Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران از پیشنهاد حناچی برای استفاده از تراموا در سه مسیر پایتخت جهت کاهش ‌آلودگی هوای شهر خبر داد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع بودجه سال 99 شهرداری و سیاست‌ها و الزامات مربوط به آن امروز در جلسه شورا مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت که آگاهی اعضای شورا نسبت به این موضوع افزایش یافته است، حساسیت‌ها نیز بیشتر شده و بند به بند پیشنهادات و سیاست‌ها مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه الزامات بودجه 99 شهرداری جدی خواهد بود،‌گفت: حساسیت اعضای شورای شهر به این مسأله نسبت به سال پیش بیشتر شده است.

پیشنهاد حناچی برای ایجاد تراموا در سه نقطه پایتخت

رئیس شورای شهر تهران درباره جلسه هم‌اندیشی صبح امروز برخی از اعضای شورای شهر با شهردار تهران گفت: بحث سه انتصاب در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، همچنین مسأله حمل‌ونقل ریلی و عمومی نیز ارزیابی شد. اعضای شورا در کنترل آلودگی هوا حساس هستند و معتقدند باید از حمل‌ونقل عمومی دیزلی به سمت برقی پیش رویم.

وی بیان داشت: بین استفاده از اتوبوس‌های برقی و تراموا اختلاف‌نظر بود و حناچی شهردار تهران پیشنهاد استفاده از تراموا را در سه مسیر ولیعصر(عج) از تجریش تا راه‌آهن، خیابان امام خمینی (ره) تا میدان امام خمینی و دور بازار داشت و این مسأله مورد بحث و گفت‌وگو میان اعضای شورا و شهردار قرار گرفت.

هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آقای قالیباف اخیراً اعلام کرده که در زمان آقای هاشمی طی 20 سال تنها 70 کیلومتر مترو ساخته شده و ما در 12 سال توانسته‌ایم 200 کیلومتر خط مترو بسازیم، گفت: من در این زمینه خیلی وقت پیش پاسخ داده‌ام، قبلاً ما با هم همکار بوده‌ایم و منظورشان این بود که آن 200 کیلومتر را هم من ساخته‌ام (زمان هاشمی).

پاسخ هاشمی به اظهارات مترویی قالیباف

رئیس شورای شهر تهران گفت: من تنها دو سال در مترو نبوده‌ام و کار مترو بر اساس یک فعالیت قدیمی شکل گرفته، قبل از انقلاب کلنگ آن زده شده خیلی‌ها زحمت کشیده‌اند و این نیست که کسی آن را مصادره کند. خودم هم در زمان آقای قالیباف مدیر مترو بوده و فعالیت داشته‌ام.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: رئیس شورای شهر تهران شهردار تهران تراموا حناچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران می‌آید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شبکه خبری المیادین در خبری اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز سه‌شنبه (۷ فروردین) با سفر به تهران، پس از دیدار با وزیر خارجه کشورمان نشستی خبری برگزار خواهد کرد.

منابع خبری تاکید کردند که رئیس دفتر حماس در این سفر با مقامات ایرانی دیدار و درخصوص آخرین تحولات فلسطین و مشخصاً جنگ غزه رایزنی خواهد کرد.

گفتنی است که سفر هنیه به تهران پس از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص آتش‌بس فوری در باریکه غزه صورت می‌گیرد.

شورای امنیت سازمان ملل عصر دوشنبه قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد.

واشنگتن تهدید کرده بود در صورتی که متن پیش نویس قطعنامه تعدیل نشود و عبارت آتش‌بس دائم به آتش‌بس تغییر نکند، این قطعنامه را رد خواهد کرد.

سرانجام پس از انجام تعدیل، این قطعنامه با رأی مثبت ۱۴ عضو شورای امنیت سازمان ملل و رأی ممتنع آمریکا به تصویب رسید.

دیگر خبرها

  • مسیر جنوب به شمال محور چالوس به تهران مسدود می‌شود
  • دیدار نوروزی شهردار و اعضای شورای شهر رشت با فرمانده سپاه قدس گیلان
  • برنامه ریزی برای رفع بیکاری در کردستان
  • اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس برگزار شد/ مسیر‌های خدمات دهی اتوبوس و‌تاکسی و مترو مشخص گردید 
  • افزایش ساعت فعالیت مترو پایتخت در شب‌های قدر
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • اعلام مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز قدس در پایتخت
  • سامانه جدید بارشی چهارشنبه به خراسان شمالی می‌رسد
  • رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران می‌آید