Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت و توانمندیهای در بخش های مختلف است گفت: گیلان در هدف گذاری صادرات کالا عقب مانده است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(یک‌شنبه، 17 آذر) در چهارمین جلسه توسعه صادرات غیر نفتی گیلان در استانداری اظهار کرد: صادرات یکی از مهمترین مقوله‌های ارتقاء توسعه استان است و باید از همه ظرفیت‌ها در این بخش استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

                             

استاندار گیلان با بیان اینکه در صادرات باید به محصولات کشاورزی بیش از پیش توجه کرد گفت: از هدف‌گذاری انجام شده در بخش صادرات کالا، عقب مانده‌ایم که اهتمام جدی دستگاه‌های مختلف به‌ویژه حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، تولیدی و اقتصادی را می‌طلبد.

 

وی با بیان اینکه در هشت ماه امسال بیش از ۲۶۰ میلیون دلار صادرات به کشورهای روسیه، آذربایجان، عراق، قراقستان، گرجستان و کشورهای آسیای میانه انجام شد اعلام کرد: باید صادرات استان بیش از پیش تقویت شود تا بتوانیم برنامه هدف ۵۰۰ میلیون دلاری را تحقق بخشیم.

 

زارع اذعان کرد: ظرفیت دریایی، ریلی و هوایی از شاخصه‌ها و مزیت‌های صادراتی گیلان است که با بهره‌گیری و مدیریت در این بخش می‌توان صادرات به کشورهای همجوار را در بخش‌های مختلف افزایش داد.

 

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از بستر ایجاد شده در خصوص ارتباط با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، شاهد توسعه بیش از پیش این بخش که دارای اهمیت است، باشیم.

 

استاندار گیلان به ظرفیت‌های صنایع دستی و گردشگری اشاره و تصریح کرد: با برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی‌های استان می‌توان تجار و بازرگانان را به صادرات ترغیب کرد و تراز تجاری صادرات گیلان را در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف افزایش داد.

 

وی با اشاره به احداث پایانه صادراتی گل و گیاه در آستارا خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، سازمان برنامه و بودجه، سازمان صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی در شناسایی اولویت‌ها و تسریع همکاری‌های لازم برای تأمین زمین شد.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد روز دانشجو انتخابات مجلس اصفهان استان بوشهر ظرفیت های اقتصادی صادرات کالا گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان

سفیر تاجیکستان در ایران با اشاره به افزایش حجم مبادلات تجاری ۲ کشور گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان سال قبل به ۲۷۰ میلیون دلار رسید و امسال به ۷۰۰ میلیون دلار هدف‌گذاری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، نظام‌الدین زاهدی، ظهر امروز در نشست با استاندار بوشهر ظرفیت‌های مختلف این کشور را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: تاجیکستان محصولات مختلف کشاورزی و صنعتی داد که ضمن تأمین نیاز داخلی برخی صادر می‌شود.

سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران ، واردات فرش ماشینی از ایران را یکی از محصولات صادراتی ایران به این کشور نام برد و افزود: بازار خرما در کشور تاجیکستان از محصولات جمهوری اسلامی ایران است.

وی واردات محصولات پتروشیمی و لاستیکی را از ایران را از دیگر موارد اعلام و خاطرنشان کرد: حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان در دولت سیزدهم افزایش یافت و در مجموع از 57 میلیون دلار در 5 سال قبل، در سال گذشته به 270 میلیون دلار رسید و هدف‌گذاری امسال 700 میلیون دلار است.

زاهدی با بیان اینکه قیمت ارز در این کشور ثابت است گفت: ارتباط ایران و تاجیکستان توسعه یافته و با اجرایی شدن، اسناد دوجانبه این روابط افزایش قابل توجهی می‌یابد.

راه‌اندازی نمایشگاه مشترک محصولات استان بوشهر با تاجیکستان

احمد محمدی‌زاده هم با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان بوشهر اظهار داشت: این استان طولانی‌ترین مرز دریایی و ساحل با خلیج‌فارس دارد و با 5 کشور حاشیه خلیج‌فارس همسایه است.

وی تولید 74 درصد گاز مصرفی کشور، فعالیت 23 مجتمع پتروشیمی و تولید 50 درصد محصولات صنایع پتروشیمی را از دیگر ویژگی‌های استان بوشهر برشمرد و بیان کرد: 93 درصد نفت خام کشور از استان بوشهر صادر می‌شود و در کنار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، ظرفیت‌های مهمی در عرصه تولیدات محصولات کشاورزی از جمله خرما، میگو وجود دارد.

استاندار بوشهر وجود 6 میلیون اصله نخل، تولید 20 درصد خرما کشور، 50 درصد محصول میگو پرورشی از دیگر توانمندی‌های استان برشمرد و بیان کرد: استان بوشهر دارای 16 بندر در بخش‌های مختلف است که ظرفیت قابل توجهی برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان برای معادلات تجاری با کشورهای جنوبی خلیج‌فارس دارد.

محمدی‌زاده بندر دیر را یکی از قطب‌های تجارت دریایی با کشور قطر نام برد و افزود: استان بوشهر با این ظرفیت‌ها آمادگی توسعه روابط با تاجیکستان دارد.

وی خواستار بررسی تعیین خواهرخواندگی‌ یکی از شهرهای استان بوشهر با یکی از شهرهای تاجیکستان شد و گفت: تاجیکستان می‌تواند در امر صادرات محصولات مختلف از استان بوشهر اقدام کند.

استاندار بوشهر همچنین خواستار راه‌اندازی نمایشگاه مشترک محصولات استان بوشهر با تاجیکستان و اعزام هیئت‌های تجاری دو کشور برای آشنایی با محصولات در امر توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری شد.

محمدی‌زاده پیشنهاد کرد: باتوجه به اینکه تاجیکستان مرز دریایی ندارد از ظرفیت بنادر استان بوشهر در ساخت انبار پشتیبانی برای صادرات به کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس استفاده کنند.

تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان گفت: با تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری، فنی و صنعتی ایران و تاجیکستان فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و تبادل تجارب با کشور تاجیکستان فراهم شده است.

علی باستین با اشاره به فراهم شدن ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان بوشهر برای توسعه صنایع پتروشیمی برای سرمایه‌گذاران کشور تاجیکستان افزود: در استان بوشهر مواد مورد نیاز صنایع این کشور در عرصه پتروشیمی فراهم است.

وی قطب تولید محصولات پتروشیمی ایران را منطقه پارس جنوبی در عسلویه و کنگان دانست و تصریح کرد: مناطق ویژه اقتصادی در استان آمادگی همکاری برای سرمایه‌گذاری در عرصه ایجاد مجتمع‌های پتروشیمی و صنایع پایین دستی است.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • متحدان هیتلر، متحدان نتانیاهو
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • صادرات ۲۸ میلیون دلاری مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت