سال گذشته، گفت: معاون سابق حمل و نقل شهرداری جوانی پاکدست، باانگیزه، خلاق و پرکار بود که خدمات موثری بجا گذاشت و نظم در رفت و آمد شهری حاصل تلاش این مدیر جوان بود.

به گفته وی، سپردن این مسئولیت طی سه دوره شهرداری به معاون سابق حمل و نقل شهرداری نشان دهنده روحیه تعامل، پرکاری و بی ادعایی وی بود.  

وی همچنین با اشاره به اهمیت اعتماد مردم به حاکمیت، گفت: مردم برای خطوط سیاسی اهمیتی قائل نیستند و باید همه خدمتگزار آنها باشیم.

امینی با اشاره به اینکه در هفته های گذشته دو نعمت سلامت و امنیت در جامعه ما  با تهدید مواجه شد، گفت: امیدواریم مزدوران و ایادی بیگانه در این حوادث به اشد مجازات برسند، اما با فریب خوردگان با رأفت اسلامی برخورد شود، چراکه ممکن است از سر نارضایتی حاصل از بیکاری و مشکلات معیشیتی دچار احساسات کاذب شده و فریب خورده باشند، درحالیکه باید صف آنها را جدا کنیم.

ناوگان اتوبوسرانی، از مولدین آلایندگی هوای شهر

وی همچنین به آلودگی بی سابقه هوای اصفهان اشاره و اظهار کرد: آلودگی هوای بی سابقه از مرز هشدار گذشته بود که این مساله نسل های آینده ما را تهدید می کند.

این عضو شورای شهر با تاکید براینکه باید تناسب بین موضوع و بحران وجود داشته باشد، تصریح کرد: در دوره گذشته مدیریت استان طرح جامع مقابله با آلایندگی را تصویب کرد که شهرداری هم سهم قابل توجهی داشت و همه دستگاه ها ملزم به انجام اقدامات لازم در این زمینه بودند.

امینی ادامه داد: اگرچه از سرنوشت آن طرح خبر ندارم، اما امیدوارم اقدامات در این زمینه براساس برنامه باشد تا مدیریت بهتری برای کنترل وضعیت آلودگی داشته باشیم.

وی خواستار توجه بیشتر به وضعیت حمل و نقل عمومی کلانشهرها و از جمله اصفهان، گفت: طی دهه گذشته بی مهری به شهرداری ها شده و عمر ناوگان اتوبوسرانی بالا رفته که از مولدین آلایندگی هوای شهر است.  

نقش اتوبوس کمتر از دارو نیست

این عضو شورای شهر با اعتقاد به اینکه نقش اتوبوس کمتر از دارو نیست، گفت: دارو در مرحله درمان بیماری ها و اتوبوس در مرحله پیشگیری از بیماری ها می تواند موثر باشد، بنابراین اگر منابع لازم در شهرداری وجود دارد می توان از طریق دور زدن تحریم ها اتوبوس های خارجی خرید و به ناوگان حمل و نقل اضافه کرد.  

فراهم کردن مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات

فتح اله معین، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با تاکید براینکه تشکیل مجلسی با اکثریت قاطع واجدین شرایط می تواند پاسخی به معاندین و دشمنان باشد، گفت: ایجاد و فراهم کردن بستری برای مشارکت هرچه بیشتر مردم وظیفه دست اندرکاران امر است.

وی افزود: باید با درک شرایط حساس کشور و وضعیت کنونی، اعتماد عمومی مردم برای شرکت در انتخابات جلب شود تا شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه باشیم.

لزوم نگاه شایسته سالاری به انتصابات در مدیریت شهری

پرداخت نشدن بدهی برخی سازمان های شهرداری همچون سازمان زیباسازی و فاوا، علیرغم پرداخت بخش عمده ای از بدهی های دوره قبل، الزام بودجه ۹۸ برای تعریف پروژه های مشارکتی در مناطق و عدم موفقیت مناطق در این زمینه، لزوم نگاه شایسته سالارانه مدیریت شهری به انتصابات در حوزه مدیریت شهری، و استفاده از مدیرانی که در شهرداری رشد کرده و هزینه آن را همه شهروندان داده اند، از تذکرات اعضای شورا در این جلسه بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر اصفهان مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود

شهردار کرمانشاه گفت: در صحن علنی شورای شهر سه مرتبه از رئیس شورا درخواست کردم که در مورد دو فوریت لایحه رای‌گیری شود، اما اصرار داشتند لایحه باید به کمیسیون مربوطه برود در حالی که رفتن لایحه دو فوریتی به کمیسیون مربوطه مغایر قانون است و لایحه بودجه ۱۴۰۳ باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

نادر نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کرمانشاه با اشاره به اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری کرمانشاه به شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: بیش از سه ماه است که لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه و اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ به شورای شهر کرمانشاه ارائه شده است.

