Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت «شیخ ابراهیم زکراکی» و با توجه به دیدار اخیر نهاوندیان معاون اقتصادی ریاست جمهوری با «بوهاری» رئیس جمهور نیجریه در حاشیه نشست سران مجمع صادر کنندگان گاز در گینه استوایی اظهار داشت: در ملاقات اخیر دکتر نهاوندیان و آقای بوهاری رئیس جمهور نیجریه، موضوعات مختلف در حوزه روابط اقتصادی، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین موضوع آقای شیخ زکزاکی مطرح شده و علاوه بر این نیز در ملاقات‌ها و تماس‌های دیپلماتیک مستمری که در تهران و ابوجا داریم، گفتگو پیرامون کمک جمهوری اسلامی ایران به حل مشکل در دستور کار قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدواریم رایزنی‌ها و پیگیری‌ها‌یی که با دولت نیجریه در حال انجام است، موجب تسریع در حل و فصل این مسئله شود.

به گزارش فارس، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور که برای شرکت در پنجمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز به مالابو پایتخت گینه استوایی سفر کرده بود، روز جمعه هشتم آذر ماه در حاشیه این اجلاس با «محمد بوهاری» رئیس جمهور نیجریه دیدار و گفتگو کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض به شهر‌های عراق را نمی‌پذیریم

عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق امروز دوشنبه در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که عراق نمی‌پذیرد کشورش محل درگیری یا تهدیدی برای کشور‌های همسایه باشد و هر گونه تعرض به شهر‌های خود را نیز برنمی‌تابد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، رئیس جمهور هر دو کشور در این دیدار بر لزوم توقف تجاوز به غزه، حمایت از مردم فلسطین، اهمیت کاهش تنش‌ها و اتخاذ تفاهمات و گفت‌وگوی سازنده تاکید کردند.

رئیس جمهور عراق در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود بر اهمیت افزایش تلاش‌ها برای تقویت امنیت مرز‌ها و مقابله با چالش‌های تغییرات آب و هوایی، زیست محیطی و بحران آب تاکید کردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه وارد عراق شد و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق از بدو ورود از اردوغان استقبال کرد.

دفتر اطلاع رسانی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در این خصوص اعلام کرد: السودانی و رئیس جمهور ترکیه در این سفر، پرونده‌های آب، اقتصاد، امنیت و پروژه جاده توسعه مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد. همچنین توافقنامه چارچوب راهبردی میان دو کشور با هدف توسعه شراکت اقتصادی و تجاری امضا خواهد شد.

اردوغان پس از دیدار با رئیس جمهور عراق در کاخ دولتی در بغداد با محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

اردوغان پس از آن به اربیل می‌رود. این سفر بعد از ۱۲ سال انجام گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تعرض به شهر‌های عراق را نمی‌پذیریم
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب شد
  • شیخ زکزاکی: از حمله ایران به اسراییل از خوشحالی گریه کردم
  • واکنش شیخ زکزاکی به حمله ایران به اسرائیل
  • نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن
  • زکزاکی: در حمله ایران به اسرائیل از خوشحالی اشک ریختم
  • مراسم ترحیم معاون اول احمدی نژاد بی حضور رییس جمهور پیشین
  • تصاویر | تشییع پیکر پرویز داوودی
  • جعفرزاده: نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن /مردم دارند له می شوند، آخر مگر این میز چقدر ارزش دارد؟!