Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه نفر از برندگان جوایز نوبل فیزیک، شیمی و اقتصاد امسال اخیرا طی کنفرانسی از نگرانی خود درباره تغییرات آب و هوایی گفتند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، سه نفر از برندگان جایزه نوبل امسال اخیرا اظهار کرده‌اند پرداختن به موضوع تغییرات آب و هوایی از اهمیت زیادی برخوردار است.

برندگان جوایز فیزیک، شیمی و اقتصاد نظرات خود را در این باره در یک کنفرانس خبری که روز گذشته برگزار شد، اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"دیدیه کولوز"(Didier Queloz)، یکی از برندگان جایزه نوبل فیزیک ۲۰۱۹ که نوبل فیزیک را برای کشف این موضوع که یک سیاره فراخورشیدی در حال چرخش به دور یک ستاره شبه خورشید است، به دست آورد طی این کنفرانس گفت، تغییرات آب و هوایی مسئله بسیار مهمی است و افراد می‌بایست آن را بسیار جدی بگیرند زیرا ما نمی‌توانیم در مکانی به غیر از زمین زندگی کنیم زیرا ما گونه‌ای هستیم که برای این سیاره تکامل یافته‌ایم. ما برای زنده ماندن در هیچ سیاره دیگری غیر از این سیاره ساخته نشده‌ایم و بهتر است وقت و انرژی خود را صرف تلاش برای حفظ آن کنیم.

"استر دوفلو"(Esther Duflo) ، یکی از برندگان نوبل اقتصاد هشدار داد که مقابله با تغییرات آب و هوایی "نیاز به تغییرات جدی در رفتار و عملکرد بشریت و به ویژه در کشورهای ثروتمند که مصرف کنندگان بزرگ کالاها و انرژی هستند، دارد.

"ام. استنلی ویتینگهام"(M. Stanley Whittingham) مردی که اولین باتری لیتیوم یونی را ساخته و یکی از برندگان نوبل شیمی امسال است گفت: برای کمک به حل مسئله آب و هوا، اکنون بهترین زمان است. ما باید به طور جدی به فکر این موضوع باشیم. راه حل تنها از بین بردن دی اکسید کربن نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جوایز نوبل تغییرات آب وهوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان

به گزارش "ورزش سه"، استفانی فراپارت، داوری که در سال 2019 تاریخ‌ساز شد، بدون شک بدترین سال خود را تجربه می کند. این داور زن 40 ساله فرانسوی در لیست داوران منتخب برای قضاوت دو رویداد مهم ورزشی تابستان امسال قرار نگرفته است و در بازی های المپیک پاریس و یورو 2024 آلمان حضور نخواهد داشت.

"بهترین داور زن جهان" در سال‌های 2019، 2020، 2021 و 2022، بر اساس گزارش IFFHS، علیرغم این واقعیت که بالاتر از هر داور زن در سال های اخیر بوده و اولین زنی بود که برای داوری فینال سوپرجام فوتبال اروپا در سال 2019 منصوب شد، از حضور در مهمترین رویدادهای امسال محروم شده است. او در چند ماه پایانی سال 2023 و شروع سال جدید چند اشتباه تاثیرگذار داشته که برایش تاوان سختی داشت.

فراپارت همچنین اولین زنی بود که یک مسابقه را در رقابت‌های لیگ یک فرانسه قضاوت می‌کرد و در دسامبر 2020، اولین زنی بود که در لیگ قهرمانان اروپا داوری کرد. او همچنین اولین داور زن بود که در جام جهانی 2022 در قطر یک مسابقه فوتبال مردان را قضاوت کرد.

دیگر خبرها

  • ماجرای عکس تکان‌دهنده «آلن دلون» که جهان را شوکه کرد
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • ماجرای عکس تکان دهنده اسطوره سینمای جهان چه بود؟
  • ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟
  • (ویدیو) «نوبل‌پرایز ایران» یا «چهره‌های ماندگار» چرا تعطیل شد؟
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان
  • سیاره در برابر پلاستیک
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • گل انفرادی دیدنی گابریل مارتینلی در خانه چلسی (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۱۹/۲۰) / فیلم
  • جهادگر اردبیلی عنوان برگزیده آیین جایزه نوبل ایرانی را کسب کرد