Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: بیژن زنگنه در «اولین رویداد توسعه فناوری ویژه اقلام پرمصرف گاز» که صبح امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اظهار داشت: هر کاری نیاز به اهتمام و علاقه مدیریت‌ها دارد. اگر این موضوع محقق شود، ۷۰-۶۰ درصد کار‌ها انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم شرکت ملی گاز با مدیریتی که دارد، بتواند اهدافی را که به منظور استفاده از توانایی داخلی محققان است را به نتیجه برساند، افزود: امسال وقت زیادی در مسئله حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان صرف کردیم به طوری که در صدد هستیم شهرکی در منطقه ری را برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های این حوزه راه‌اندازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت با بیان اینکه این شهرک، زمین وسیع ۲۵ هکتاری بلااستفاده بود، گفت: در حال حاضر این شهرک در حال تکمیل و ساخت از لحاظ معماری است.

زنگنه تأکید کرد: همچنین در صدد هستیم صندوقی را تحت عنوان «صندوق پژوهش و فناوری» برای حمایت از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه نفت در این شهرک راه‌اندازی کنیم.

به گفته وی، این صندوق از مسیر صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کند.

وزیر نفت ادامه داد: پیش‌بینی شده که سرمایه این صندوق ۱۰۰ میلیارد تومان باشد؛ در حال حاضر سهامداران صندوق مشخص شده‌اند.

زنگنه با تأکید بر اینکه باید مجموعه‌های فناورانه رشد کنند، گفت: رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در کشور کار مهمی است.

وی گفت: همچنین در صدد هستیم که در این پارک فناوری، هفته‌ای چندین ساعت، یک منتور را برای کمک به استارت‌آپ‌ها قرار دهیم.

وزیر نفت بیان کرد: به دلیل آنکه ما طرف تقاضا را می‌فهمیم و بازار آن را می‌دانیم، می‌توانیم به راحتی مشاوره‌ای برای رفع نیاز‌ها از طریق مجموعه شرکت‌ها ارائه کنیم.

زنگنه تأکید کرد: قبل از آنکه این پارک فناوری در شهرری راه‌اندازی شود، استارت‌آپ‌ها می‌توانند فعالیت خود را در پژوهشگاه نفت انجام دهند؛ درب‌های پژوهشگاه نفت به روی استارت‌آپ‌ها باز بوده و هست، زیرا تحقیقات باید از یک جایی شروع شود.

وی با اشاره به این رویداد که در راستای ارائه نیاز‌های فناورانه در حوزه اقلام پرمصرف گاز است، گفت: اقلام پرمصرف، ساده‌ترین شکل نیاز‌های ما هستند؛ در حال حاضر این اقلام به هر طریقی تهیه می‌شوند، اما شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند این اقلام را بومی‌سازی کنند.

وزیر نفت ادامه داد: سالانه ۵۲۰ میلیارد دلار در صنعت نفت برای تأمین قطعات یدکی هزینه می‌شود، اما این گردش مالی، ربطی به مسائل فنی ندارد.

زنگنه با تأکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها می‌توانند در زمینه‌های متعدد حوزه نفت فعالیت کنند، گفت: ما اکنون با پدیده قاچاق فرآورده‌های نفتی روبرو هستیم که تاکنون راه‌حلی در این زمینه ارائه نشده است.

وزیر نفت در خصوص قاچاق گازوئیل گفت: در سال شاهد خواهیم بود که میزان واردات و صادرات گازوئیل کم می‌شود، اما همچنان مصرف آن بالاست؛ این کجا می‌رود. مشخص است که یک اتفاقی در زمینه قاچاق رخ می‌دهد که این بحث ساخت تجهیزات نیست، اما مسئله مهمی است که باید مرتفع شود.

وی افزود: در حال حاضر کارت سوخت یک تکنولوژی مربوط به ۲۰ سال پیش بوده که اکنون وَر افتاده است، زیرا سیستم‌های فناورانه جدیدی می‌توانند جایگزین آن شوند. به عنوان مثال، کارت‌های بانکی توانایی انجام بسیاری از کار‌ها را دارند و می‌تواند جایگزین مناسبی برای کارت‌های سوخت باشد.

وزیر نفت تأکید کرد: باید سیستمی برای توزیع سوخت راه‌اندازی کنیم؛ ما در تهران نمی‌توانیم جایگاه‌های سوخت ایجاد کنیم، زیرا دولت زمین ندارد یا در برخی مناطق، قیمت زمین گران است. از این رو نیاز به راهکاری برای رفع این مشکل داریم.

زنگنه با اشاره به مسئله «ای ـ هلتس» گفت: ما مسائل زیادی داریم که باید مرتفع شود؛ یکی از این مسائل ای‌هلتس است. در حال حاضر کسی در کشور پرونده پزشکی ندارد و این باعث ضرر‌های مالی و جسمی به افراد می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به صنعت نفت کمک کنند؛ برگزاری چنین رویدادی، آغاز کار است و ما در وزارت نفت قاطعانه از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان از لحاظ مالی و خرید‌های تضمینی، ارائه تسهیلات و ... حمایت می‌کنیم.

وزیر نفت تأکید کرد: ما تلاش می‌کنیم حداکثر بهره‌گیری را از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نفتی داشته باشیم.

زنگنه ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان برای فروش محصولات خود می‌توانند تسهیلاتی دریافت کنند تا بتوانند برای اولین‌بار محصولات خود را به بازار نفتی وارد کنند؛ ما قیمت خرید تضمینی را تعیین می‌کنیم و در صدد هستیم محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را خریداری کنیم.

وی عنوان کرد: این باعث می‌شود که بسیاری از مشکلات در این حوزه مرتفع شوند؛ ما تا جایی پیش می‌رویم که اگر شرکتی نیاز کشور را برطرف کند، خرید خارجی آن بخش را ممنوع کنیم.

وزیر نفت افزود: چنین اقدامی باعث می‌شود از یکسو، اشتغالزایی در این حوزه افزایش یابد و رونق تولید در کشور اتفاق بیفتد. از سوی دیگر، امید را در شرکت‌های دانش‌بنیان به جریان می‌اندازد

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که بتوانیم با انجام این اقدامات، به جوانان روحیه دهیم و آینده ایران را با دست‌های آنان رقم بزنیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر نفت وزارت نفت استارتاپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند

استاندار خراسان شمالی، گفت: تعاونی‌های دانش بنیان خراسان شمالی مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد  امروز در کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب غیر شرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان ضمن قدردانی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری، آن را زمینه ساز حرکت پرشتاب این پارک خواند و اظهار داشت: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش‌بنیان در رده استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

وی افزود: توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تاسیس شرکت‌های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام از اهم مواردی هستند که می‌تواند در جهش تولید موثر باشد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد. 

حسین‌نژاد به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال 1403 با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور برطرف شود. 

قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در ابتدای این آیین ضمن تشکر از توجه استاندار خراسان شمالی به حوزه ی علم و فناوری استان، پارک علم و فناوری را حلقه ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد  شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت 30 هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد های زیر مجموعه عملا وجود ندارد و رتبه پارک در ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که در سال گذشته 26 کشوری بود، امسال با 13 رتبه ارتقا به 13 کشوری رسیده است.

استاندار خراسان شمالی در حاشیه این آیین از پروژه ساختمان 8 واحدی که قرار است در اختیار واحدهای فناوری استان قرار گیرد نیز بازدید کرد و پیشرفت پروژه را از بازدید قبلی تاکنون تحسین کرد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی