Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست و اقتصاد ـ مسئول نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در داخل کشور، رویکرد فعلی این وزارتخانه را توجه ویژه به حل مسائل اقتصادی و همکاری با بخش خصوصی در مراودات بین‌المللی تجاری و استفاده از ظرفیت دفاتر داخلی برای کمک به توسعه اقتصادی استان‌ها دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، رضا پیرپیران، مسئول نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در داخل کشور امروز، 17 آذرماه در جلسه معارفه مدیر نمایندگی وزارت امورخارجه در فارس که در محل اتاق بازرگانی استان انجام شد، گفت: در حال حاضر در هیئت ویژه نمایندگی‌های داخلی وزارت امور خارجه، 28 دفتر نمایندگی در استان‌ها و بندرهای آزاد ایجاد شده که رسالت دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان‌ها فراتر از خدمات کنسولی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در تعریف جدید فعالیت‌های این دفاتر در استان‌ها برقراری ارتباط با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی یکی از نکات حائز اهمیت است که در این زمینه تلاش در جهت ارتقای مراودات تجاری، تسهیل فرایندهای کنسولی مورد نیاز بخش تجاری و سرمایه‌گذاری در دستور قرار دارد.
پیرپیران اظهار كرد: رویکرد فعلی وزارت امور خارجه توجه ویژه به حل مسائل اقتصادی و همکاری با بخش خصوصی در مراودات بین‌المللی تجاری و استفاده از ظرفیت دفاتر داخلی برای کمک به توسعه اقتصادی استان‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.
همچنین محمود رحیمی گرجی، مشاور معاون مالی و اداری وزارت امور خارجه هم گفت: دفاتر نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در استان‌ها می‌توانند با همکاری پارلمان بخش خصوصی خدمات و برنامه‌های متنوع و مناسبی در حوزه‌های اقتصادی از جمله معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و صادراتی استان‌ها به رایزن‌ها و دیپلمات‌ها و برگزاری همایش‌های بین‌المللی مختلف در استان‌ها اجرا کنند.
وی با برشماری وظایف دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان‌ها اضافه کرد: از وظایف اولیه این دفاتر ارائه خدمت در جهت توسعه توانمندی‌های اقتصادی استان است که به‌عنوان بازوی بین‌الملل بتواند در جهت شناساندن پتانسیل‌های صادراتی از طریق نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور و سفرای خارجی مستقر در ایران هستند ایفای نقش کنند.
رحیمی گرجی با اشاره به معرفی رئیس جدید نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس ادامه داد: نمایندگی وزارت امور خارجه در فارس اولین دفتر استانی وزارت امور خارجه است که امیدواریم فعالیت‌های این دفتر راهگشای توسعه استان باشد.
یادآور می‌شود، در این آیین عباس مهدی بیرق‌دار به‌عنوان رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس معرفی و از خدمات خلیلی و زارعی مدیران سابق این نمایندگی ابراز قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس سياست و اقتصاد وزارت امور خارجه مسائل اقتصادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادلات علمی و آموزش در رفع مسائل تغییرات جمعیتی موثر است

احمد قیومی با همراهی مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری تهران، مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری، مشاور و مدیر حوزه فرماندار، رییس اداره بازرسی و مدیریت عملکرد فرمانداری و مشاور فرماندار تهران عصر دوشنبه از مرکز رصدتغی جمعیت وزارت کشور بازدید کرد.

احمد قیومی در این بازدید با تاکید بر اهمیت بررسی و رصد تغییرات جمعیت شهرستان تهران افزود: با توجه به ویژگی‌های تهران به لحاظ پایتختی و وجود کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی، رشد تصاعدی جمعیت شکل گرفته و شاهد آن هستیم.

فرماندار تهران با اشاره به مشکلات جمعیتی، خواستار تبادل تجربیات در راستای رفع مسایل و آسیب‌های ناشی از کمی رشد جمعیت (زاد و ولد) در پایتخت شد.

وی اظهار کرد: راهکار‌های علمی و قابل اجرا با توجه به شرایط تهران می‌تواند حلال بخشی از مشکلات در کنار آموزش‌های خانواده‌ها باشد.

فرماندار تهران: تبادلات علمی و آموزش در رفع مسایل تغییرات جمعیتی موثر است

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور نیز در این بازدید با تاکید بر پیگیری‌های لازم در رفع مسایل رشد جمعیتی، گفت: اتاق رصد جمعیت وزارت کشور با هدف رصد مداوم تداوم تحولات جمعیتی به بهره‌برداری رسید.

زینب اختری با اشاره به پیگیری‌های مداوم در رفع مشکلات جمعیت اضافه کرد: کارشناسان مجرب تاکنون در راستای تشکیل فرایند بررسی تحولات جمعیتی، قریب به پنج هزار ساعت کار با هدف تحلیل و پیگیری و رصد تغییرات جمعیت کشور انجام داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تبادلات علمی و آموزش در رفع مسائل تغییرات جمعیتی موثر است
  • توسعه مسائل علمی و اقتصادی در گرو توجه ویژه به مقوله ورزش است
  • حمایت سوریه از عملیات ایران علیه اهداف نظامی رژیم صهیونیستی
  • دیپلماسی گردشگری اولویت نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان جنوبی
  • دیپلماسی گردشگری اولویت‌ وزارت خارجه در خراسان جنوبی
  • استفاده از فضای آنلاین برای معرفی جاذبه‌های خراسان جنوبی
  • نشست وزیر امور خارجه با سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران
  • نشست وزیر امور خارجه با سفرا و روسای نمایندگی های خارجی
  • پیام ویژه تهران به تل‌آویو | رویکرد دو وجهی ایران در عرصه بین‌المللی
  • وزیر خارجه روسیه هدف قرار دادن نمایندگی‌های دیپلماتیک را غیرقابل قبول دانست