Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-28@13:55:15 GMT

​36,750 سبك رانندگي

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۳۴۵۸

​36,750 سبك رانندگي

در تحقيقاتي كه شركت خودروسازي هيوندايي انجام داده، مشخص شده است كه 36,750 نوع استايل رانندگي وجود دارد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سايپانيوز، شركت خودروسازي كره اي هيوندايي، از 2000 راننده در كشور بريتانيا نظرسنجي كرده است و نظر آنان را در مورد استايل رانندگي مردم پرسيده است، در اين نظرسنجي سؤالات ديگر مثل سوخت هاي جايگزين سوخت هاي فسيلي (با سرواژه AFV) و ميزان رضايت و نگراني هاي مردم در مورد خودروهاي برقي پرسيده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اين كه 36,750 سبك رانندگي در اين تحقيقات شناسايي شده اند اما 5 نوع آن از همه متداول تر است كه عبارتند از:

رانندگي مطمئن (28 درصد)
رانندگي منصفانه و حساب شده (24 درصد)
رانندگي با آرامش (19 درصد)
رانندگي عصبي (7درصد)
رانندگي ستيزه جويانه و پرخاشگرانه (7درصد)

اين تحقيقات همچنين نشان داد مردان بيشتر از زنان خود را در رانندگي «مطمئن» توصيف مي كنند و 31 درصد از پاسخ دهندگان مرد به اين نظرسنجي اين گزينه را انتخاب كرده اند و 25 درصد از پاسخگويان زن اين گزينه را براي خود مناسب تشخيص داده اند. زناني كه به اين نظرسنجي پاسخ داده اند بيشتر از مردان خود را «عصبي» nervous تشخيص داده اند.

يافته هاي ديگر اين نظرسنجي هم از اين قرار بود:

92 درصد مي گويند هرگز به رانندگان ديگر بوق نمي زنند
بيش از دو سوم (42درصد) سرعت خود را براي اتوبوس ها كم مي كنند و اجازه مي دهند كه از جلوي آنها رد شوند
حدود يك سوم (37 درصد) هميشه از رانندگان ديگر در جاده تشكر مي كنند
يك پنجم رانندگان قبول دارند كه وقتي رنگ زرد را مي بينند گاز ميدهند كه در چراغ قرمز نمانند.

همين نظرسنجي نشان داد كساني كه خودروهايشان سوخت غيرفسيلي مصرف مي كند خود را آرام مي دانند (21 درصد، در حالي كه 19 درصد از صاحبان خودروها با موتور درون سوز بنزيني خود را آرام مي دانند).

هيوندايي در اين تحقيقات خود علاوه بر نظرسنجي به اندازه گيري ميداني هم پرداخته است. در اين بخش از تحقيقات، 6 پارامتر اصلي رانندگي براي خودروهاي غيرفسيلي اندازه گيري شده -مثل ردگيري حركت مردمك چشم، فناوري شناسايي چهره، ضربان قلب، نرم استفاده از دستان در عوض كردن دنده و چرخاندن فرمان- و اين موارد با خودروهاي درون سوز مقايسه شده اند.

گري لمب كارشناس مربيگري رانندگي مي گويد: «عوامل متعددي روي سبك (استايل) رانندگي افراد مؤثر است. مثل مهارت فني، اطمينان به خود، تجربه و سابقه و حتي موسيقي كه در خودرو گوش مي دهند روي رانندگي اثر مي گذارد. تا زماني كه فرد پشت فرمان ننشسته، نمي توان پيش بيني كرد كه چگونه خواهد راند.»

«لمب» كه در انتخاب پارامترهاي اندازه گيري در اين تحقيقات نقش داشته مي گويد: «شايد بتوان گفت كه در طول سابقه 25 سالي كه به مربيگري رانندگي پرداخته ام، همه نوع استايل رانندگي را به چشم ديده ام. چيزي كه براي خود من هم جالب بود اين است كه سوخت هاي جايگزين بنزين هم در سبك و استايل رانندگي افراد نقش دارند و تأثير خود را مي گذارند.»

لمب اضافه مي كند: «هر چقدر سال 2040 نزديك مي شود و در آن شهرها و بزرگراه هاي پر از خودروهايي خواهند شد كه آلايندگي آنها صفر خواهد بود، بايد ببينيم كه چقدر روي رانندگي مردم اثر خواهد گذاشت و اميد ما اين است كه رو به بهتر شدن باشد.»

