Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:04:52 GMT

فعالیت پلیس مدرسه در مدارس ابتدایی ساری آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۲۵۲۱

فعالیت پلیس مدرسه در مدارس ابتدایی ساری آغاز شد

بر اساس این طرح در هر مدرسه مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه ۱ و ۲ ساری سه دانش آموز به عنوان پلیس راهنمایی و رانندگی فعالیت خواهند کرد.

این دانش آموزان که پلیس مدرسه نامیده می شوند، پس از گذراندن دوره آموزشی پلیس راهنمایی و رانندگی با گرفتن  کاور مخصوص پلیس و تابلو ایست، فعالیت خود را آغاز کردند.

طبق مصوبه وزارت کشور و با ابلاغ پلیس راهنمایی و رانندگی، اگر راننده ای به تابلو ایست پلیس مدرسه بی توجهی کند ، ۶۰ هزار تومان جریمه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش آموزان پلیس مدارس همانند ماموران راهور هستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در این مراسم گفت که به منظور ایمنی بیشتر تردد دانش‌آموزان ، از هر مدرسه ابتدایی سه دانش آموز به عنوان پلیس مدرسه انتخاب شدند.

سرهنگ مهدی باقری افزود: دانش آموزان پلیس مدرسه پیش از این دوره آموزشی مقررات راهنمایی و رانندگی را در حوزه تردد از خط عابر پیاده و چگونگی ایست دادن فرا گرفته اند.

وی با ذکر این نکته که دانش آموزان پلیس مدرسه  با لباس ویژه و در دست گرفتن تابلوی ایست مانند ماموران راهنمایی و رانندگی هستند، گفت: طبق مصوبه وزارت کشور که به راهنمایی و رانندگی ابلاغ شده است، جریمه هر خودرویی را که به ایست پلیس مدرسه توجه نکند ، ۶۰ هزار تومان تعیین کرده است.

باقری با بیان این که این طرح ملی در شهرهای مراکز استان های کشور آغاز شده است، افزود: این طرح پس از شناسایی و برطرف کردن نقاط ضعف از طریق اجرا در مراکز استان ها، طبق برنامه در همه شهرها اجرایی خواهد شد.

رئیس راهنمایی و رانندگی مازندران وجود ۵۰۰ هزار دانش دانش آموز در استان را فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ مقررات راهنمایی و رانندگی و ایمنی تردد و عبور و مرور دانست و گفت: همسو با این ظرفیت سال گذشته ۱۳۵هزار دانش آموز دوره مقررات راهنمایی و رانندگی را فرا گرفتند و امسال این آمار به ۱۵۰ هزار نفر افزایش می یابد.

وی تاکید کرد که پلیس راهور در طول سال تحصیلی آمادگی هر گونه همکاری با آموزش و پرورش در جهت آموزش ایمنی و اصول خدمات دهی به سرویس های مدارس را نیز دارد و اگر مدرسه ای مشکلی را در اطراف محیط آموزشی خود دارد می تواند موضوع را پلیس در میان بگذارد.

باقری گفت : رانندگان خودروهای مدارس دانش آموزان باید نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی بیشترین حساسیت را داشته باشند ، چرا که رعایت مقررات برای دانش آموزان داخل خودروها  همانند  یک درس آموزشی عملی محسوب می شود.

رئیس پلیس راهور مازندران  خطاب به دانش آموزان پلیس مدرسه گفت که در سال جاری ۷۴ نفر از عابرین پیاده در اثر تصادف در جاده های دورن شهری استان جانشان را از دست دادند که این آمار بسیار وحشتناک است. 

طبق آمار آموزش و پرورش مازندران بیش از ۵۳۷ هزار دانش آموز در حدود چهار هزار مدرسه و ۲۱ هزار کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

برچسب‌ها مازندران مدرسه پلیس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران مدرسه پلیس مازندران مدرسه پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند

شهردار یزد گفت: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است و دانش‌آموزان مدارس استثنایی، رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در بازدید از پارک آموزش ترافیک شهرداری و روند آموزش رفتارهای ترافیکی با بیان اینکه باید برای ارتقای ایمنی ترافیک و رعایت حقوق شهروندی آموزش در تمام مقاطع سنی وجود داشته باشد، اظهار کرد: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است.

وی افزود: علاوه بر دانش‌آموزان مهدکودک، پیش دبستانی و سایر مقاطع تحصیلی، دانش‌آموزان مدارس استثنایی استان نیز آموزش‌های لازم را در خصوص رفتارهای ترافیک، مقررات ایمنی و عبور و مرور و خطرهای ناشی از بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی فرا می‌گیرند.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: آموزش در این پارک به منظور نهادینه کردن و رعایت قانون و مقررات هنگام رانندگی و آشنایی کودکان با علائم ترافیکی است؛ بنابراین آموزش کودکان در هر زمینه‌ای که باشد اثرگذاری بیشتری نسبت به آموزش بزرگسالان دارد زیرا کودکان در رده سنی قرار دارند که به راحتی آموزش‌های مختلف را فرا می‌گیرند و به خوبی رعایت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، پارک آموزش ترافیک شهرداری یزد روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است که این آموزش با همکاری پلیس راهور به دو صورت تئوری و عملی انجام می‌شود، به نحوی که در بخش تئوری، آموزش در کلاس و با حضور مربی به صورت تصویری (پخش انیمیشن‌های ترافیکی)، برگزاری مسابقه و پرسش و پاسخ در خصوص مسائل ترافیکی و در بخش عملی در محوطه پارک، برنامه‌های آموزشی همچون نحوه آشنایی با چراغ‌ها، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، راه‌ها، پیاده‌رو و خیابان‌ها و دیگر نشان‌ها که در مقیاس کوچک‌تر طراحی و احداث شده است، انجام می‌شود.

کد خبر 747073

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان