Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@20:33:43 GMT

آیا رفتار آنلاین کاربران کنترل می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۱۹۵۴

آیا رفتار آنلاین کاربران کنترل می‌شود؟

ایسنا/خراسان رضوی براساس یک نظرسنجی بین‌المللی از هر سه نفر یک نفر به دلیل نگرانی در مورد حریم خصوصی رفتارهای آنلاین خود را تغییر می‌دهد.

بر اساس گزارش ژاپن نیوز، تقریبا 10 هزار نفر در 9 کشور نگران چگونگی جمع‌آوری اطلاعات شخصی خود و استفاده شرکت‌های فنی از این اطلاعات هستند.

براساس نظرسنجی گروه حقوق عفو بین‌الملل، که طرفدار قوانین محکم‌تری در زمینه محافظت از اطلاعات است، حدود نیمی از شرکت‌کنندگان گفتند: فعالیت آنلاین آنان بازگوکننده اطلاعات زندگی خصوصی آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تانیا اوکارول، مدیر این گروه در بیانیه‌ای گفت: "اکثریت افراد نگران قدرت بزرگ فناوری در زندگی خود هستند."

انجمن اینترنت، گروه تجاری به نمایندگی از شرکت‌های فناوری از جمله فیس‌بوک و گوگل‌، به این اظهارات پاسخ فوری ندادند.

غول‌های فناوری هنگامی که به عنوان موتورهای رشد و نوآوری محسوب می‌شوند در هر سمت از اقیانوس اطلس از قدرت خود سوء‌استفاده کرده و همیشه مورد اتهام عدم محافظت از کاربران است.

شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی درمورد مسائل مربوط به حریم خصوصی بیشتر مورد اتهام قرار دارند و شاهد شکایت‌های زیادی از سوء‌استفاده اطلاعات کاربران (مانند فیسبوک) بودیم.

در حدود نیمی از مصاحبه شوندگان اظهار کردند: از زمان رسوایی این مورد نسبت به اشتراک اطلاعات شخصی آنلاین مانند سن، جنس و گرایش‌های خود محتاط‌تر عمل می‌کنند. بیش از 30 درصد گفتند که در حال حاضر از ابزارهای دیجیتال برای محدود کردن ردیابی آنلاین خود استفاده می‌کنند.

این نظرسنجی آنلاین در اواخر ماه اکتبر در کشورهایی مانند برزیل، هند و ایالات متحده انجام شده است.

گروه‌های حفظ حریم خصوصی نسبت به استفاده از کلماتی که می توانند کاربران را شناسایی کنند، هشدار داده‌اند، چون به این طریق در معرض سرقت هویت مانند نام، آدرس و شماره کارت اعتباری قرار خواهند گرفت.

پل اولیور دهی، کارشناس حفظ حریم خصوصی آنلاین گفت: "مردم و مقامات از تاثیر جمعآوری اطلاعات آگاهی دارند."

در ماه مارس، گوگل و فیس‌بوک اعلام کردند: در حال ایجاد تغییراتی برای تقویت حریم شخصی کاربران هستند.

مدیران هر دو شرکت گفتند: برای محافظت از اطلاعات کاربران ضمن استفاده از آن‌ها، برای حفظ خدمات رایگان یا کم هزینه برای میلیاردها نفر تلاش می‌کنند.

با این وجود تقریبا سه چهارم پاسخ دهندگان به این نظرسنجی گفتند: دولت‌ها باید برای کنترل بخش فناوری اقدامات بیشتری انجام دهند.

وی گفت: "مردم خواهان پایان دادن به حقوق پایمال شده آنان در رازداری، توسط شرکت‌های فنی هستند."

اما ادین امانوویچ، مدیر گروه حفظ حریم شخصی بین‌الملل در لندن گفت: " قوانین جدید همیشه جوابگو نیستند و در بسیاری از موارد مقررات از قبل وجود دارند اما مشکل این است که اجرا نمی‌شوند."

در این نظرسنجی، از میان 9 کشور فقط مصر قانون مشخصی برای محافظت از اطلاعات ندارد.

آلمان، دانمارک، نروژ و فرانسه تحت پوشش آیین‌نامه حفاظت از اطلاعات عمومی اتحادیه اروپا (EU) قرار دارند که از سال 2018 اجرا می‌شود و معیاری جهانی برای مقررات حریم خصوصی در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ترجمه حريم خصوصي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در رفتار فردی و اجتماعی باید خود را به اهل بیت(ع) نزدیک کنیم

دریافت 44 MB کد خبر 6062672

دیگر خبرها

  • رصد هوشمند حریم شهر تهران در سال جدید
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • کاهش ۴ درصدی سفر‌های نوروزی
  • کاهش ۴ درصدی سفرهای نوروزی/ وقوع ۴۵۲ تصادف فوتی
  • ۳ هزار و ۷۵۰ کیلومتر خط کشی در راه‌های استان همدان
  • در رفتار فردی و اجتماعی باید خود را به اهل بیت(ع) نزدیک کنیم
  • یوتیوب یک مجرم را به دام انداخت!
  • گوگل چه چیز درباره ما می‌داند؟
  • ورود ۳۰۰ هزار خودرو به مازندران/ جاده چالوس یکطرفه می‌شود؟
  • ردیابی یک مجرم از طریق یوتیوب