Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز دانشجو با حضور سرزده در دانشگاه فرهنگیان در فضایی صمیمی با دانشجویان به گفتگو نشست.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل ازز روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با حضور سرزده در دانشگاه فرهنگیان قزوین، در نماز جماعت این دانشگاه شرکت و سپس دقایقی را برای دانشجویان سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با حضور در غذاخوری دانشگاه، ضمن صرف غذا در فضایی صمیمی با دانشجویان به گفتگو نشست.

آیت‌الله عابدینی در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو، اظهار کرد: وقتی شما عزیزان وارد عرصه معلمی شده و دانشجوی تربیت معلم شده‌اید، مخاطب کلام امیرالمؤمنین(ع) قرار می‌گیرید که از همه ما خواسته است تا تلاش کنیم در زمره عالمان ربانی قرار بگیریم.

وی تصریح کرد: دل انسان ظرف وجودی او را تشکیل می‌دهد و به هر میزانی که بتوانیم ظرفیت وجودی خود را گسترش دهیم، ارزشمندتر می‌شویم و ظرفیت پذیرش آیات الهی را پیدا می‌کنیم.

 امام جمعه قزوین ادامه داد: ظرف دل انسان با انس با قرآن افزایش می‌یابد و انس با قرآن به معنای عشق و علاقه قلبی زیاد به قرآن است و با مطالعه و تفسیر متفاوت است و به همین خاطر صرفاً نباید به حفظ و قرائت قرآن اکتفا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه اطلاعات عمومی با اعتقادات دینی متفاوت است، خاطرنشان کرد: هر اطلاعاتی منجر به اعتقاد نمی‌شود؛ زمانی اطلاعات دینی منجر به اعتقادات دینی می‌شود که بین قلب و عقل پیوند ایجاد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه امام علی(ع) مردم را به سه دسته تقسیم کرده است، به تشریح این سه دسته پرداخت و افزود: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند دسته اول عالمان ربانی هستند؛ آنها همه کارهای خود را برای جلب رضای خداوند انجام می‌دهند و همواره دغدغه تحقق آرمان‌های الهی را دارند که ائمه اطهار (ع) نمونه بارز عالمان ربانی محسوب می‌شوند.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه دسته دوم کسانی هستند که دنبال عالمان و علوم ربانی حرکت می‌کنند، ادامه داد: قرآن، روایات و احادیث جزو علوم ربانی هستند که تعالی بخش روح و تغذیه کننده عقل محسوب می‌شوند.

 این مفسر قرآن و نهج‌البلاغه اضافه کرد: «همج رعاع» عنوانی است که امام علی (ع) بر دسته سوم مردم نهاده است و می‌فرمایند آنها ریشه‌های محکمی ندارند و چهار ویژگی را برای آنها ذکر می‌کند.

وی گفت: «همج رعاع» افرادی هستند که دنبال هر صدایی به حرکت در می‌آیند زیرا هدف مشخصی ندارند، هر نسیمی آنها را به دنبال خود می‌برد چون ریشه ندارند، از نور علم استفاده نمی‌کنند چون انگیزه‌ی معنوی ندارند و به هیچ چیز محکمی نظیر قرآن و اهل بیت (ع) متصل نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امام علی(ع) ویژگی های عالم نمایان را نیز به ما معرفی کرده و تأکید کرده‌اند که آنها اسم عالم دارند اما عامل محسوب نمی‌شوند. عالم نمایان به جای معرفت و حکمت، جهالت‌ها را در ذهن خود انباشت می‌کنند و در عمل ذلالت و گمراهی را با خود همراه می‌کنند.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: عابدینی قزوین امام جمعه دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها یکی از آفت‎های بزرگ بازار مسکن کشور است، کار به جایی می‌‎رسد که اراضی وسیع و املاک ارزشمند در تهران، مشهد و کل ایران در تملک بانک‌هایی باشد که قرار است مردم را خانه‌دار کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با سیدخلیل منبتی، مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی و جمعی از معاونان وی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تزریق امید به بازار مسکن را مهم‎ترین راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهارداشت: مهم تر از هر چیز این است که مردم برای تأمین مسکن امید داشته باشند زیرا امروزه وضعیت طوری است که خانه‎‌دار شدن برای برخی اقشار به منزله یک امر غیرقابل تحقق و موهوم محسوب می‌شود و این ناامیدی باید ریشه‎کن شود.

وی افزود: مهم ترین چالش در بازار مسکن، عدم تناسب عرضه با تقاضاست؛ وقتی این تناسب وجود نداشته باشد و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه باشد، کار به جایی می‌رسد که صاحب محصول به هر قیمتی که دلش بخواهد، کالا را وارد بازار می‌‎کند. مسئله مسکن نیز از این قبیل است و ساخت محدود خانه به موازات معطل نگه‎داشتن نیاز مردم کار را به جایی رسانده که برخی افراد به هر قیمتی که بخواهند، مسکن خود را ارائه می‎‌‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بنگاه‌‎داری بانک‎‌ها یکی از آفت‎های بزرگ بازار مسکن کشور است. اینجور که این‎ها رفتار می‌‎کنند، کار به جایی می‌‎رسد که اراضی وسیع و املاک بسیار ارزشمند در تهران، مشهد و کل ایران در تملک همین بانک‎هایی باشد که قرار است مردم را خانه‎دار کنند. اینجاست که می‎‌گوییم نهادهایی نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که محصول تدبیر و درایت مستقیم امام راحل هستند، باید به‎ گونه‎ای میدان‎داری کنند که دست مافیا از بازار مسکن دور بماند.

شش ‎هزار  واحد مسکونی در مرحله تکمیل

سیدخلیل منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‎های ساخت مسکن گفت: هم‌اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از 1500 واحد مسکونی برای افراد کم‎ درآمد همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی درحال ساخت است. علاوه بر این، عملیات عمرانی 3500 واحد نیز در سرتاسر استان در دستورکار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم شود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال 1402 تاکنون، بیش از 26 هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن روستایی واگذار شده‌ که هم‌اکنون فرایند ساخت در آن‌ها در جریان است. علاوه بر این، در همین بازه زمانی بیش از 697 میلیارد تومان تسهیلات حوزه مسکن روستایی اعم از قیر، اعتبارات ملی، استانی و منابع نفتی تصویب شده که اعطای آن همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • رابطه بین دانش و صنعت تقویت شود
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • کشاورزی پیشران اقتصاد کشور است