Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@13:39:28 GMT

تولیدکنندگان شمش فولاد در معرض تعطیلی قرار دارند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۲۴۳۸

تولیدکنندگان شمش فولاد در معرض تعطیلی قرار دارند

عضو انجمن فولاد ایران گفت: رکود ساخت و ساز و کمبود ضایعات ساختمانی در کنار مشکلات تولید آهن اسفنجی، واحدهای تولید فولاد را در معرض تهدید جدی تعطیلی قرار داده است. ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

رضا شهرستانی، عضو انجمن فولاد ایران در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: رکود ساخت و ساز و کمبود ضایعات ساختمانی در کنار مشکلات تولید آهن اسفنجی، واحدهای تولید فولاد را در معرض تهدید جدی تعطیلی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر تولید شمش القایی حدود 5 میلیون تن است و پیش‌بینی می‌شود با افزایش ظرفیت، تولید شمش القایی در سال‌های آینده به 8 میلیون تن برسد که در صورت تحقق این پیش‌بینی 30 درصد از کل مصرف داخلی فولاد ایران تأمین خواهد کرد.

شهرستانی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات تأمین آهن اسفنجی و قراضه شرایط را برای واحدهای تولیدی سخت کرده است، گفت: براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تولید آهن اسفنجی 9 درصد رشد کرده است در حالی که با توجه به تولید 25 میلیون تنی فولاد در سال قبل و هدف‌گذاری افزایش این مقدار به امسال 28 میلیون تن در سال جاری، 7 درصد از برنامه عقب هستیم.

عضو انجمن فولاد افزود: دست‌یابی به اهداف تعیین شده برای سال جاری نیازمند رشد 14 درصدی تولید آهن اسفنجی است در حالی که ما 5 میلیون تن در تأمین آهن اسفنجی واحدهای فولادی کمبود داریم که معادل 9 میلیون تن سنگ دانه بندی شده است و متاسفانه همین مقدار سنگ امسال صادر گردید و عرضه آهن اسفنجی امروز به قدر نیاز واحدهای تولید فولاد نیست.

شهرستانی گفت: متأسفانه با توجه به کاهش عرضه اهن اسفنجی حمل و نقل این مواد نیز بسیار گران شده به نحوی که معیار تن به کیلو رعایت نمی‌شود.

وی گفت: اعمال عوارض صادراتی برای سنگ آهن باعث شده تا فعالان این بخش همچنان محصولات خود را صادر کنند در حالی که قیمت گذاری اهن اسفنجی امروز شفاف نیست گرچه باید مطابق با 50 درصد قیمت شمش خوزستان باشد.

وی در ادامه صحبتهای خود به رکود بخش مسکن و کاهش ضایعات ساختمانی اشاره کرد و گفت: این رکود باعث شده تا واحدهای تولیدی در تأمین قراضه نیز با مشکل روبرو شوند به نحوی که اگر این شرایط ادامه پیدا کند واحدهای شمش فولادی به مرحله بحرانی رسیده و حتی تعطیل خواهند شد.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,78/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، عزیز برگ نی در دیدار با مدیرعامل و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: تعدد تصمیم گیری های دستگاه های اجرایی عدم مدیریت یکپارچه مشکلات عدیده برای فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

وی حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده را مشکل دیگر تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود:عدم ثبات قوانین مناطق آزاد و بخشنامه های روزمره تولیدکنندگان را سردرگم کرده است.

برگ نی مشکل عدم وجود شعبه ارزی بانک ها در منطقه را از دیگر مشکلات تولید در منطقه عنوان کرد و گفت: برای رفع تعهد ارزی تولیدکننده مجبور است به کررات به مرکز استان سفر کند.

وی مشکل قرنطینه گمرک و قوانین دستپاگیر ، مشکلات بانکی و بازرگانی را از دیگر موارد قابل بررسی عنوان کرد و اضافه کرد: در سال جهش تولید نیاز است بخش عمده مشکلات تولیدکنندگان رفع شود.

این فعال اقتصادی و تولیدکننده منطقه آزاد ماکو با اشاره به آمادگی تمامی فعالان اقتصادی برای لبیک گویی به منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال ابراز امیدواری کرد: منطقه آزاد ماکو پیشران جهش تولید با مشارکت مردم خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • قیمت هر شانه تخم‌مرغ به ۶۵ هزار تومان رسید
  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها
  • محدودیتی برای خرید مازاد تولید مرغ نداریم
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • چالش تعطیلی پنجشنبه‌ها به زنجان رسید!