Web Analytics Made Easy - Statcounter

سند تعاون و همکاری، فیمابین مرکز رسیدگی به امور مساجد و جمعیت هلال احمر استان تهران به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، سند تعاون و همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد و جمعیت هلال احمر استان تهران توسط مدیران دو مجموعه به امضا رسید.

در ابتدای این جلسه که در دفتر جمعیت هلال احمر استان تهران برگزارشد، شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران ضمن ابراز خرسندی از این سند تعاون و همکاری بیان داشت: هلال احمر یک جمعیت و تشکل مردمی است و امروزه یکی از مهمترین خواستگاه‌های تشکل‌های مردمی در کشور عزیزمان، مساجد هستند و اتفاقاً بسیاری از داوطلبان جهادی این جمعیت از اهالی مساجد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از سازمان اوقاف و امور خیریه، می‌توانم بگویم جمعیت هلال احمر دومین مرکز مهمی است که مردم موقوفات خود را به آن وقف و هدیه می‌کنند و این پتانسیل عظیم و مهم نیازمند مدیریت مردمی است.

فتحی افزود: بزرگترین سرمایه ما اعتماد مردم است به گونه‌ای که در سیل اخیر نزدیک ۴۰۰ میلیارد تومان هدایای نقدی و غیرنقدی از سوی مردم به این جمعیت اهدا شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه همکاری و تفاهم این جمعیت با مرکز رسیدگی به امور مساجد سرمایه ارزشی و مردمی این جمعیت را چند برابر خواهد کرد و ما را در رسیدن به اهداف الهی این جمعیت موفق می‌کند، تصریح کرد: شعار امروز این جمعیت «جامعه آماده است» که برای تحقق آن به همیاری و کمک امور مساجد نیازمندیم تا با بهره‌گیری از ظرفیت بالای مساجد در امر آموزش و افزایش سطح توان مردم برای مقابله با حوادث، جامعه را برای مواجهه با حوادث و بلایا آماده‌تر کنیم، چرا که مسجد محل بصیرت‌افزایی مردم است و در همه حوادث ملجا و پناهگاهی امن و خوب برای مردم بوده است.

فعالیت مساجد برای افزایش آگاهی‌های مردم برای مواجهه با حوادث

در ادامه حجت‌الاسلام‌ نوری‌زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهارداشت: مسجد از ابتکارات اسلام عزیز است و قرارگاه امن و پناهگاه همیشگی مردم در همه دوران‌ها و در مواجهه با همه حوادث بوده است که در آن علاوه بر تدبیر حکومتی و نظامی، کمک به فقرا، آموزش، سرپرستی ایتام و همه امور جامعه جاری بوده است و در یک کلام مساجد مهمترین درگاه کمک‌های اجتماعی و خدمات فرهنگی، مادی و معنوی بوده و است.

وی با بیان اینکه هدف بنده و همکارانم از همان روز ورود به سنگر خدمت مجاهدانه به مرکز رسیدگی به امور مساجد این بوده است که کارکردهای اجتماعی مسجد را بیشتر و بیشتر عملیاتی و محقَق کنیم، گفت: در تمام امور مردم بنا داریم با محوریت مسجد، همگام و هم‌نفس مردم عزیز کشورمان باشیم. سند تعاون و همکاری مذکور، مسیری بسیار خوب برای هم‌افزایی با جمعیت هلال احمر در مسیر خدمت رسانی اجتماعی بیشتر به مردم است و امیدواریم با استفاده از ظرفیت مساجد و ائمه جماعات بتوانیم در مسیر این سند تعاون در حوزه‌های آموزشی، افزایش بصیرت و آگاهی‌های مردمی به منظور ایجاد آمادگی بیشتر جامعه برای مواجهه با حوادث، گامی موثر برداریم.

این سند تعاون در ۶ ماده با محوریت همکاری و تعامل در برنامه ریزی و ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و امدادی به امضای رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مرکز رسیدگی به امور مساجد هلال احمر مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امداد رسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل در جنوب استان خبر داد و گفت: ۷۷ نفر از این حادثه دیدگان اسکان اضطراری یافتند.

سید محمد مهدی سجادی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با جاری شدن سیل در شهرهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان ۱۳۵ نفر در قالب ۳۵ خانوار دچار حادثه شدند.
وی افزود: به منظور پشتیبانی هر چه بهتر و خدمات رسانی مناسب ۱۲۱ نیرو در قالب ۲۴ تیم از هلال احمر استان عازم شهرهای سیل زده جنوب استان شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا پیش از ظهر امروز منازل ۱۲ روستا درگیر سیلاب و آبگرفتگی با بکارگیری موتور پمپ از آب تخلیه شد.

سجادی افزود: ۸۰ تخته پتو، ۴۵ تخته موکت، ۲۱ دستگاه چادر امدادی و ۲۸۰ قوطی کنسرو میان حادثه دیدگان سیلاب توزیع شد.

وی ادامه داد: تیم های امدادی جمعیت هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته در ۱۸ شعبه هلال احمر آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور بالاترین سطح هشدار هواشناسی در استان در بحث تشدیدفعالیت سامانه بارشی اظهار کرد: از عصر سه شنبه تا عصر چهارشنبه (۲۸ تا ۲۹ فروردین) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت و توفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ تا ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

محسن حیدری بیان کرد: برای شهرستان‌های زرآباد، فنوج، کنارک، لاشار، قصرقند، چابهار، دشتیاری، نیکشهر، دلگان، جنوب ایرانشهر، بمپور، راسک، سرباز، سیب سوران، مهرستان، سراوان، گلشن و جنوب خاش رگبار سنگین باران و تگرگ در مدت زمان کوتاه، رعد برق شدید، وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های امدادی هلال‌احمر بیرجند به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیرو‌های مسلح
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی مردم نوعدوست زنجان به همنوعان در غزه
  • ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیروهای مسلح
  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان
  • فوت مرد 71 ساله مهابادی هنگام جمع آوری گیاهان کوهی
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام در دو سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است‌
  • افزایش ۹۰ درصدی امدادرسانی به حوادث در ایلام