Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@23:29:22 GMT

هدیه مرگبار دولت انگلیس به مردم در ایام کریسمس

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۳۳۵۴

هدیه مرگبار دولت انگلیس به مردم در ایام کریسمس

اسباب‌بازی‌های خطرناک و غیر ایمن پیش از کریسمس به بازار انگلیس سرازیر می شوند، کریسمس کانون مناسبی برای جنایتکارانی است که با فروش اسباب بازی های خطرناک و ارزان منجر به نابودی امنیت می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ پیش بینی می شود که اسباب بازی های خطرناک و غیر ایمن پیش از کریسمس به بازار انگلیس سرازیر شده و به عنوان محصولات ضروری به فروش برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خریداران کریسمس هشدار داده شده که اسباب بازی های تقلبی و خطرناک که می تواند حاوی مواد سمی، مضر برای شنوایی و دارای خطر خفه کردن باشند را نخرند.

به گزارش گاردین، انجمن دولت های محلی (LGA) که نماینده شوراها در انگلیس و ولز است هشدار می دهد که اسباب بازی های تقلبی و غیر ایمن تا پایان کریسمس در بازار اشباع می شوند، زیرا بزهکاران از افزایش تقاضا برای کالاهای ضروری و پر فروش سوء استفاده می کنند.

اسباب بازی هایی که اخیرا توسط استانداردهای تجاری شوراهای محلی توقیف و مصادره شده اند، شامل بیش از 54000 خرس عروسکی که خطر خفگی را در پی دارد و اسکوترهای برقی فاقد ایمنیِ صوتی که می تواند به شنوایی کودک آسیب برساند، است.

نسخه های تقلبیِ اسباب بازی های محبوب که در سال گذشته به عنوان اسباب بازی ضروری کریسمس مورد تقدیر قرار گرفتند حاوی فتالات یک ترکیب شیمیایی سمی که به کبد، کلیه ها، ریه ها و سیستم تناسلی آسیب می زند، هستند.

هر ساله حدود یک چهارم از اسباب بازی های فروخته شده در انگلستان در ماه دسامبر خریداری می شوند. انجمن دولت های محلی، خریداران را ترغیب می کند تا بر روی اسباب بازی ها یا بسته بندی آنها به دنبال علامت تضمینی CE که مؤید ایمن بودن آنها برای مشتریان است، باشند.

این انجمن همچنین با توجه به افزایش تعداد خریدارانِ آنلاین خواستار این شد که علامت CE به وضوح در اطلاعات وب سایت های مربوط به فروش اسباب بازی درج شود.

طبق آمار منتشر شده، در سال گذشته بیش از 4.2 میلیون کالای تقلبی از جمله اسباب بازی ها به ارزش 21 میلیون پوند توقیف شد.

"سیمون بلَک‌بِرن" رئیس هیئت جوامع ایمن تر و قدرتمندترِ انجمن دولت های محلی گفت: "کریسمس کانون مناسبی برای جنایتکاران و بزهکارانی است که با فروش اسباب بازی های خطرناک و تقلبی با قیمتی ارزان به خریداران منجر به نابودی امنیت می شوند. آنها باید بدانند که اسباب بازی های تقلبی می شکنند و باعث آسیب دیدگی یا خفگی کودکان می شوند و مواد سمی موجود در آنها منجر به سوختگی و آسیب جدی می شود. اسباب بازی های برقی غیر استاندارد نیز باعث آتش سوزی یا برق گرفتگی خواهند شد."

"مارتین آلن" مدیر فنی ایمنی برق گفت: "ما از مصرف کنندگان می خواهیم تا تنها از خرده فروش یا تولیدکننده معتبر خرید کنند تا از بی خطر بودن آن اطمینان حاصل کنند."

وی افزود: "وقت آن است که دولت فروش کالاهای آنلاین را در بازار تنظیم کند. هدیه دادن در این فصل هرگز نباید شما و عزیزانتان را در معرض خطر قرار دهد."

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عرضه نوکیای تقلبی گفت: فروش این نوع موبایل در بازار به دور از انصاف و حرام است. سازمان بازرسی کل کشور باید به این موضوع ورود کند.

گروه دیجیتال بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید کاظم موسوی» نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون حواشی به وجود آمده درباره تولید تلفن همراه نوکیا در داخل کشور بدون اخذ مجوز از این شرکت خارجی اظهار کرد: عرضه این نوع موبایل‌ها به منزله تضییع حقوق مصرف‌کنندگان است. در چنین شرایطی مردم می‌توانند به دلیل خسارتی که از این محل شامل حالشان شده از عرضه کننده آن شکایت کنند.


نایب رئیس کمیسیون مجلس اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: کالا‌هایی باید در بازار عرضه شود که از تایید استاندارد‌های داخلی و بین المللی برخوردار باشد. اخیرا در فضای رسانه‌ای کشور شنیده شده که تلفن همراه تقلبی با عنوان نوکیا در بازار فروخته می‌شود که از اصالت کافی برخوردار نیست. خرید این موبایل صرفاً باعث هدررفت پول مردم می‌شود؛ لذا، فروش این نوع تلفن‌های همراه را دور از انصاف و حرام می‌دانم.


وی تاکید کرد: نهاد‌های نظارتی کشور مانند سازمان بازرسی کل کشور و تعزیرات حکومتی باید به این موضوع ورود کنند. وزارت صمت هم به عنوان متولی بازار باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد. مگر مردم ایران افراد متقلبی هستند که اکنون بخواهند از گوشی تقلبی استفاده کنند.


موسوی در پایان تصریح کرد: مردم در بازار پول یک کالای اصل را پرداخت می‌کنند، اما در نهایت یک محصول تقلبی را دریافت می‌کنند. بروز مسائل مشابه با این موضوع صرفا باعث بی اعتمادی مردم به بازار و مخدوش شدن ذهنیت آن‌ها نسبت به فضای اقتصادی کشور می‌شود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: موبایل ، بازار موبایل ، نوکیا ایرانی ، وزارت صمت ، سازمان تعزیرات حکومتی ، سازمان بازرسی کل کشور ، کالای تقلبی ، استاندارد لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9U

دیگر خبرها

  • گلر استقلالی با دستکش سیدحسین مقابل سپاهان
  • ۲ نفر حین فروش دینار تقلبی در مراغه دستگیر شدند
  • این بدترین هدیه‌ای بود که می‌شد به یورگن کلوپ داد!
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس