Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@10:25:59 GMT

شروع قاچاق گوشت گوسفندی با افزایش نرخ دلار!

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۳۴۰۱

شروع قاچاق گوشت گوسفندی با افزایش نرخ دلار!

خبرگزاری مهر: علی‌اصغر ملکی  با اشاره به رکود سنگین در بازار گوشت قرمز، گفت: به دلیل عدم خرید و تقاضای مردم، بازار راکد است و در حال حاضر، مغازه داران هر کیلوگرم شقه بدون دنبه با کیفیت را بین ۸۰ تا نهایت ۸۳ هزار تومان، خریداری می‌کنند و با ۱۰ درصد سود، آن را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: قیمت گوشت گوسفندی نسبت به حدود دو ماه قبل، بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان کاهش یافته؛ به نحوی که آن زمان، مغازه‌داران گوشت گوسفندی را کیلویی ۹۵ هزار تومان خریداری می‌کردند؛ اما الان حداکثر قیمت آن ۸۳ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار، انگیزه صادرکنندگان را برای صادرات دام بالا برده است، گفت:حجم انباشت دام به اندازه‌ای که برخی افراد عنوان می‌کنند نیست و کسانی که وزارت جهاد را برای صادرات تحت فشار قرار داده اند، به دنبال فروش دام با قیمت‌های بالاتر در کشور‌های همسایه هستند.

ملکی ادامه داد: با افزایش قیمت دلار، انگیزه قاچاق نیز بالا رفته و براساس اطلاعاتی که به ما رسیده، در مناطق غرب کشور از جمله کرمانشاه، بانه و پیرانشهر، این کار در حال انجام است؛ این در حالی است که قاچاقچیان دام را به کشور عراق می‌برند و به دینار آن را می‌فروشند که این کار، سود بالایی نصیب آن‌ها می‌کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: گوشت گوسفندی نرخ دلار قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین بخش زیادی از نهاده‌ها در سال جاری/ بازار گوشت قرمز به ثبات می‌رسد

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به تامین نهاده‌های مورد نظر تولیدکنندگان گوشت و مرغ، با توجه به شرایط جهانی، درباره قیمت گوشت در بازار گفت که در سطح خرده فروشی نباید افزایش قیمت صورت گیرد، در حال حاضر تمرکزمان رونق و جهش تولید است.

به گزارش ایسنا، علیرضا پیمان‌پاک با بیان اینکه ۱۵ درصد نیاز کشور به صورت واردات تامین می‌شود، گفت: این میزان گوشت در یک سال گذشته وارد شد و در دسترس بود که بخش عمده آن گوشت منجمد است و از یک ماه و نیم پیش نیز با قیمت ۳۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی به افزایش عرضه در نوروز اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۵ درصد نیاز کشور از گوشت تولید داخل تامین می‌شود. همچنین در بخش دام سنگین با تولیدات صنعتی رو به رو هستیم و واردات گوشت منجمد و دام هم از پاکستان و برزیل صورت می‌گیرد و رنج قیمتی آن مصوب است.

پیمان پاک علت افزایش قیمت گوشت را خشکسالی، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش قیمت نهاده‌ها عنوان کرد.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی با اشاره به مشکل تولید کننده‌های خرد در تامین نقدینگی گفت: وزارت جهاد در قالب طرح‌های عشایری و تولید قراردادی تلاش کرد این مسئله ترمیم شود.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: آن چه بر عهده بخش بازرگانی است، تامین گسترده نهاده‌ها است که بخش قابل توجهی از آن تامین شده و امسال هم در زمینه مرغ و گوشت این نهاده‌ها تا اردیبهشت تامین است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد که امسال با بحرانی در زمینه تامین نهاده روبرو نباشیم و اگر مسئله جهانی به وقوع نپیوندد، نهاده‌ها به موقع تامین خواهد شد که در این صورت تولید کننده هم اطمینان خاطر خواهد داشت.

پیمان پاک از تنظیم بودن بازار خبر داد و گفت: در میدان بهمن و سایر میادین شاهد تغییر قیمت نبودیم و سازمان حمایت نیز باید بر خرده‌فروشی‌ها نظارت کند. زیرا در سطح خرده فروشی نباید افزایش قیمت صورت گیرد. البته در فضای مجازی جنجال‌هایی صورت می‌گیرد، اما تمرکز ما در زمینه گوشت قرمز، رونق و جهش تولید است.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی درباره تخصیص ارز حمایتی نیز گفت: تمام نهاده حوزه پروتئین  ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند و ما به جز عرصه جهانی شاهد تغییری نیستیم.

پیمان پاک افزود: اتحادیه‌ها از نحوه تامین نهاده اظهار رضایت کردند و امیدواریم کسانی که وظیفه هم افزایی دارند، با ایجاد جهش در تولید به ثبات قیمتی کمک کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • عقبگرد دلار بعد از پاسخ ایران به اسرائیل
  • قیمت گوشت گوسفندی در بازار چقدر شد؟
  • عقبگرد دلار بعد از پاسخ ایران به اسرائیل/ نوسانات ناشی از مسائل غیراقتصادی، پایدار نیست
  • علت افزایش قیمت گوشت مشخص شد
  • قیمت گوشت قرمز، امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • جمعیت دام سبک به ۷۱ میلیون راس رسید
  • تامین بخش زیادی از نهاده‌ها در سال جاری/ بازار گوشت قرمز به ثبات می‌رسد
  • تامین بخش زیادی از نهاده ها در سال جاری/ نباید افزایش قیمت گوشت صورت گیرد