اشتراک گذاری: گزارش خطا 0 خواندنی ها و دیدنی های بیشتر دهگانه جذاب ترین خودروهای نمایشگاه لس آنجلس تصاویر دیدنی‌ از چهار گوشه جهان تصاویر: اثر هنری با کفش پاشنه بلند در اعتراض به زن کشی عکاسی از آرواره کوسه‌ها از فاصله نزدیک فرود در خطرناک‌ترین فرودگاه جهان تصاویر: دختران مکانیک در شهرزیبا تصاویر: پاییز هزار رنگ، زیبا‌ترین فصل خدا تصاویر: آتش سوزی در کالیفرنیا‎ ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: آخرین اخبار پست یكی از زیرساختهای اساسی دولت الكترونیك است ایجاد اشتغال با پیشرفت دیجیتالی ممكن است ​تاير هم سايبري شد ​36,750 سبك رانندگي سهم ایران در شرکت‌های بی‌پی انگلستان و شل سنگال استقبال وزیر نفت از همکاری صنعت و دانشگاه در توسعه صنعت CNG ویلموتس به فیفا شکایت کرده است؟ پژوهش زیربنای توسعه صنعتی است بخشودگی بیش از 198 میلیارد ریال جرائم مالیاتی قابل‌بخشش اصناف همواره در پرداخت مالیات پیشتاز بوده‌اند تامین سهم ۱۵ درصدی طرح‌های ریلی از صندوق توسعه ملی تهیه‌کننده سینما بازیگر سریال «پایتخت» شد امنیت اقتصادی و توسعه پایدار با رونق مصرف سی ان جی فراخوان مشمولان فوق دیپلم، دیپلم و زیردیپلم به خدمت سربازی در آذر ماه ۹۸ تسویه حساب بدهی‌های دولت با تحویل نفت خام وثیقه‌های بانکی اجرایی نمی‌شود احتمال برکناری مدیرعامل اتوبوسرانی بعد از مطرح شدن فروش صندلی اتوبوس‌ها پاکسازی سطوح راهی برای جلوگیری از آنفولانزا حسین فرکی: فردا ما میهمان استقلال هستیم جهش 4942 واحدی شاخص بورس در پایان معاملات پرطرفدارترین ها فراخوان برای شرکت در نمایشگاه ایران بیوکل پربیینده ترین ها پربحث ترین ها رونمایی از تهاتر کارت ثمین شهر/ تهاتر موجب رونق اقتصادی می شود تکمیل بودجه 99 در روزهای پایانی| وابستگی بودجه به نفت قطع می‌شود؟ وجه تضمین اضافی قرارداد آتی پوشال معمولی زعفران از فردا کاهش می‌یابد ايران رتبه دوم مصرف لوازم آرايشي در منطقه را دارد بازار خودرو آرامش گرفت/ افزایش قیمتی برای خودرو نداریم قیمت خودروهای سایپا امروز ۹۸/۰۹/۱۳ قیمت هر کیلو مرغ به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه آغاز بکار کرد ثبت نام اعزام نیروی کار به دانمارک، سوئد، فنلاند و نروژ مرغ در سراشیبی قیمت ارزآوری ۹۷ میلیون دلاری صادرات کیوی صدور 3 هزار و 500 پروانه بهره برداری صنعتی طی 7 ماهه هفت‌تپه به چرخه کار و تولید بازگشت کاهش چهار درصدی تولیدات کشاورزی جهان در پی فرسایش خاک مهمترین دلیل کاهش ارزش صادرات در ۸ ماه نخست سال چه بود؟ تولید نفت اوپک در آستانه نشست ۱۷۷ کاهش یافت ۳۹ هزار کیلوگرم زعفران از کشاورزان خریداری شد ثبت نام محصولات ايران خودرو صرفا از طريق سايت اينترنتي فروش معتبر است دامپینگ «بلک فرایدی» در بازار پوشاک ایران احتمال اجماع روسیه و اوپک بالاست صفحه نخست بازار سرمایه بانک و بیمه اقتصاد کلان صنعت ، راه و کشاورزی خودرو ، نفت و انرژی سیاسی و اجتماعی علمی و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری پزشکی و سلامت ورزشی فیلم و عکس صنایع و مشاغل تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایران اکونومیست می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفات جاده‌ای نوروزی بوشهر ۶۴ درصد کاهش یافت

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان بوشهر از کاهش ۶۴ درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای نوروزی خبر داد و گفت: خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات در جاده‌های استان بوشهر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالکریم اخترشناس ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به آغاز طرح نوروزی راهداری از 24 اسفند اظهار داشت: در طرح نوروزی تا 6 فروردین تعداد تلفات ناشی از تصادفات در جاده‌های استان بوشهر 5 نفر ثبت شده که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته که این تعداد 14 نفر بود، فوتی حوادث رانندگی برون شهری 64 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اضافه کرد: طی این مدت، در اثر تصادفات 156 نفر از هموطنان در جاده‌های استان مصدوم شده‌اند.

وی با اشاره به ثبت 181 تصادف در جاده‌ای استان بوشهر در ایام نوروز امسال خاطرنشان کرد: این تعداد تصادف در مقایسه با با مدت مشابه سال قبل 59 درصد کاهش یافته است.

اخترشناس خواب‌آلودگی و خستگی، را مهمترین عوامل تصادفات نوروزی در محورهای مواصلاتی استان دانست و تصریح کرد: خستگی و خواب‌آلودگی، سرعت زیاد و عدم توجه به جلو مهمترین عامل تصادفات نوروزی در جاده‌های استان بوشهر ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر 15 دقیقه استراحت بعد از 2 ساعت رانندگی را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد از تصادفات منجر به واژگونی و خروج خودرو از جاده شده، به مسافرین نوروزی توصیه کرد: اگر به ازای هر 2 ساعت رانندگی، 15 دقیقه در پارکینگ‌های امن جاده‌ای یا مجتمع‌های خدمات رفاهی استراحت شود در کنار رانندگی با سرعت مطمئنه و عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، نقش به‌سزایی در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه کاهش تصادفات جاده‌ای همیشه در اولویت راهداری، پلیس و سایر دستگاه‌های متولی است، یادآور شد: امیدواریم با رعایت قوانین رانندگی و مسئولیت‌پذیری بیشتر، شاهد سفر بی‌خطر و استمرار آمار کاهشی سوانح جاده‌ای باشیم.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفط سلامت جامعه است
  • بیش از نیمی از آمریکایی‌ها جنگ با غزه را رد می‌کنند
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در استان بوشهر
  • بنابر نتایج یک نظرسنجی: ۵۷ درصد صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو رضایت ندارند
  • آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت
  • تلفات جاده‌ای نوروزی بوشهر ۶۴ درصد کاهش یافت
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است