Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی اکبری گفت: آبیاری در باغ‌های فوق مدرن به شیوه مدرن انجام می‌شود و تولید محصول در این باغ ها ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد بیشتر از باغ های معمولی است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: حدود ۷۵ هزار هکتار باغ میوه در استان قزوین وجود دارد که از این میزان حدود ۴۰ هزار هکتار را باغ های مدرن و فوق مدرن تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته اکبری، در باغ های مدرن کشت نهال به شکل مهندسی انجام شده و ارقام مقاوم شده و پرمحصول در آنها وجود دارد.

وی اعلام کرد: حدود 10هزار هکتار از باغ‌های میوه در استان قزوین سال های اخیر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ارائه مشاوره از سوی سازمان جهاد کشاورزی تبدیل به باغ‌های فوق مدرن شده‌اند.

این مسئول یادآور شد: باغ های فوق مدرن در استان قزوین به محصولاتی چون زیتون، انگور، بادام، گردو، گلابی، گیلاس و سیب سبز اختصاص دارد.

اکبری با بیان اینکه باغ‌های فوق مدرن در برابر سرمازدگی مقاوم هستند و به آب کمتری نسبت به باغ های معمولی نیازمندند، بیان کرد: تلاش داریم تا باغ‌های سنتی استان قزوین را به مرور تبدیل به باغ‌های مدرن کنیم تا شاهد ارتقای عملکرد(رشد تولید) آنها باشیم.

۲۴ نوع محصول باغی در استان قزوین تولید می شود.

استان قزوین در تولید انگور و زیتون که از محصولات  مهم باغی ایران هستند، جزو 3 استان برتر کشور است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قزوین ایران جهاد کشاورزی رشد سازمان جهاد کشاورزی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان جست‌وجوی انواع شیرخشک نوزادان در سامانه تیتک

رئیس اداره شیرخشک سازمان غذا و دارو از اضافه شدن امکان جست و جوی شیرخشک معمولی به سایر شیرخشک‌های مصرفی نوزادان در سامانه تیتک خبر داد.

به گزارش ایسنا، بهادر صیدمحمدیان با اشاره به اینکه تا پیش از این امکان جست‌وجوی انواع شیرخشک‌های رژیمی در سامانه تیتک وجود داشت، اظهار کرد: اخیرا امکان جست و جوی انواع شیرخشک معمولی نوزادان نیز در این سامانه مهیا شده است و افراد با استفاده از آن، براحتی می‌توانند شیرخشک مورد نیاز خود را استعلام و تهیه کنند.

وی در این رابطه تصریح کرد: به منظور سهولت در دسترسی افراد به شیرخشک مصرفی نوزادان، با استفاده از اپلیکیشن تیتک و یا مراجعه به سایت ttac.ir از قسمت نرم افزارهای تلفن همراه، یا با دانلود اپلیکیشن و یا استفاده از نسخه وب، در قسمت کمبود شیرخشک، نام شیرخشک مورد نظر را به صورت لاتین یا فارسی وارد و با مشخص کردن محدوده مدنظر، شیرخشک خود را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی کشاورزی در قزوین / احتمال آسیب به محصولات زراعی و باغی
  • تصور جهان بدون نفت؛ اگر نفت نباشد چه چیز‌هایی نیست؟
  • تصور جهان بدون‌ نفت؛ اگر نفت نباشد چه چیزهایی نیست؟
  • صید ماهیان استخوانی در مازندران ۲۰ درصد بیشتر شد
  • رونق بیشتر صنعت پرورش بلدرچین شهرستان میبد 
  • کدام استان‌ها بیشترین نرخ بیکاری را دارند؟
  • سفره هفت‌سین بالای دیوار!
  • بررسی قیمت و کیفیت انواع ایزوگام و کاربرد آن ها
  • امکان جست‌وجوی انواع شیرخشک نوزادان در سامانه تیتک
  • افتتاح نخستین واحد تولید نان کامل در فارسان