Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدعلی الحوثی» رییس کمیته عالی انقلاب یمن دیشب (شنبه شب) با انتشار توئیتی به سخنان نخست وزیر سودان در آمریکا اشاره کرد و نوشت که تصمیم خارطوم برای خروج نیروهای سودانی از یمن "مثبت" است و مانع از خونریزی بیشتر خواهد شد.

«عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان جمعه گذشته در سفر خود به آمریکا اعلام کرد که حضور نظامیان این کشور در یمن در قالب ائتلاف سعودی، میراث دولت سابق به ریاست جمهوری "عمر البشیر" است و بدون شک نظامیان سودانی از یمن خارج خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، «محمد حمدان دقلو» معاون رئیس شورای نظامی حاکم بر سودان شمار نظامیان این کشور در یمن را بالغ بر ۳۰ هزار سرباز اعلام کرد و افزود که بیشتر آنان از نیروهای واکنش سریع سودان هستند که دولت مخلوع البشیر از آنها در جنگ داخلی دارفور استفاده می‌کرد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم مجموع خسارت‌های جانی وارد شده به مزدوران ارتش سودان از آغاز حملات به یمن را بیش از هشت هزار کشته، زخمی و مفقود اعلام کرد و گفت: تعداد کشته‌های مزدوران سودانی حدود ۴ هزار و ۲۵۳نفر برآورد می‌شود.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی شهید شده و بر اساس گزارش سازمان ملل قطحی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

برچسب‌ها محمدعلی الحوثی سودان انصارالله نیروهای مسلح یمن عربستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدعلی الحوثی سودان انصارالله نیروهای مسلح یمن عربستان محمدعلی الحوثی سودان انصارالله نیروهای مسلح یمن عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد

سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) تایید کرد که نیروهای صلحبان روسیه که در قره‌باغ مستقر بودند، در حال خروج از این منطقه هستند.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد نیروهای صلحبان روسیه در حال خارج‌ شدن از منطقه «قره‌باغ کوهستانی» هستند.

پسکوف در یک نشست خبری در پاسخ به این پرسش که آیا خروج نیروهای صلحبان روسیه از قره‌باغ صحت دارد، گفت: «بله، درست است.»

قره‌باغ منطقه‌ای است واقع در خاک جمهوری آذربایجان که تا چندی پیش اکثر ساکنان آن ارمنی‌تبار و به دولت ایروان نزدیک بودند. باکو در سپتامبر ۲۰۲۳ با حمله‌ای ناگهانی به این منطقه، دوباره کنترل قره‌باغ را در دست گرفت و تقریبا تمام ساکنان محلی آن به ارمنستان گریختند.

در یک سال گذشته و با مسلط‌شدن جمهوری آذربایجان بر قره‌باغ در حمله‌ای کوتاه و سریع، روابط مسکو و ایروان به تیرگی گراییده و خروج نیروهای صلحبان روسیه در قره‌باغ نیز گام تازه‌ای در مسیر سرد شدن روابط روسیه و ارمنستان است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند
  • حماس وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • انصارالله: به هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهیم
  • استقبال 95 درصدی مردم از طرح کالابرگ الکترونیکی
  • مرتضوی: استقبال از کالابرگ الکترونیکی ۹۵ درصدی است
  • ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است
  • استقبال از طرح «کالابرگ الکترونیکی» حدود ۹۵ درصد است