Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اجرای مصوبات مهم‌ترین انتظار اعضای شورای شهر از شهرداری تهران است ولی متأسفانه شهرداری تهران به برخی از تکالیف خود در برنامه سوم توسعه شهر تهران عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجید فراهانی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با لزوم انجام تکالیف مقرر در برنامه سوم توسعه شهر تهران اظهار کرد: اجرای مصوبات و رعایت قانون مهم‌ترین انتظار اعضای شورای شهر از شهردار و مدیران شهری پایتخت است تا با اجرای دقیق آن زمینه اداره هر چه بهتر شهر فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره لزوم انجام تکالیف مقرر در برنامه سوم توسعه شهر تهران با دوره زمانی سه ماهه نخست سال اول برنامه ( بند ۸ ماده ۱۲، بند ۱ ماده ۹، بند ۱ اماده ۳۰ و بند ۱ ماده ۹۵) به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با جزئیات بندهای احکام برنامه سوم توسعه شهر تهران و وظایف شهرداری تهران در این راستا عنوان کرد: باید بند 1 ماده 9 درباره تدوین «سند راهبردی توسعه منابع انسانی شهرداری» در سه ماه اول برنامه، بند 8 ماده 12 مبنی بر تدوین ضوابط تشکیلاتی شامل دامنه شمول، تعاریف و اصطلاحات ساختاری، ضوابط ایجاد واحدهای سازمانی در مناطق، نواحی، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری و همچنین اجرای بند 1 ماده 35 حداکثر ظرف مدت سه ماه از شروع برنامه تمهیدات لازم به نحوی فراهم شود تا کلیه واحدهای اجرایی شهرداری اعم از مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته منابع درآمدی خود را در حساب‌های معرفی شده بانکی توسط اداره کل خزانه‌داری شهرداری که به تأیید شورا رسیده است واریز و برداشت کنند.

فراهانی تصریح کرد: طبق  بند 1 ماده 95 احکام برنامه سوم توسعه شهر تهران شهرداری باید جهت ایجاد دبیرخانه دائمی برنامه با استفاده از پست‌های موجود جهت پایش و ارزیابی مستمر برنامه و ارائه سازوکار، چارچوب ‌ها و نظام‌نامه پایش برنامه به شورا ظرف مدت 3 ماه از ابلاغ برنامه اقدام کند.

وی اذعان کرد: علی‌رغم اتمام مهلت مقرر قانونی از خرداد 98 تاکنون شاهد اجرای تکالیف یاد شده از سوی شهرداری تهران نبود و لذا شایسته است  اقدام لازم از سوی شهرداری در اسرع وقت صورت پذیرد.

انتهای پیام/4105/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجید فراهانی احکام برنامه سوم توسعه شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین سعیدی سیرائی صبح امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ با همراهی مدیران شهرداری کرج و معتمدان، مشکلات مربوط به منطقه ۳ شهرداری را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه پایش مشکلات منطقه سه با اشاره به اینکه برای رسیدن به شهری توسعه یافته در کنار برنامه ریزی و تخصص مدیران به نظرات شهروندان نیاز است، اظهار کرد: نظرات شهروندان در اداره شهر گره‌گشا است، چراکه به صورت عینی با مشکلاتی روبه‌رو و آن را در زندگی روزمره لمس می‌کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی مشکلات شهروندان نقطه نظرات خوبی مطرح شد که تلاش می‌کنیم این نقطه نظرها در اداره بهتر این منطقه، عملیاتی شود.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: نیازهایی که در جلسه پایش مشکلات مطرح شد مشکلاتی است که قابلیت رفع شدن دارد و به طور قطع با تدبیر مدیران این مهم محقق خواهد شد.

وی گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: این رویکرد به طور قطع در خصوص سایر مناطق شهرداری کرج نیز وجود خواهد داشت، تلاش می‌کنیم نیاز شهروندان به صورت اولویت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747737

دیگر خبرها

  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی