Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش علمی و آموزشی کشوری حوزه بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قشر دانش‌آموز با حضور مسئولان وزارت آموزش‌ و پرورش و دستگاه‌های مرتبط در بوشهر آغاز شد. ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، همایش دو روزه علمی، آموزشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر اجرای طرح ملی نماد، پیشگیری از اعتیاد و طرح یاری گران زندگی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بوشهر آغاز به‌کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این همایش میزبان 400 نیروی فرهنگی از سراسر کشور است که معاونان پرورشی و فرهنگی، روسا و کارشناسان ادارات امور تربیتی، مشاوره تربیتی و تحصیلی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور از جمله این افراد هستند.

در روز دوم این همایش چهار کارگاه تخصصی برگزار می‌شود که سه طرح ملی در این کارگاه‌ها مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این همایش با تاکید بر شناسایی آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: این همایش یک فرصتی برای تبادل‌نظر و همگرایی بیشتر تمامی نهادها و سازمان‌های مرتبط است که همسویی بیشتری برای  اجرایی شدن نماد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قشر دانش‌آموز است.

علی‌مراد کرمی افزود: این رویداد در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار و سبب شناسایی و‌ تعمیق برنامه‌های استان می‌شود.

معاون فرهنگی و آموزشی وزیر آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه این گردهمایی در راستای ایجاد حرکت و نهضت عمومی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی مؤثر است تاکید کرد: باید سیاست‌های خود را تبیین و به یک درک  مشترک برسیم.

علیرضا کاظمی سلامت روح دانش‌آموزان را یک ضرورت دانست و افزود: نقشه راه برای دوره‌های کوتاه و بلندمدت تدوین شده و در این راستا از طرح یاری‌گران زندگی رونمایی می‌شود.

وی از عقب ماندگی 20 ساله در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد و بیان کرد: اکنون 20 سال در حوزه  مقابله با آسیب‌های اجتماعی عقب هستیم و برای جبران  این عقب‌افتادگی‌های گذشته نیاز به تلاش جهادی است.

معاون فرهنگی و آموزشی وزیر آموزش و پرورش آسیب‌های اجتماعی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های نظام دانست و خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی امروز به‌ اندازه‌ای فراگیر شده که از حد و مرز خود عبور کرده و همه اقشار جامعه را تحت تأثیر قرار داده است.

کاظمی با اشاره به اینکه همه خانواده‌ها از این آسیب‌ها مبرا نیستند گفت: آسیب اجتماعی منحصر به طبقه خاصی از جامعه نیست و برای عبور از این بحران نیاز به نهضتی ملی برای پیشگیری از نهضت آسیب اجتماعی است.

وی اجرای طرح نماد را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به تدوین طرح یاری‌گران زندگی اجتماعی افزود: در این راستا می‌خواهیم نهضت ملی مقابله با آسیب‌های اجتماعی بررسی و عملیاتی کنیم.

طرح نماد با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس اجرایی می‌شود بوشهر| "طرح نماد" در تمام استان‌های کشور عملیاتی شد 200 مدرسه استان قم تحت پوشش طرح نماد قرار دارند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش، مهارت‌های پایه را شرط ورود مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و تاکید کرد: در این راستا نیاز تغییر نگرش هم در داخل و خارج از آموزش‌ و پرورش است..

انتهای پیام/190/ح

R41363/P/S6,53/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین برملا اظهار کرد: مسائل آموزشی باید ریشه‌ای‌تر تحلیل شوند و برنامه بلندمدت‌تری برای برون‌رفت از این وضعیت و رفع مشکلات انجام شود. این کار آغاز شده است، اما نیازمند کمک سایر دوستان هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات در این زمینه این است که در خوزستان در هدایت تحصیلی، شرایط خوبی نداشتیم و سهم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در انتها بود و در نتیجه، انتخاب رشته نادرست در نمرات امتحانات پایانی تاثیرگذار بود. تلاش برای رفع این مساله در حال انجام است و نتایج آن را خواهیم دید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحلیل نمرات نوبت اول و شناسایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه گفت: بر اساس این اطلاعات، کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان لازم‌التوجه بر اساس دروس هدف تعیین‌شده در حال برگزاری است.

وی افزود: ۱۰ منطقه در استان خوزستان، بضاعت علمی و نیروی انسانی ضعیف‌تر دارند که برای بهبود وضعیت این مناطق، نیرو‌های سرگروه استان در حال برگزاری همایش‌های جمع‌بندی در این مناطق هستند.

برملا ادامه داد: همچنین روزانه دو سه وبینار آموزشی در مورد دروس هدف در کانال‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود تا آموزش در دورافتاده‌ترین نقاط توسط بهترین معلمان ارائه شود.

وی بیان کرد: از ظرفیت اپلیکیشن‌های آموزشی و تولید محتوا‌های آموزشی برای توانمندسازی معلمان توسط مولفان کتب درسی نیز استفاده شده است. در کنار آموزش، سنجش نیز در حال انجام است و آزمون‌ها از دروس هدف در سه پایه در حال برگزاری است و قرار است نتایج استخراج شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در ایام نوروز ۹ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های مطالعاتی شرکت کردند، گفت: بعد از کنکور، این پایگاه‌ها دوباره فعال می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های درس تصریح کرد: پیش از این، بدعت تعطیلی کلاس‌ها را داشتیم. با نظارت‌های انجام‌شده فعالیت‌های آموزشی تا روز آخر استمرار خواهد داشت.

برملا با اشاره به تلاش برای بهبود رتبه علمی خوزستان بین دیگر استان‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال حتما رتبه علمی خوزستان ارتقا می‌یابد.

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان