Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان الحشد الشعبی عراق در پی حوادث روز جمعه در بغداد، طی بخشنامه‌ای بار دیگر تاکید کرد که نیروهای این سازمان هیچ ماموریتی در مهار تظاهرات‌های جاری کشور ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان الحشد الشعبی عراق، به کلیه بخش‌های زیرمجموعه خود دستور داد که از هرگونه اقدام در میدان‌های تحصن و اعتراض و مناطق اطراف آن، بپرهیزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندهی هیأت الحشد الشعبی عراق طی حکمی که امضای «فالح الفیاض» رئیس هیأت الحشد الشعبی در زیر آن درج شده، خطاب به کلیه تشکیلات زیرمجموعه این سازمان اعلام کرد: در ادامه توضیحات سابق درباره اجرای حکم دیوانی [حکم ریاستی] ۲۳۷ مصوب ۲۰۱۹، که طی بخشنامه اداره مرکزی به شماری ۱۰۴۵۸ در ۲۱/۷/۲۰۱۹ ابلاغ شد، از همه تشکیلات زیرمجموعه و نیروهای سازمان الحشد می خواهد که به کلیه دستوراتی که در ادامه می‌آید، پایبند بمانند.

- عدم استفاده از عناوین ممنوعه‌ای که طی حکم ریاستی پیشین ابلاغ شده؛ زیرا استفاده مجدد از این عناوین، به منزله مخالفت آشکار است و مرتکبان این امر بازخواست و از هیأت الحشد الشعبی اخراج می‌شوند.

در ژوئیه پیش، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر مستعفی عراق طی حکمی دستور کنار گذاشتن تمام عناوین مورد استفاده گروه‌های زیرمجموعه الحشد الشعبی در طول جنگ علیه داعش را صادر کرده بود و بر اساس این حکم القاب و عناوین می‌بایست به عناوین نظامی  (تیپ و گردان و ...) تغییر می‌یافت.

- ماموریت گروه رزمی الحشد، تحت فرمان فرماندهی عملیات مشترک است و هرگونه ماموریتی خارج از چارچوب دستورهای این فرماندهی، به معنای نافرمانی است و مرتکبان این نافرمانی باید مسئولیت قانونی این امر را بپذیرند.

- به هیچ نیرو و تشکیلاتی از الحشد، در میدان‌های تظاهرات به طور کلی و میدان التحریر بغداد و حومه آن به طور خاص تحت هیچ عنوانی نقش و ماموریتی واگذار نشده است و این نیروها ماموریتی مبنی بر حمایت از تظاهرات‌کنندگان یا انجام اقدامات میدانی ندارند.

- هیأت الحشد الشعبی با افراد خاطی و کسانی که خلاف دستورات ذکر شده، عمل کنند، برخورد قانونی خواهد کرد.

این در حالی است که در پی حوادث روز جمعه در پایتخت عراق و کشته شدن شماری از معترضان از سوی افراد مسلح ناشناس، برخی طرف‌های خواستار انحلال سازمان الحشد الشعبی، انگشت اتهام را به سوی این سازمان نشانه گرفتند. اما امروز، فالح الفیاض تاکید کرد که نیروهای تحت فرمان الحشد الشعبی زیر نظر فرماندهی عملیات مشترک عراق فعالیت می‌کنند و هیچ ماموریتی در مهار تظاهرات‌های جاری در کشور ندارند.

این سازمان، جمعه دو هفته پیش نیز در پاسخ به این اتهام‌زنی‌ها اعلام کرد که در هیچ عملیات یا فعالیتی علیه معترضان برای مقابله با خشونت‌ها در جریان اعتراضات در داخل شهرهای عراق مشارکتی ندارد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق الحشد الشعبی تظاهرات های عراق فالح الفیاض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه مسئولان در نظام اسلامی باید همه تلاش خود را برای انجام ماموریتشان به کار بگیرند، گفت: نظر و جلب رضایت مردم در انجام ماموریتی که به مسئولان داده شده، مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی بعد از ظهر امروز پنجم اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: در نظام اسلامی وقتی کسی مسئولیتی به عهده دارد، در دو محور عمده در پیشگاه خداوند مسئول و پاسخگو خواهد بود.

وی افزود: نخستین محور، ماموریتی است که باید تمام تلاش خود را برای تحقق آن در حوزه اقتصاد و فرهنگ به کار بگیرد.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: نظر و جلب رضایت مردم در انجام ماموریتی که به مسئولان داده شده، مهم است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: محور دوم این است که در حوزه مدیریت هر کدام از ما چه میزان به مسائل شرعی و اخلاقی در درون دستگاه توجه می‌شود و نباید بگوییم این مورد شخصی است و به ما ربطی ندارد.

وی با اشاره به اهمیت این مسائل افزود: در این حوزه تدابیری اندیشیده شده و باید کمک شود ادارات و مجموعه‌های خدمت رسان کمک صادقانه و برادرانه‌ای به دستگاه‌های مسئول بدهند تا طرحی که آغاز شده به خوبی و موردپسند خداوند اجرا شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توضیح سردار رادان درباره گشت ارشاد/ مهمتر از طرح نور، پلیس ماموریتی ندارد!
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • سردار رادان: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای «طرح نور» نیست
  • فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور نیست
  • فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور وجود ندارد
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز
  • عناوین روزنامه‌های روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