Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تعداد افراد ثبت نام کننده در انتخابات مجلس یازدهم، نسبت به دوره گذشته حدود ٢٩ درصد افزایش داشته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جمال عرف امروز در یک نشست خبری درباره امار نهایی داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم گفت: آمار کل ثبت نام داوطلبان در انتخابات مجلس که قطعی شده‌اند ١۵ هزار و ۶١٨ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: باتوجه به اینکه طبق قانون باید قبل از ساعت ٢۴ شب گذشته ثبت‌نام‌ها تمام می‌شد، تعدادی از داوطلبان که در ستاد بودند، به صورت دستی فرم‌ها را پر کردند و اگر ثبت نام‌شان نهایی شود تعداد نهایی ثبت نام کنندگان به ١۶ هزار و ١۴۵ نفر افزایش می‌یابد؛ ۵٢٧ نفر فرم دستی تحویل گرفته اند.

عرف خاطرنشان کرد: حدود ٨۵ درصد داوطلبان انتخابات مجلس آقایان و ١٢ درصد را خانم‌ها تشکیل دادند.

وی با اشاره به رِنج سنی ثبت‌نام کنندگان در انتخابات مجلس نیز اظهار داشت: رنج سنی ٣۶ تا ۴٠ سه هزار و ٢٠٩ نفر و از ۴١ تا ۴۵ سال دو هزار و ٨٣٧ نفر و از ٧١ تا ٧۵ سال نیز ۶١ نفر ثبت نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بیشترین گرو‌های شغلی ثبت نام کننده در انتخابات مجلس نیز کارمندان با ۵ هزار و ۴۶۴ نفر و کمترین گروه شغلی شرکت کنندگان نیز نظامی‌ها با ٩٠ نفر بودند.

عرف تاکید کرد: ایثارگران نیز ٢۶ درصد با ۴هزار و ١٠١ نفر و نمایندگان ادوار ۴ درصد برابر با ۶٣٣ و افراد قبلاً دواطلب شده نیز حدود ٢٣ درصد برابر با ٣ هزار و ۵٣٣ نفر بودند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: نمایندگان کنونی که در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کردند نیز ٢ درصد برابر با ٢۴٨ نفر بودند.

وی درباره میزان تحصیلات ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس بیان داشت: بیشترین درصد مربوط به دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد با ١٢ هزار و ۴ نفر بودند و کمترین درصد نیز مربوط به حدود ۶٨٠ نفر با تحصیلات حوزوی بود.

عرف خاطرنشان کرد: تعداد افراد ثبت نام کننده در این دوره نسبت به دوره گذشته حدود ٢٩ درصد افزایش داشته است. هر روز تعداد آمار ثبت نام کنندگان نسبت به بازه زمانی مشابه دوره گذشته افزایش داشت و تنها روز جمعه شاهد کاهش آمار ثبت نام‌ها بودیم که روز شنبه با ۵هزار و ۵٠٠نفر ثبت نام این آمار روند افزایشی یافت.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات میان‌دوره‌ای ای مجلس خبرگان ٨١ نفر است که این ثبت نام‌ها ادامه دارد.

وی افزود: هیئت‌های اجرایی همه حوزه‌ها تشکیل شدند و بعد از طی مراحل قطعی ثبت نام و استعلام مراجع چهارگانه فرایند بررسی صلاحیت‌ها را آغاز می‌کنند.

عرف درباره خارج از نوبت ثبت نام کردن یکی از داوطلبان در روز گذشته گفت: کسی قبلاً مدارک ایشان را آورده بود.

وی درباره زمان اعلام احراز صلاحیت‌ها نیز توضیح داد: بعد از رسیدگی هیئت‌های اجرایی و استعلام از مراجع چهارگانه، معتمدین، فرماندار، استاندار و رییس ثبت احوال در یک پروسه ١٠ روزه مدارک و استعلام‌ها رسیدگی می‌شود و اسامی افراد تایید صلاحیت شده اعلام می‌شود.   رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در دو بازه زمانی ٢٠ روزه به اعتراضات رسیدگی می‌کنیم و جمعا کل فرایند رسیدگی به اعتراضات و احراز صلاحیت ها ۵٠ روز است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: انتخابات یازدهم مجلس ثبت نام انتخابات 98 ستاد انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دهلی نو، در سرتاسر هند چند هفته‌ای است که رقابت‌های انتخاباتی برای ورود به مجلس نمایندگان موج می‌زند.
از نخست وزیر گرفته تا وزرا و نامزد‌های احزاب مخالف به شهر‌های مختلف می‌روند تا آرای مردم را به نفع خود جلب کنند.
در هفته‌های اخیر هر ادعا و کنشی از سوی ائتلاف حاکم موسوم به ان دی‌ای (NDA) با پاسخ و واکنشی از سوی ائتلاف مخالف آنها یعنی آی ان دی آی‌ای (I.N.D.I.A) روبرو می‌شد یا بالعکس.
احزاب مختلف با صدور بیانیه‌ها و منشور‌های انتخاباتی به مردم وعده می‌دهند که در صورت پیروزی در انتخابات، رفاه را برای شهروندان هندی به ارمغان می‌آورند.
راهول گاندی از رهبران سرشناس مخالف دولت مرکزی هند، حزب حاکم را به تضعیف، تبدیل و یا و تعویض قانون اساسی متهم کرد و مدعی شد هدف حزب ما یعنی حزب کنگره و احزاب مخالف دولت، حفظ قانون اساسی و دموکراسی در کشور است.
نخست وزیر هند در واکنش به این ادعای مخالفان، آنرا بی‌مبنا خواند و مدعی شد که حزب حاکم حافظ قانون اساسی هند است.
حزب حاکم و احزاب هم ائتلافی اش مدعی
تصاحب ۴۰۰ صندلی از ۵۴۵ صندلی مجلس نمایندگان در انتخابات پیش رو هستند.
احزاب مخالف، این هدف را تخیلی و بلند پروانه توصیف کردند.
از جمعه ۳۱ فروردین انتخابات مجلس نمایندگان هند شروع می‌شود.
۴۲ روز طول می‌کشد تا رای ۹۶۹ میلیون نفر از واجدان شرایط جمع‌آوری شود.
۱۲ خرداد انتخابات به پایان می‌رسد و سه روز بعد یعنی پانزدهم، پیروز انتخابات مشخص می‌شود.

 

 

اظهارات:
پریانکا گاندی: دبیر کل حزب کنگره
نارندرا مودی: نخست وزیر هند

دیگر خبرها

  • آغاز انتخابات مجلس هندوستان
  • ۹۹ درصد خانواده‌های اخراج شده از پاکستان غذای کافی برای خوردن ندارند
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود
  • برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • چرا انتخابات مجلس به دور دوم کشیده می‌شود
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم