Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تاکنون پنج نفر در پی ابتلا به آنفلو‌انزا و شدت علائم این بیماری و با توجه به سابقه علائم بیماری‌های زمینه‌ای در محدوده این دانشگاه جان باخته‌اند. ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

محمد هاشمی‌ شهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: از ابتدای آذرماه تاکنون بیش از 750 بیمار با علائم ابتلا به آنفولانزا به بیمارستان «بوعلی» زاهدان مراجعه کرده‌اند که منجر به بستری شدن 150 نفر آنها شده و پنج نفر نیز در پی ابتلا به آنفلو‌انزا و شدت علائم این بیماری و با توجه به سابقه علائم بیماری‌های زمینه‌ای در محدوده این دانشگاه جان باخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستان و بلوچستان| دانش‌آموز "قصرقندی" در پی ابتلا به آنفولانزا فوت کرددر پی شیوع آنفولانزا؛ مدارس سیستان و بلوچستان تا یکشنبه هفته آینده تعطیل استتهران| وزیر بهداشت در گفت‌و‌گوبا تسنیم: تعطیلی مدارس هیچ ارتباطی با آنفولانزا ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اشاره به اینکه خودمراقبتی مهمترین راهکار پیشگیری از آنفولانزا است، ادامه داد: سرایت این بیماری به دو روش مستقیم و غیرمستقیم است که در تماس مستقیم قطرات تنفسی شخص بیمار به شخصی که تا فاصله حدود یک تا دو متری پرتاب می‌شوند می‌تواند عفونت را به اطرافیان منتقل کند و در تماس غیرمستقیم ویروس ممکن است ساعت‌ها در شرایط سرد و رطوبت کم در محیط خارج زنده بماند و تماس دست با سطوح یا اشیاء آلوده به این قطرات و سپس با زدن دست آلوده به چشم، بینی و دهان این عفونت انتقال پیدا کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان جهت مقابله با آنفولانزا، گفت: با استقرار آزمایشگاه منطقه‌ای آنفلولانزا در زاهدان روند تشخیص و درمان این بیماری در استان تسریع شده و و این آزمایشگاه قابلیت پاسخگویی به دانشگاه‌های همجوار را نیز دارد.

انتهای پیام/393/ ت

R7843/P1336/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در سطح استان کردستان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، اکبر محمدی، شامگاه سه‌شنبه _بیست‌وهشتم فروردین_ در بازدید از بخش‌های مختلف معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با ارتقا کیفی سطح خدمت رسانی خود توانسته است رضایت‌مندی مطلوبی را در سطح جامعه ایجاد کند.

وی افزود: در دولت سیزدهم توجه مناسبی به بخش بهداشت و درمان استان کردستان شده است که در همین راستا مصوبات خوبی را در سفرهای ریاست جمهوری به استان کردستان شاهد بوده‌ایم که با پیگیری‌های مجدانه استاندار کردستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از بسیاری از مراکز تخصصی از جمله قلب، سرطان و پیوند استخوان در استان کردستان هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان تحول در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی استان را حاصل برنامه ریزی‌های مدون در این حوزه دانست و گفت: با تدابیر پیش بینی شده شاهد بروز کمترین چالش از نظر کمبود داروهای خاص در سطح استان هستیم و امیدواریم با برنامه ریزی‌های آتی بتوانیم نسبت به گسترش خدمات در بخش توریسم درمانی هم گام‌های جدیدی برداریم.

محمدی از ذخیره‌سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای خبر داد و تصریح کرد: استان کردستان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دارای کمترین چالش در حوزه اقلام دارویی ضروری و مورد نیاز بیماران خاص است که درصدد هستیم با احداث انبار استراتژیک دارویی به توسعه این بخش هم کمک کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان استفاده از ظرفیت‌های قانون مولدسازی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی را یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه خدمت رسانی توسط این دانشگاه ذکر کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان آمادگی خود را جهت همکاری و تعامل با دانشگاه علوم پزشکی، خدمات و بهداشتی و درمانی این استان در همین راستا را اعلام می‌کند.

کد خبر 745292

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • سیل مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست | عکس
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در زاهدان برگزار شد
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • رابط مردمی سازی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود