Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@01:04:27 GMT

آغاز دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در ایلام

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۱۹۴۵

آغاز دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در ایلام

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایلام از آغار برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «نورالدین محسنی» در جمع خبرنگاران با اعلام این  مطلب، اظهار کرد: دوره آموزشی تراش سنگ‌های قيمتی و نيمه قيمتی در کانون ولايت شهر ايلام با شرکت 20 نفر آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اين دوره آموزشی با هدف آموزش علاقه‌مندان به اين رشته به‌منظور ورود به بازار کار با همکاری معاونت صنايع‌دستی و يکی از آموزشگاه‌های اين استان به مدت دوماه برگزار می‌شود.

 

محسنی تصریح کرد: این کلاس آموزشی طی دو ماه به مدت  150 ساعت، هر هفته برای علاقه‌مندان به صورت پیوسته تشکیل می‌شود که پس از پایان دوره مقدماتی و با توجه به آزمون اخذ شده گواهینامه آموزشی به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.

 

وی افزود: اکنون ۳۳ رشته فعال صنایع‌دستی از جمله گلیم، معرق، جاجیم، کارهای سفالی و چوبی، گیوه‌بافی، سیاه چادر، لباس محلی، تزئینات شیشه، سنگ قیمتی و... در استان وجود دارد که این رشته‌ها در بیش از ۱۲۰ کارگاه فعال استان با حضور بیش از  ۹۷۰۰ نفر صنعتگتر دارای پروانه تولید در حال فرآوری است.

 

وی خاطرنشان کرد: گلیم نقش برجسته مهم‌ترین و شاخص‌ترین صنعت دستی و بومی استان است و ایلام با توجه به شاخص‌هایی از جمله پیشینه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت، به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده است.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات استان بوشهر خبرگزاری شبستان روز دانشجو کانون های مساجد انتخابات مجلس مسجد میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد

عصر امروز آئین تکریم حمید رضا محققیان سرپرست پیشین و امیر کرم‌زاده مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان,، عصر امروز_یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست شورای معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، آئین تکریم حمید رضا محققیان سرپرست پیشین و امیر کرم زاده مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد.

این خبر در حال تکمیل است‌....

کد خبر 746723

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • آغاز ششمین فصل آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری مازندران
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهربازی خراسان شمالی
  • ۱۳۰۰ نفر از دوره‌های آموزشی صنایع دستی بهره‌مند شدند
  • بهره مندی بیش از هزار نفر از دوره های آموزشی صنایع دستی