وی افزود: شورای اسلامی شهر کرمانشاه سوالاتی در خصوص لایحه بودجه مطرح کرد که در کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار دادند.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: بر اساس وظیفه برای پاسخ به سوالات شورای شهر به اتفاق معاونان شهرداری در جلسات کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه و کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر شرکت کردیم و به سوالات آنها پاسخ دادیم.

نوروزی تصریح کرد: از اعضای شورای شهر طی چند نوبت برای حضور در شهرداری دعوت کردیم و لوایح بودجه سال ۱۴۰۳ و اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ را به صورت مفصل و جامع توضیح دادیم.

وی گفت: به‌رغم انجام تکالیف و اقدامات قانونی لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری کرمانشاه به شورای شهر ارسال شد، اما به تصویب نرسید؛ بنابراین موضوع را به صورت کتبی به استحضار استاندار کرمانشاه رساندم که برای رسیدگی به فرماندار کرمانشاه ابلاغ کردند.

شهردار کرمانشاه تاکید کرد: فرماندار کرمانشاه از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه درخواست کرد تا جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار کند که در هفتم اسفند سال گذشته جلسه با حضور تمام اعضای شورا برگزار و لایحه بودجه شهرداری کرمانشاه به تصویب رسید، اما نه تنها به شهرداری کرمانشاه ابلاغ نشد، بلکه رئیس شورای شهر از امضای مصوبه و ارسال آن به کمیته تطبیق فرمانداری کرمانشاه خودداری کرد.

نوروزی ادامه داد: پس از اینکه کلیات بودجه اصلاح شد مصوبه دیگری از شورای اسلامی شهر به فرمانداری کرمانشاه مبنی بر اینکه دوازدهم اسفند بودجه تأیید شده است، ارسال می‌شود که این مصوبه با مصوبه اول مغایرت داشته است.

وی اضافه کرد: هیئت تطبیق فرمانداری کرمانشاه نظر داده است که مصوبه دوم ارسالی شورای اسلامی شهر کرمانشاه خلاف قانون است، تخلف صورت گرفته و باید در هیئت حل اختلاف استان بررسی شود، اما قید کردند به جهت ضرورت در صورتی که شهرداری مصوبه را پذیرفته است آن را اعمال کنند، با این وجود در نهایت این مصوبه تخلف است.

شهردار کرمانشاه گفت: در نهایت برای بررسی اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ روز دوشنبه سوم اردیبهشت به اتفاق معاون برنامه‌ریزی، مدیر کل بودجه، مدیر کل مالی و مدیرکل حراست شهرداری در صحن علنی شورای شهر برای توضیحات حضور رساندیم.

نوروزی ادامه داد: اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ با قید دو فوریت بود که برابر قانون باید ابتدا در مورد دو فوریت آن رأی‌گیری و در صورت تصویب در صحن مطرح شود.

وی تصریح کرد: در صحن علنی شورای شهر سه مرتبه از رئیس شورای اسلامی شهر درخواست کردم که در مورد دو فوریت لایحه رأی گیری شود، اما رئیس شورای شهر گفت رأی‌گیری شده و دو فوریت را قبول داریم، اصرار داشتند لایحه باید به کمیسیون مربوطه برود در حالی که رفتن لایحه دو فوریتی به کمیسیون مربوطه مغایر قانون است.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: تصویب نشدن لایحه بودجه و ابلاغ نشدن لایحه بودجه شهرداری می‌تواند در سطح شهر مشکلاتی به وجود آورد، زیرا شهرداری نمی‌تواند قراردادی منعقد کند.

نوروزی افزود: انعقاد قرارداد نیازمند ردیف بودجه و کد ردیف بودجه است، زیرا مناقصه‌ها قابلیت برگزاری نخواهند داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر با سه ماه تأخیر در برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد مواجه شدیم، درخواست داریم که سریعاً موضوع اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ و لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود تا شهرداری بتواند به شهروندان در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، خرید قیر، خدمات شهری و زیباسازی شهر و پرداخت حقوق و مزایا کارکنان خدمات ارائه کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: درخواست داریم که برای جلوگیری از اخلال در امر خدمت‌رسانی به شهروندان، موضوع لایحه بودجه شهرداری تعیین تکلیف شود و مراتب نیز به صورت کتبی به مراجع نظارتی اعلام خواهد شد.

کد خبر 747599

دیگر خبرها

  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود